FANDOM

6800576953 rzwpkkk.jpg
Amanda Boot
Biografi
Kjønn

Jente

Født

ukjent

Bosted

Ukjent

Øyefarge

ukjent

Hårfarge

ukjent

Nasjonalitet

Ukjent

Stavarm

Ukjent

Blodstatus

Halvblods

Tryllestav

ukjent

Familie
Lojalitet
  • Ukjent
Hambuse

ukjent

Skytsverge

ukjent

Titler
  • Elev
Annet
Ble medlem Sett inn tekst her
Hus Håsblås
Utdanning Galtvort
Yrke

Sett inn tekst her

.

Amanda Boot er en halvblods heks fra håsblås ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.  Amanda betyr den som er verdt å elske, og etternavnet Boot er fra farssiden hennes.

Familiebakgrunn Rediger

Det eneste store tapet Amanda har opplevd i det enda så korte livet sitt var da den eldre søsteren til moren, tanten, døde. Hun var en ung og sprek heks og de hadde et veldig godt forhold. Da hun døde etterlot hun seg familiearv medaljongen til Amanda, ettersom hun selv ikke hadde noen barn. Dette har etter hvert blitt det kjæreste hun eier, og har den med nesten over alt, men bærer den sjeldent rundt halsen. Ellers så er Amandas eventyrlysten og positiviteten helt klart arvet fra foreldrene sine, noe som har ført til mye flytting opp gjennom årene. Noe som har vert helt greit for Amanda. De har bodd i land som; England, Russland, Australia og Norge, men har ikke bodd på samme sted i over to år. Dette er vell mye av grunnen til at hun tilpasser seg nye miljøer så fort, og kan dermed ofte virke andreledes når hun er med forskjellige personer.

Faren, James, har alltid visst om magi. Fordi den yngre broren hanenes gikk tideligere på galtvort, som gompefødt. Moren, Margaret, er en fullblods heks som kommer fra en stor familie med mange generasjoner av rent blod.

Tiden på Galtvort Rediger

Amanda er egentlig veldig god på skolen, men oppnår ikke de beste resultatene. Det kommer nokk mest av at skolearbeidet er ikke førsteprioritet. Da moren hennes gikk på galtvort, som en meget dyktig ung heks, fikk hun S i nesten alle fag. Amanda har arvet de fleste av disse egenskapene, og klarer seg derfor greit. Selv om hun ikke legger så mye tid og arbeid i det. Amanda har øvd mye for å få manet frem skytsverken sin, som de aller fleste andre på hennes alder, klarer ikke hun å mestre denne.

Tilfeldig wiki