FANDOM

Matthew Jaeger
Aiden Boyd
Biografi
Kjønn

mann

Født 22. apr 1950
Øyefarge

blå

Hårfarge

ginger

Blodstatus

fullblods

Tryllestav

12 tommer furu og enhjørningshår

Familie
Lojalitet
  • egen familie
  • Galtvort
  • Skottland
Hambuse
  • ukjent
Skytsverge
  • gaupe
Titler
  • Rådsmedlem
Annet
Nasjonalitet skotte
Hus Ravnklo
Yrke Medlem av rådet for eksperimenelle formler

Aiden Boyd født 22. april 1950, er en traurig trollmann med nese for formler og fanteri.

Bakgrunn Rediger

Født en måned for tidlig som første og eneste overlevende barn til Molan og Serena Andromeda Boyd [Vilain]. fredag 1. januar 1954 døde Aidens mor Serena i barsel, hvilket resulterte i at Aiden på tre, nesten fire nesten ikke husker moren.

Faren giftet seg igjen, denne gang med Sera Boyd [Demer], 4. mai 1956, hvorpå Aidens søster Nyx kom til verden 1. jan 1957.

På Galtvort Rediger

Plassert i Ravnklo høsten 1961, tilbragte Aiden det meste av sine første år ved Galtvort med en eller annen leksebok ved vindusposten i Ravnklos oppholdsrom. Senere flyttet han deler av lekselesingen til biblioteket, dette for å ha muligheten til å tidvis kikke bort på en gruppe jenter fra året over om en skal tro ryktene, men hvem gjør vel det? I gruppen var blant annet Erika Holmes [nå Boyd], og de to kunne til tider bli observert i private samtaler, eller bare generell lekselesning.

Evner og egenskaper Rediger

Så godt som ubrukelig med både eliksirer, sopelimer, og enhver annen form for praktiske fag, fant Aiden sin lykke i transfigurasjon og, især, i formler, hans to beste fag.

Han fant av og til opp en og annen formel, samtlige med mer eller mindre morsomme resultater.

Etter Galtvort Rediger

Oscar-paperman-thumb

Etter fullført utdannelse våren 1969 var Aiden straks over i Magi-departementet, mer enn klar for å lære mer. Han begynte i det små med kaffejobber for assistenter til assistenter, men jobbet seg sakte oppover rangstigen. Dette noe midlertidige levesettet varte frem til et av medlemmene i rådet for eksperimenelle formler trengte en ny assistent etter at den siste gikk lei et liv med konstant fare for plutselig gjellevekst, og andre bieffekter, og Aiden fant sitt lodd i livet.

Tumblr mkleiirVBG1r6vsvxo3 250

I mars 1974, i en alder av 23, møtte han Erika Boyd (24) i heisen, han på vei til kontoret og hun for å søke om barselspermisjon. De to fant igjen tonen med det samme; Aiden nesten like irritert over hvordan en tidligere flamme hadde behandlet venninnen som hun selv. Senere samme år tilbragte de to juleferien sammen, grunnet en krangel mellom AIden og hans familie, og Erikas generelle fravær av noen form for fjern slekt. Tre måneder senere giftet paret seg; Aidens familie var ikke til stede (dette verken foreldre eller søster godtok noen form for forhold mellom Aiden og Erika, grunnet Erikas allerede ekisterende sønn).

Tilfeldig wiki