FANDOM

123allison.jpg

Navn: Allison Mandella Virtuosa Blach.

Alder: 21 years.

DOB: 24/01

POB: England, Wandsworth.

Nasjonalitet: Fransk og Britisk.

Status: Singel.

Arv: Fullblods.

_______________________________

Hus: Ravnklo.

Immiveringslappen: Tatt.

Skytsverge: En føniks.

________________________________

Kjente familiemedlemmer:

Leville Blach: Blach-slekten er en av de kjente og eldste fullblods-familie, og Leville er dere siste, og kanskje mest kjente foruten Allison. Hun ble plassert i smygard, som resten av slekta, og viste seg å bruke dette til sin egen fordel ved videre å skape sitt eget imperium. Død, drept.

Marco Mandella Blach: Marco tok til seg navnet Blach, kun fordi det var et av magiverdenens største navn - som ga han enorme fordeler videre i livet. Han ble plassert i Ravnklo, og viste interesse og kunnskap vedrående skole allerede i 1. klasse. Død, drept.

Oliver Wright: Oliver er Allisons eneste (u)kjente bror, som hun ble skilt med ved fødselen. I senere tid har ikke de hatt noen forhold eller møter, så han regnes ikke som hennes nærmeste familie.

________________________________

Allison Mandella Virtuosa Blach er en jente som ble plassert i huset Ravnklo, etter at valghatten og ho diskuterte jevnt om ikke å plassere henne i Smygard, da hun ville komme utenfor slektens mange press. Etter en stund gikk valghatten med på dette, og plasserte henne i Ravnklo - ingen tvil. Der fant hun ingen likemenn, og alle hennes 6 første år var hun sett på som utstøtt, kun gående i skyggene blandt Galtvorts mange ganger. Så, i det 7. året, kom hun endelig frem fra skyggene. Det tok ikke lang tid før hun fikk mange venner, blandt dem: Mary Wolee, Gillian Cadney, Carmen Sanchez, Blake Dawson og Cyrus.

''Men kjære, selv om du forhåndsvis er både frekk og freidig betyr imidlertid ikke dette at du er invalid. Ta deg sammen, knepp opp de puppene og finn deg en mann. Jeg orker ikke mer av all denne grininga.''

Slekt og familie:Rediger

Blach-familien har lenge vært en velkjent og høyst respektert familie, med bare fullblods hekser og absolutt ingen inngiftede arver. Familiens kjennetegn er hvitt hår og ravgule øyne, som har vært der helt fra beynnelsen hvor Maximillian Safira Blach, som gikk fra verdens ende og rundt.

Allison er kjent som første i slekten som ikke har gått i Smygard, noe som førte til mye misnøye i familien, men ettersom begge foreldrene og all annen familie foruten tanten, fra farens side, var døde ble dette ukjent og hun slapp å bli drept, da de forrige som ikke kom i huset Ravnklo ble drept så fort de klarte å si hei. Tidligere som har kommet i andre hus er Safiria Blach, som kom i Ravnklo, og Sima Blach, som kom i Griffing. I tillegg har vi Schantelle Blach, det går kun rykter om henne, men det sies at hun også kom i Ravnklo.

  • Allison Mandella Virtuosa Blach, datter av Leville Blach og Marco Mandella Blach, Marco den inngiftede. Hennes eneste kjente bror er Oliver Wright.
  • Safira Blach, gift med Scherillian Mercè Blach, med datter; Adeline Leville Blach
  • Leville Blach, datter av Louisanna Blach og Stefan Safira Blach, en bror; Lewis Blach og to søstre; Mila Blach og Safira Blach, Safiria drept etter hus.
  • Wermillion Blach, mor til Safira Blach. Eneste bror; Mandella Blach, datter ble drept av foreldrene, Virtuosa Blach og Sima Blach, etter hus.
  • 300 år hvor slektstreet står tomt, det står at Maximillian fryste ned sin sønn for å komme lengre frem i tiden så familien slapp så mange dødsfall fra dødtre.
  • Maximillian Safira Blach, far til Wermillion Blach og Scantelle Blach. Datteren utstøtt av familien, grunnet hus. Maximillian var gift med Louisanna i over 56 år, før hun døde av en forbannelse - Avada Kedavra. Fortsatt ukjent hvem som drepte henne.

Utseende:Rediger

Hår: Håret hennes er kritt hvitt, flatt, men samtidig bølgete. Det rekker henne til halebeinet, selv om det alltid ser lengre ut når hun har det løst. Håret hennes stammer fra moren, som også hadde hvitt hår, og det er svært fantastisk å se på. Det er en av hennes kjennetegn, noe som gjør henne magisk og forunderlig.

Kropp: Hun er hele 1.50 høy, shit, noe som alltid har vært et stort problem for henne. Man kan ofte finne hennes i høyhelte sko pga. at hun vil se høyere ut. Dette er heller ikke et problem for alderen, hvor hennes kroppsbygning fikser alt. Hun har en typisk timeglassform, noe som faktisk får hele hennes skikkelse til å se høyere ut.

Stemme: Stemmen hennes er lys, energisk og dyp. Den skjuler alltid noe, er mystisk, selv om den viser så mye varme at man kan bli redd. Den høres omtrent slik ut, med en liten Britisk tvist, pluss at den er mørkere på så mange måter.

Øyne: Øynene hennes er et typisk kjennetegn, hvor de er ravgule. De er fantastisk pene, og har slike utrolige egenskaper. For det første viser de alltid varme, alltid. De har en slik innvikrning på folk, en god innvirkning, som gjør at alle må smile. Du føler deg alltid spesiell, selv om du kanskje ikke er det. Dessuten lyser de sterkt når hun vser sterke følelser, good to know.

Yelllooww.jpg

Hode: Hun har et hjerteformet ansikt, litt som Alexis Bledel. Huden hennes er utrolig blek uten noen form for urenheter foruten hennes skjønnhetsflekk. Denne kamuflerer hun med sminke, likevel så er den der. Det er ingen som vet at hun har denne flekken, selv om det betyr mye for henne. Faren hadde samme flekk rett ved munnen. Leppene hennes er store, fyldige og 'kyssbare'. Ok, greit, de er helt vanlige. Jeg bare mátte, ettersom det er sá deprimerende.

Klær: Foruten uniform bruker Allison ganske kjedelige klær. Det går i duse farger som beige, grå og grønn. Hun bruker aldri bukse, men heller korte skjørt med mye form. Hun bruker tettsittende klær, og store jakker. Ganske enkelt, egentlig.

Piercing og tatoos: Tre hull i det ene øret, ett i det andre. Disse tok hun selv. Har en tatovering av en jente som ser seg i et speil, på venstre lår. Historie bak.

Smykker: Hun har to smykker som hun konstant bruker. Det ene smykket fikk hun fra sin mor, det er det eneste hun har igjen som minne. Smykket står henne nærmere enn noe annet i hele verden, det er henne kjæreste eiendel. Etter dette kommer hennes andre smykke, et vennskapsmykke som hun deler med Mary. Eller, jeg vil ikke si vennskapsmykke, mer et bånd som de to deler.

Personlighet:Rediger

Romantisk - energisk - traumatisk - snill - mystisk - godhjertet - sta - stille - ensom - sterk - tøff .-sårbar - liten - stor - kald - avvisende - støttende - smart - konstruktiv - kjedelig - morsom - spennende - avvisende

Utdypet: Allison er så kompleks, så rar, så vanskelig å beskrive. For å starte på det viktigste: det som de fleste kanskje trenger å høre. Hun har enormt mange traumer. Den største består av at hun skader seg selv, straffer seg, piner seg hver gang hun gjør noe feil. Hun lider av tvangstanker som M tappert prøver å fjerne, noe som selvfølgelig ikke funker. Det har blitt en del av henne, selv om det er forferdelig.

Hvis du møter Allison på gaten vil du sikkert finne henne med en bok, hvorfor? Jo, det er fordi at hun elsker å lese. (No shit, Sherlock.) Det er selvfølgelig èn bok som hun spesielt liker: 'avanserte våder og formler for store hekser og trollemenn.' Hun kan boken utenat, og har lært seg alle formlene. Det tok ikke særlig lang tid for henne å lese boken, heller ikke så særlig lang tid for henne å lære alle formler og våder som står der.

Allison lever for å hjelpe andre, og ville aldri i sine villeste drømmer prøve å manipulere eller gjøre noe slemt generelt mot en annen person. Hun er snill, godhjertet, hun er virkelig en engel. Hun elsker alt som lever, bortsett fra seg selv, og ønsker kun å hjelpe. Hvis noen blir lei seg, og det er hennes feil. Ja, da kunne hun nesten drept seg selv. Men det betyr heller ikke at hun en vennligsinnet, eller åpen, eller sosial på noen måte. Hun er nærme motsetningen. Og hvis du går for langt mot hennes venner, er du dødsdømt.

Hun holder respekt for alt og alle, eller, hun respekterer ikke mindre, hun ser godt på dem. Hun vil aldri se seg selv om en av de mindre, men hun vil føle medlidenhet for dem. Hus har aldri vært et problem for henne, med andre ord, hun godtar deg selv om du er i Håsblås, Griffing, Ravnklo eller Smygard. Hun vil alltid la alle starte med et blankt ark, la alle få en sjanse selv om de har ødelagt alt for seg selv. Ja, hun ville sett på deg som en vanlig person selv om du hadde drept. Det er jo av den grunnen enkelt, hun har drept selv.

Uansett hvor mye du kan benekte det er Allison en rotete perfeksjonist, altså, hun har enorm orden i rotet sitt. La oss si at hun har rommet stappet med ting, da vet hun hvor alt ligger. Det er i hennes natur, alt skal være i orden uten at det er ryddig.

Allison er virkelig ikke slem på noen måte, foruten hvis du gjør noe mot vennene hennes. Da er hun et monster, da er hun skummel, og da bør du være redd. Hvis du gjør noe som står imot hva hun tror på, da er du død. Ettersom hun kan så mange våder og formler kan hun steke deg, literally. Hun er skummel når hun er sur, og når hun først er sur er hun langsur. Hun glemmer deg ikke, du vil alltid stå for hat i hennes minne, du vil aldri se henne smile, eller se hennes varme øyne.

Egentlig blir hun sett på som en bokorm, og det er hun, det er bare det at hun hater det.

Skole:Rediger

Allison har alltid vært kjent som en flittig og kunnskapsrik elev, som gjør det bra i mer eller mindre alle fag, med standpunktskarakter S (strålende).

Transfigurasjon: Allison er kjent som en svært flink elev, transfigurasjon er likevel ikke noe hun utmerker seg i. Hun klarer selvføgelig å gjøre alt, om ikke mer, men hun er ikke klassens beste elev, nei. Karakter:S

Astronomi:Allison er ganske redd for prof. Schkummel, virkelig. Så i dette faget er hun ikke helt fornøyd. Hun liker virkelig dette faget, i seg selv, grunnet at hun elsker stjerner og deres hemmeligheter. Karakter:S

Eliksirer:Allison esker eliksirer av hele sitt hjerte. Slur er skummel, det skal sies, men nå har hun jo også en slik mulighet til virkelig å drite i Slur. Noe hun gjør. Utmerker seg, ja: så da har Slur ingenting å si. Karakter:S

Formler: Dette er Allison's desidert favoritt-fag, hvis man ser bortifra fmsk. Hun liker Pirrevimp, som er hennes husstyrer, og han liker henne. Men så er ikke Pirrevimp den som danner lag heller, så da kan hun egentlig ikke få noen fortrinn uansett. Karakter:S

Forsvar mot svartekunster:Allison elsker tanken på mørke, på utilgivelige og forferdelige saker. Hvorfor, nei det er ukjent, men hun esker det likevel. Det er nok det forbudte som har merket ho. Hun ville elsket å bruke en av de utilgivelige forbannelsene, bare èn gang. Karakter:S

Magihistorie: Kjedelig, til de grader. Karakter:B

Urtologi: Den eneste grunnen til at Allison utmerker seg der, er fordi at hun trenger læren for å brygge bedre eliksirer. Karakter:S

Bannerhp.jpg

Valgfag:Rediger

Gompologi:Grunnen til at hun valgte dette faget, er usikkert. Karakter:B

Oldruner:Hun esker faget, og bruker det gjerne i hverdagen. Karakter:S

Alkymi: Allison fikk muligheten till å ta dette som et ekstra valgfag. Karakter:S

Bakgrunn:Rediger

NB:Teksten er redigert slik at den høres fin ut, hvor den da egentlig er både fæl og traumatisk.ALLISONvokste opp i England, i en liten by som heter Wandsworth. Der bodde hun sammen med sin ste-tante, utrolig nok. For å fortelle videre på dette må vi gå utallige år tilbake, ved Allison's fødsel. Når Allison ble født møtte hun først synet av sin mor Leville Blach, som var en fordømt bra Smygarding ved sin barndom, deretter faren Marco Mandella Blach, en rå Ravnkloing. Foreldrene elsket sitt første barn, og 1. år etter fikk de sitt andre barn Oliver Wright. Etter enda et år dør foreldrene, noe Allison aldri snakker om ettersom hun vet hvem morderen er - og hun er nå drept. Uansett, de ble begge ført til ste-tanten som vi nå kommer til. Hun bodde i et lite hus i Wandsworth. Allison var størst, og fikk da hele arven. Dette betød at tanten ikke ville ha broren, og sendte han bort. Med dette fikk tanten et barn på 2 år i fanget sitt, med arv og det hele. Etter dette brukte tanten barnet som sin slave, og lærte henne utallige ting. Dette er frks. at man må straffe seg når man gjør noe galt, dette betyr en brekt lillefinger og strykejern på ryggen. Etterhvert som barnet vokste, fikk hun mer og mer skjenn - frem til brevet kom. Verdenen til Allison fikk endelig betydning, og med hennes første år på Galtvort kom også det etterlengtede smilet frem. Nå - 4 1/2 år etter har Allison funnet sin fortapte bror, Oliver, og mistet sin tante. Likevel står djevelårene som et spor i øynene til Allison, dette betyr at hun kan drepe en som snakker stygt om hennes foreldre.Allison har et bilde av moren, som nå også er gitt til Oliver. Men det hun har kjærest i verden er nok smykket, laget av hvitt sølv, som faren hennes ga til moren den dagen de giftet seg.

Bilder:Rediger

Tilfeldig wiki