FANDOM

Sy3w9h.jpg
Akami Imaka
Biografi
Kjønn

Jente

Født

Ukjent

Øyefarge

Blågrønn

Hårfarge

Rød

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

Ukjent

Familie
  • Ingen
Lojalitet
  • Ukjent
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Savanna Katt

Titler
  • RD kaptein
  • RD Speider
  • Prefekt
Annet
Ble medlem 2004
Hus Smygard
Yrke

Tar vare på utryddningstruede magiske skapninger

.

Akami "Imaka" Yales ble plassert i Smygard av valghatten og er en elev ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

Akami lyder kallenavnene "Aka", "Kami" og "Akemake". Hun er oppvokst i Cardiff, men er opprinnelig fra Paris. Hun er kjent for å både overlegen, selvgod og bedrevitende, men hun kan også være utrolig barnslig og teit, det kommer an på hvem hun er med. Det er ikke smart å tulle med henne, hun er veldig flink til å ta igjen på de grusomste måter.

Tiden på Galtvort Rediger

Akami's hus var Smygard, og hennes husstyrer var Severus Slur. hennes stolthet ligger i fargen grønn. Akami var ikke så veldig skoleflink, men hun er flink med staven, så hennes beste fag var formler. Likevel gjorde hun det gjennomsnittlig bra i transfigurasjon. Det var ikke ofte man ser henne gjøre lekser, og hun var veldig glad i å få andre elever til å gjøre dem for henne, enter ved hjelp av smiger eller lettere former for tortur. Akami er nå tyve år gammel og ferdig på skolen for noen år siden, men hun bestemte seg for å komme tilbake etter en nokså mislykket reise rundt jorden med sin daværende kjæreste Shammi. 

Kjærlighet og vennskap Rediger

Ftj3q1
Når det kommer til Kjærlighet har hun aldri vært særlig heldig. Det lengste forholder hun har hatt var med Shammi, men det endte brått og uventet da de tro på en tur verden rundt, to år etter at de sluttet på skolen. Nå som hun er tilbake på skolen har den gamle flammen hun hadde med Tikaani Collins blitt tent igjen, men om det kun er ensidig er ikke godt å si. Dette har ødelagt hennes selvtillit en god del i det siste, og hun er desperat etter å finne noen andre. Det resulterte i at hun ble kjent med den ett år yngre gutten Kemen Donowan, som har satt det for mål å gjøre livet til Tikaani et helvete, til Akami frustrasjon. For tiden holder hun seg litt unna alle, og jobber med å gjenvinne sin stolthet og selvrespekt. Det står ganske tydelig for henne og for alle andre at hun helst vil holde kjærlighet på et minimum og heller konsentrere seg om å lese bøkene sine. En annen person hun alltid har hatt en svakhet for er Jason Crush, den mye eldre vampyren som begynte på skolen etter at Akami dro, men fremdeles var der da hun kom tilbake. De hadde noen gode stunder, og hun falt øyenblikkelig. Begge to er klar over at de har en slags følelse for hverandre, de liker å være i hverandres selskap, men det kommer aldri til å bli dem. Dette er rett og slett fordi ingen av dem er interesserte i å ha noe bestemt forhold. Likevel kommer Akami alltid til å ha en plass i hjertet sitt for denne mannen. Spenning og fare syntes å tiltrekke Akami mer enn hun hadde trodd.

Akami har hatt, og har ekstremt mange venner. Hennes aller beste venn er Celcio Pasanoda, men han er 4 år eldre enn henne og har allerede forlatt Galtvort for lenge siden. De har fremdeles kontakt, men hun savner ham fremdeles. En stund var hennes beste venn Fiona Carroll Withfield, og de var å finne i hverandres selskap omtrent 98 prosent av tiden.Plutselig forsvant Fiona, og Akami ble etterlatt alene. Hun har i det siste funnet frem til, og tilbake til, både Locke Mordecai Ponthieux, Irvana Rivanie, Verlan Blackwood (som hun også har hatt sine fine stunder med) og lillesøsteren til Anchalott Asimka, Angelina Asimka. Tidligere har hun hatt god kontakt med Amoro Rose Zero, Marion Bother, Marissa Aluntzo, Marissa Northwan og en slags gjengjeldt respekt med Telonius Parker.

Tilfeldig wiki