FANDOM

58f0b651484021ea0916a0e8c67516af
Akami Imaka
Biografi
Kjønn

Jente

Født

Ukjent

Øyefarge

Blå

Hårfarge

Blond

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

Ukjent

Familie
  • Ukjent
Lojalitet
  • Ukjent
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Fennec rev

Titler
  • RD Kaptein
  • RD Speider
  • RD Jager
  • Prefekt
Annet
Ble medlem 2004
Hus Smygard
Yrke

Tar vare på utryddningstruede magiske skapninger

.

Akami "Imaka" Standon ble plassert i Smygard av valghatten og er en elev ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

Akami lyder kallenavnet "Kami". Hun er født og oppvokst i Edinburgh, Skottland, men har mistet mye av dialekten etter at hun som 17-åring flyttet til London. Hun er kjent for å både overlegen, selvgod og bedrevitende, men hun er flink til å stå opp for seg selv, og det faller naturlig for henne å beskytte en og annen yngre elev som ikke helt klarer det selv.

Tiden på Galtvort Rediger

Akami's hus var Smygard, og hennes husstyrer var Severus Slur. hennes stolthet ligger i fargen grønn. Akami var ikke så veldig skoleflink, men hun er flink med staven, så en av hennes beste fag var formler, som var nummer to til Stell av Magiske Vesener. Hun gjorde det gjennomsnittlig bra i transfigurasjon. Det var ikke ofte man så henne gjøre lekser, og hun var veldig glad i å få andre elever til å gjøre dem for henne, enter ved hjelp av smiger eller lettere former for tortur. Akami er nå tjueseks år gammel og ferdig på skolen for noen år siden. 

Kjærlighet og vennskap Rediger

Ftj3q1

[Tikaani Collins]

Når det kommer til Kjærlighet har hun aldri vært særlig heldig. Det lengste forholder hun har hatt var med en gjevnaldrende gutt ved navn Shammi, men det endte brått og uventet da de tro på en tur verden rundt, to år etter at de sluttet på skolen. Da hun returnerte til skolen ble den gamle flammen hun hadde med Tikaani Collins tent igjen, men om det kun var ensidig var ikke godt å si. Dette har ødela hennes selvtillit en god del, men som vanlig fant hun veien tilbake. Muligens med et nyfunnet hat for mannfolk. Hele farsen resulterte i at hun ble kjent med den ett år yngre gutten Kemen Donowan, som satte det for mål å gjøre livet til Tikaani til et helvete, til Akami sin frustrasjon. Det sto etterhvert ganske tydelig for henne og for alle andre at hun helst ville holde kjærlighet på et minimum og heller konsentrere seg om å lese bøkene sine. En annen person hun alltid hadde en svakhet for var Jason Crush, den mye eldre vampyren som begynte på skolen etter at Akami dro, men fremdeles var der da hun kom tilbake. De hadde noen gode stunder, og hun falt øyenblikkelig. Begge to var klare over at de hadde en slags følelse for hverandre, og det var tydelig at de likte å være i hverandres selskap. Det stod derimot veldig klart for dem at de aldri kom til å bli noe mer. Det var rett og slett fordi ingen av dem var interesserte i å ha noe bestemt forhold. Likevel kommer Akami alltid til å ha en plass i hjertet sitt for denne mannen. Spenning og fare syntes å tiltrekke Akami mer enn hun hadde trodd.

Akami har hatt, og har ekstremt mange venner. Hennes aller beste venn var Celcio Pasanoda, men han er 4 år eldre enn henne og har allerede forlatt Galtvort for lenge siden. De har fremdeles kontakt, men hun savner ham. En stund var hennes beste venn Fiona Carroll Withfield, og de var å finne i hverandres selskap omtrent 98 prosent av tiden, frem til Fiona en dag forsvant sporløst, og Akami ble etterlatt alene. En liten stund etter fant hun både Locke Mordecai Ponthieux, Irvana Rivanie (Som har vist seg å være den aller viktigste delen i hennes liv), Verlan Blackwood, og lillesøsteren til Anchalott Asimka, Angelina Asimka. Tidligere har hun hatt god kontakt med Amoro Rose Zero, Marion Bother, Marissa Aluntzo, Marissa Northwan og en slags gjengjeldt respekt med Telonius Parker.