FANDOM

Memories by astra alvina-d5ag421
Alvina Crowthorn
Biografi
Kjønn

Jente

Født

15. desember

Øyefarge

Blå

Hårfarge

Blond

Blodstatus

Halvblods

Tryllestav

Enhjørningshår og vinrot, tolv og en halv tomme lang

Familie
Stavarm

Høyre

Hambuse

Chances maltrakterte lik

Skytsverge

Ulv

Titler
  • Rumpeldunkspiller (jager på huslaget til griffing)
Annet
Ble medlem 2009
Hus Griffing
Yrke

Svartspaner

.

Alvina Crowthorn (15. desember) ble plassert i Griffing av Valghatten og er nå utheksaminert fra Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Er forlovet med Chance Thanatos B. Tracen.

Zafira Almeria er Alvinas bedre halvdel og bestevenn. Noen andre som har et nært forhold til er:  Rene Lovell Aldebourne, Amarante Adora B. Tracen og Erin Kelly, sistnevnte ser hun på som hennes "lillesøster".

Utseende Rediger

Alvina er lett å kjenne igjen i Galtvorts ganger på grunn av det lange, blonde håret. De store blå øynene følger ivrig med på alt som skjer. Hun har noen få små arr på den høyre overarmen som stammer fra et fall fra sopelimen under en rumpeldunktrening. Hun er som regel kledt i skoleuniformen eller i gompeklær i Griffingfarger.

Etter Chances bortgang ble klesstilen for en stund tonet ned, og Alvina ble ofte sett i en av Chances gamle Smygardgensere og et sort slips, noe som ofte førte til symbolske minuspoeng fra professorne for brudd på kleskoden. Likevel ble det aldri noe mer straff en de symbolske minuspoengene, da de aller fleste hadde forståelse for dette.

Egenskaper Rediger

Den impulsive, fnisete jenta har forandret seg sakte opp gjennom årene på Galtvort. Fnisingen har dødd bort, erstattet med smerte, redsel og sorg etter Chance Thanatos B. Tracen død og morens forsvinning. Alvina har blitt tvunget til å bli voksen og ta en voksens avgjørelser i ung alder. Hun er fremdeles like sta, hevngjerrig, hater å innrømme at hun kan ha tatt feil. I det siste har hun glidd lenger og lenger bort fra Griffinghuset, spesielt når det gjelder krangler mellom griffing- og smygardelever hvor Amarante Adora B. Tracen har vært involvert. Da har Alvina tatt Amarantes side, uansett hva krangelen gikk ut på.

Hun er ellers kjent for å gå med en tegneblokk med seg overalt. I og med at den inneholder en del karrikaturtegninger av lærere, vil det være katastrofalt om hun mister den. I og med at hun også nesten alltid tegner på pergamentene, og stikker dem inn i forkjellige lærebøker, så det er ikke så greit å miste dem heller. I tillegg til tegning er Alvina ekstremt glad i både å spille og se på rumpeldunk. Selv om hun skulle ønske hun kunne spille speider, passer hun nok best til å være jager. Og hun er for så vidt litt over middels flink til å spille.

Alvina lider smått av athazagorafobi (redsel for å bli forlatt og glemt).

Familiebakgrunn Rediger

Alvina er enebarn med gompefødt mor og fullblods far. Faren, Nathan Everill, har hun aldri sett, og vet kun det moren hennes, Lauren Andrea Crowthorn, har fortalt henne - at han var en kjiping som satte helt andre ting foran familien. Foreldrene hennes har aldri vært gift, og Everillene anerkjenner henne ikke som en del av deres slekt. Hun liker ikke å snakke om familien sin, fordi det får henne til å føle seg ufullstendig i forhold til andre "normale" barn, og bor for tiden i en leilighet i gompedelen av London sammen med moren. I den lille leiligheten i North Pole Road, North Kensington, møtes virkelig to verdener. Det beste eksemplet er nok skrivebordet i stua hvor fjærpenner, blekk og pergament ligger blandet med gompiske notatbøker og penner og datamaskin. Gompiske og magiske bøker står blandet i hyllene, og en vanlig gomp ville nok ha fattet mistanke med en gang.

Da Alvina var liten, var hun definitivt bråkmakeren i gaten. Hun var i tvil om at hun kom til å få brev fra Galtvort, og tilbragte en god del tid med å løpe rundt og veive med pinner og leke heks og prøve å trigge plutselig utbrudd av magi, til tross for flere skjenneprekener fra moren. Etter flere episoder der jevnaldrede barn plutselig fikk forandret hårfarge eller ble skjøvet unna uten at hun tok i dem, ble Alvina raskt kategorisert som en raring og tilbragte etterhvert mer tid med å sitte inne og bla i morens gamle lærebøker eller "låne" tryllestaven hennes.

Tiden på Galtvort Rediger

Ifølge Professor Slur utgjør Alvina Crowthorn og Zafira Almeria griffingmonsteret, et kallenavn de to griffingene tok til seg svært raskt, og noe de spøker med hele tiden. En stund gikk det litt dårlig med hele griffingmonsteropplegget, ettersom Alvina fikk vite av Chance at Zafira egentlig hater henne og ønsker å gjøre livet hennes om til et helvete. Etter en offentlig krangel i Storsalen var det isfront mellom de to tidligere halvdelene en stund, før Chance valgte å fortelle Alv at han faktisk forsøkte å få de to til å krangle, og alt det han fortalte henne var løgn.

Alvina

Etter at de to forteller nyheten om forlovelsen til Zafira, er Alvina så redd for en gjentakelse av en slik krangel at hun skynder seg med å si at venninna ikke skal tvinge henne til å velge mellom henne og Chance, for hun kommer til å velge på akkurat samme måte som forrige gang. Dette fører til at Zafira blir såret og vennskapet er på randen av ødeleggelse enda en gang. Heldigvis klarer Chance å ordne opp, og Alvina får da beskjed om at hun blir nødt til å jobbe veldig hardt dersom hun vil at Griffingmonsteret skal bli 100% bestevenner igjen.

Det siste året på Galtvort kjennetegnes av stress og redsel, i tillegg til noen små glimt av håp og lykke. Men det er før alt går til helvete. Svartspanerne dukker opp med et brev og beskjeden om at Chance var blitt drept i kamp. Etter flere dager og flere forsøk på å presse svartspanerne for informasjon får Alv vite at morderen er ingen ringere enn Lucien Tracen. Dette, kombinert med to Martyrio (og litt hjernevask) fra Misfallene og en Befalio fra Professor Uffert, blir for mye. Et eller annet blir ødelagt i Alvina etter at Chance blir drept. Forsøket på planleggingen av selvmord blir oppdaget av Zafira og Amarante, som varsler Professor McSnurp. Etter dette tar depresjonen overhånd og månedene før aller siste heksamen blir til et eneste stort surr ettersom hun er nødt til å få i seg beroligende eliksirer for å klare å komme seg gjennom skoledagene. Skulkeprosenten vokser og heksamen henger over henne som en mørk, tung sky. Etter hvert klarer hun å karre seg ut av depresjonen og slutte å bruke eliksirer. Hun ble utheksaminert med ståkarakter i alle fag.

Etter Galvort Rediger

Alvina blir utheksaminert med ståkarakter i alle fag, men den opprinnelige planen om å studere videre ved Svartspanerakademiet blir ikke lenger noe å satse på på grunn av tilstanden hennes. Etter at hun forlater skolen, selger hun raskt unna den store leiligheten moren hennes hadde, og kjøper en ny, mindre en i North Kensington. Noen få måneder senere føder hun tvillinger som får navnene Rafael Anthonio og Christina Linnette. Etternavnet blir en hard nøtt for Alvina, som slites mellom å gi dem etternavnet Crowthorn - Tracen som en måte å holde minnet etter Chance i live, samtidig som hun vurderer bare Crowthorn for å unngå å tiltrekke altfor mye uønsket oppmerksomhet til tvillingene, og unngå eventuelle diskusjoner med Amarante Adora B. Tracen i det siste slaget, med håp om å møte på og drepe Lucien Tracen. Alvina kjemper lenge og tappert mot dødseteren før han klarer å slå henne ut og flykte. Da hun kom til seg selv, hadde hun det vanskelig å tro at han ikke tok livet av henne når han hadde sjansen.

Etter hvert som tvillingene blir eldre, bestemmer Alvina seg for å studere ved Svartspanerakademiet. Her er hun nemlig litt påvirket av sjalusi mot bestevenninnen Zafira Almeria, som på dette tidspunktet er ferdig med å studere og har fått jobb i Avdelingen for magisk justis, Svartspanerkontoret. Alvina ender også opp med å få jobb der etter å ha studert ferdig, men er nødt til å ha en kontorjobb og kan ikke jobbe fulltid på grunn av at hun er alenemor. Bortsett fra småtilfeldige sene kvelder med en svartspanerkollega, holder hun seg unna noenlunde seriøse forhold resten av livet.

Lauren Andrea Crowthorn dukker aldri opp igjen, og blir etterhvert regnet som drept av dødsetere. Everillene anerkjenner aldri Alvina og barna hennes som en del av deres slekt, og faren hennes, selv om han er i live, dukker heller aldri opp.

Tvillingene får begge brev fra Galtvort når de er gamle nok. Christina blir sortert i Smygard, og Rafael blir overraskende nok sortert i Ravnklo.

Tanker fra skaperen av karakteren Rediger

Alvina ble først til på Desucon 2009, der Galtvortskolen var tilstede, og professor Slur hadde en eliksirtime for dem som følte at de trengte litt faglig påfyll. Utrolig nok var det umulig for meg å holde blikket hans lenge nok uten å fnise, og for min del endte timen da jeg måtte løpe ut på grunn av fnisingen. Det ble starten på Alvina Crowthorn, en fnisende katastrofe på to bein.

En stund vandret Alvina mer eller mindre uten mål og mening rundt om på Galtvort, i Storsalen og liknende. Det var ikke før Zafira, Amarante, Chance, Tyler og Erin kom inn i bildet at karakteren faktisk fikk utvikle seg uhemmet slik hun hadde lyst til. Jeg begrunner ofte endringer i Alvinas liv med at dette er noe hun styrer, ikke noe jeg har kontroll over. Det er jeg som skriver uglepostene og meldingene i Storsalen, men jeg har en Alvina i bakhodet som krangler på alt hun mener er OOC. På det verste var det slik at det som skjedde i rollespillet, dersom det involverte sterke følelser, påvirket meg som person. Det i seg selv var en veldig interessant og nyttig erfaring å ha videre, det å kunne forstå hvordan karakteren føler seg. Rollespillene ble mer og mer levende i takt med at Alvina utviklet seg.

Jeg hadde aldri en plan for hvordan Alvinas liv skulle bli. Så klart så jeg for meg enkelte scenarioer, alt fra ei som blir en svartspaner, er singel for alltid og har one-night-stands med en kollega til ei som har en familie og er lykkelig. Svartspaner skulle hun bli uansett, det var klart fra starten av.

En stopp for karakteren kom på sommerleir 2013, da Misfallenes vrede herjet på sitt verste. På det tidspunktet hadde Alvina opplevd altfor mye vondt og jeg følte at hun hadde vokst fra arrangementene og nettsiden. Det var på tide å gi slipp på henne, og la henne leve livet etter Galtvort, uansett hvor deprimerende og utilfredstillende det virket for meg som skaperen hennes. Dette var også en av grunnene til at jeg lot profilen forsvinne fra Galtvortskolen.no.

Referanser Rediger

http://www.galtvortskolen.net/?side=profiles&id=12919 http://www.myheritage.no/site-family-tree-188133472/tracen-crowthorn

Tilfeldig wiki