FANDOM

Kujjjj1.jpg
Amoro Willot Rose Zero
Biografi
Kjønn

Jente

Født

14. februar

Øyefarge

Nøttebrune

Hårfarge

Nøttebrun

Blodstatus

Halvblods

Tryllestav

Havfrue hår og Mammuttre

Familie
Lojalitet
  • Ukjent
Hambuse

Dronning Elisabeth

Skytsverge

Svane

Titler
  • Tidligere prefekt
  • Tidligere nyhetsskribent
  • Tidligere kaptein og jager ved Ravnklos Rumpeldunklag
Annet
Ble medlem 2006
Hus Ravnklo
Yrke

Ukjent

.

Amoro Willot Rose Zero (14 Februar, Hastings) er en utheksaminert halvblods heks ved ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Hun ble plassert i Ravnklo og er kjent for sine store bryster, klossete magi og sin skjønnhet.

Mange elever er livredde henne og mange respekterer henne. Hun er en lamia, men under skjønnheten er det ren ondskap.

Oppveksten Rediger

Amoro er født i Frankrike, og har bodd der i nesten fire år. Hun ble født inn i en svært rik familie. Hennes yngre bror Leo ble født to år senere, før moren bestemte seg for å skille seg fra faren, og tok med seg halvparten av pengene, og hans to barn, tilbake til England, i den sørlige kystbyen Hastings. Der vokste Amoro og Leo opp, og moren ga begge barnene alt de pekte på, noe faren deres aldri hadde gjort. Dette formet også en tankegang inne i Amoros hode, om at hun var bedre enn alle andre. Etter å ha bodd 7 år i Hastings dro Amoro til Galtvort, hvor hun skulle oppleve mye kjærlighet, drama og forandringer.

Leo Bernard ZeroRediger

Leo er Amoros yngre bror. Han startet på Galtvort to år etter Amoro, men han kom aldri lengre enn til 4. klasse, før han på mystisk vis forsvant, og aldri ble funnet igjen. Ingen til dags dato vet hvor han er, og det eneste de vet er at Amoro beholder tryllestaven hans mellom brystene sine, i tilfelle han skulle komm tilbake.

Slekta ZeroRediger

Slekta Zero stammer flere århundrer tilbake. Og det hele begynte i Frankrike, i 1457. Den første Zero slekta het opprinnelig Zèro, og hadde ingen penger, og ingen historie de kunne skryte av, slekta på den tiden var ett null. Men dette endret seg med årene, og i 1732 ble Zero slekta svært berømte i Frankrike, blant annet for sin fantastiske evne til å bygge opp ett rykte fra ingenting til noe stort, samt deres kvalitet på kjoler og klær som solgte stort hos de kongelige og de rike.

I 1735 bestemte Matheo Zèro, da tidens overhode i slekta, og flytte seg fra Paris til den sørlige byen Hastings, i England. Etter bare noen tiår døde Matheo, og hans eldste sønn giftet seg med en engelsk pike, og byttet derfor Zèro til Zero, for så å bli en fullverdig engelsk statsborger. Han bygget også ett stort gods i overkanten av Hasting, som senere skulle bli kjent som Zerogodset.

Familien var fremdeles beskyttet over statusen de hadde i Frankrike, og nøt godt oppmerksomheten de fikk i sør England, og som sakte steg over hele Storbritannia. Magien i Zero slekta kom ikke inn før enn i starten av det 19-århundre. Amoros stolte, og store bestemor, Rose Mariè Zero, var den første av slekta Zero som startet på Galtvort. Hun havnet i Ravnklo, og hun ble fort en lik versjon av Amoro. Da hun var ferdig på skolen begynte hun å bruke opp formuen hennes stolte, hardtarbeidene forfedre hadde skaffet. Hun giftet seg senere med en fullblods mann, ved navn Bernard Wellington Willot, og fikk en datter kort tid etter det. Datteren fikk navnet Rosemarie Wellington Willot Zero, etter sin mor og sin far. Rosemarie startet også på Galtvort, og som sin mor havnet hun i Ravnklo. Kort tid etter Galtvort gjorde hun som sin stolte mor, og dro utenlands, i dette tilfelle; Frankrike. Her møtte hun en kjekk mann, med stor status i Frankrike, og en av de rikeste i Paris.

Coat of arms by snickerdoodle146.jpg

Slekta Zero sitt våpenskjold, laget i 1667.

Rosemarie giftet seg senere med denne mannen, Alfored Hellwink Broùache (gomp), og skiftet så navn til Rosemarie Wellington Willot Broùache, og Zero slekta var igjen fransk, men for første gang på over 500 år, het den ikke Zero mer. Rosemarie fikk senere to barn med Alfored, nemlig Amoro og Leo. Hun savnet England, og hun klarte heller aldri å lære seg fransk og han kunne heller aldri helt godta at Rosemarie var en heks, så hun skilte seg fra Alfored, og ente med å ta halve formuen hans, og hans to barn med seg til England igjen. Hun nøt godt rikmannslivet i Hasting, og Amoro og Leo var i ferd med å bli som sin mor og bestemor; Rike, snobbete og motbydelige.

Mens Amoro startet på Galtvort, døde hennes besteforeldre en mystisk død, og det var moren som fant de. Moren arvet derfor mer gull. Bare 3 år etter at Amoro startet på Galtvort, forsvant hennes bror Leo, og ingen skulle noen sinne finne han igjen. Bare år etter Leos forsvinning, giftet Amoro seg med Celcio, men hun valgte og beholde Zero som etternavn, for å opprettholde slekta, samt ha en beskyttende status over seg.

Moren døde kun ett år etter at Amoro giftet seg, og Amoro som den eneste gjenværende Zero slekta, arvet alt. Amoro fikk senere to barn, Vandel Zero og Vallerina Zero, men hva som skjedde med de er uklar i historiebøkene.

Slekta Zero, som en gang var kjent for å være en arbeidsom, sterk slekt, som bygget seg opp fra ingenting, til noe stort, var nå bare historie. Det Zero slekta nå var kjent for, var skandaler, sladder og rikdom.

Kjærlighet Rediger

Amoros kjærlighetsliv har vært alt mellom himmel og jord. Det er ingen som er helt sikre på hvor mange Amoro har vært sammen med. Hun er også svært kjent på Galtvort for å være den som liker å skape drama, og ta guttene fra andre jenter. Hun har også ingenting imot og tulle med jenter.

Mange føler seg også truet av Amoro, som har arvet en egenskap fra sin mor, nemlig Lamia. Hennes utseendet, som også er ganske forhekset, blir bare mer forsterket av hennes egenskap, og en vær gutt som setter øynene sine vil bli dypt betatt av henne.

Noen av de hun har vært forelsket i, eller vært sammen med, vil hun derimot aldri glemme. Liam McFlurry er en av de Amoro var veldig forelsket i, men som Spinderella tok ifra henne. Ludo Qvist var også en Amoro var dypt betatt av, men han dumpet henne for Julla Lotus. Hun hadde også ett lengre forhold med Jason Thaom, som varte over hele to skoleår, før hun til slutt bestemte seg for å slå opp og gå sin egen vei. Hun drev også på med Zack C Eams , men det ble aldri noe. (Andre forhold verdt og nevne; Roon og Yahoo).

Hennes siste, og sanne kjærlighet var Celcio Pasanoda, som hun ble sammen med i slutten av det siste året på Galtvort. De dro senere sammen ut i verden, og ente med å gifte seg. Hun kan også muligens ha fått to barn med han.

I årene etter Galtvort har hun også fått ett nært forhold til en annen mann, ved navn Ynfell Paravell. Hun møtte han flere ganger i skjul, og han kan også være faren til hennes barn. Det ble senere kjent at Amoro dumpet Ynfell, for å beholde sin store og sanne kjærlighet til Celcio.

BekjentskapRediger

Etter syv år på Galtvort har Amoro klart og skape mange vennskap, og mange fiender. Hun er blant annet kjent for å være god venn med Marion Bother, Kasandra Milni, Maiken Mackoy, og Ashlee Dreadwood. Andre hun også er kjent for å ha en god tone med er Julla Lotus, Snake Lotus, Isabel Hunter, Brianna Lantern, Stephanie Larcita, Channe Waterfall og Zack C Eams.

Hun har også en god tone med Mopee Missourio og Allabaro McFord Dinner, mens Spinderella Wyster er det enda litt tvil med, selv om de deler samme sovesal.

Andre personer hun har kontakt med, eller lett kan havne i en krangel med er Nathanee Safirius, Anabelle L. Grace, Carmen Garcia Sanchez, Carolin Waterfall, Terocone Tigerlily og Danny Darell.

Årene ved GaltvortRediger

Amoro startet på Galtvort som 11 åring. Hun hadde på den tiden ingen av de trekkene hun har nå, eneste som var det samme da som det er nå, er de brune øynene hennes.

Hun var ekstremt nervøs for å skulle bli plukket ut, og hadde ingen anelse om hvilket hus hun kunne ende i. Sammen med henne stod blant annet Marion Bother, Kasandra Milni og Ashlee Dreadwood, som senere skulle bli noen av Amoros beste venner. Da Amoro endelig ble ropt opp, som en av de siste, gikk hun nervøst opp til Valghatten, og ble etter en lang stund plassert i Ravnklo. Hun pustet lettet ut og satte seg sammen med de hun skulle dele sovesal med, Spinderella Wyster og Isabel Hunter.

1. Klasse: Den første natten ved Galtvort var skummel, og hun kjente ikke Spinderella eller Isabel i det hele tatt. De første skoletimene var heller ikke noe bedre, kjedelige var de i Amoros øyne. Etter bare noen uker fikk Amoro noen få venner, blant annet Marion, Kasandra og Ashlee. Hun fikk også ett godt øye til Roon, men det forholdet og vennskapet forsvant med årene. Det første året gikk fort forbi, og Amoro var fremdeles en ukjent jente ifra Ravnklo.

2. Klasse: Da hun kom tilbake til Galtvort, var det noe nytt som skjedde, hun ble dypt forelsket i Jason Thaom. Hun var svært usikker på om hun virkelig skulle gå for Jason, men hennes kjærlighet for han var for stor, og hun ble sammen med han. Dette forholdet varte ut hele 2. klasse. Amoro ble også bedre kjent med folk, og ble venn med Isabel Hunter, som hun delte sovesal med. Hun ble også inspirert av den eldre eleven i Smygard, Snake Lotus, som senere ble Amoros forbilde i ett par år. 2. klasse var mer spennende, og hun ble samtidig flinkere i noen fag, men som det første året fløy 2. klasse forbi, og før hun viste ordet av det var skoleåret ferdig, men før hun fikk dra hjem måtte hun velge valgfag, noe hun slet mye med.

3. Klasse: Da Amoro startet på Galtvort igjen, var ikke hun den eneste som gikk der fra slekta Zero. Hennes bror Leo, skulle også starte på Galtvort. Hun krysset fingrene for at Leo ikke skulle havne i samme hus som henne, men desverre havnet han også i Ravnklo. Han ble også bedre kjent med en jente ved navn Nathanee Safirius, noe Amoro prøvde og ødelegge vennskapet til. Hun var fremdeles ikke kjent på Galtvort, og hun måtte samtidig stå og se på mens Marion og Kasandra ble svært kjente blant deres eget kull. Samtidig slo Amoro opp med Jason, etter 1 år og 6 mnd sammen, for hun hadde satt øynene i Liam McFlurry, en gutt som var like gammel som Amoro, og som samtidig gikk i Ravnklo. Da Amoro endelig tok motet til seg, og pratet med han, ble han sammen med Spinderella Wyster, dette gjorde så Amoro fikk ett flammende hat mot Spinderella, og selv om de delte sovesal sammen, ble Amoro ikke venn med Spinerella på ett par år, og pratet heller nesten aldri med henne. Samtidig ble hennes yngre bror Leo, større og mer kjent enn henne, og dette skapte også ett lite hat inni henne. Hun gjorde det heller ikke så bra på skolen, og valgfagene hun hadde valgt (Aritmantikk og Oldruner) var enda kjedligere enn de obligatoriske fagene. Men hun kom seg igjennom 3. klasse, og det var da hun også bestemte seg for å gjøre noe; Hun ville bli populær, kjent, hun ville at guttene skulle bli gale etter henne.

4. Klasse: Hun brukte hele sommerferien på å finne ut en løsning på problemet hun satte seg selv i på slutten av 3. klasse. Svaret var også enkelt - hun måtte bruke formler på seg selv, heve skjønnheten sin, samtidig at hun nå hadde lært seg og bruke Lamia evnen hun arvet etter sin mor. Selv om hun hadde dårlige karakterer på skolen, valgte hun og sette seg alene på sovesalen, pugger formler, og sakte men sikkert bruke de på seg selv - og resultetet ble ekstremt. Hun ble også venninne med Stephanie Larcita, en yngre elev fra Håsblås. Som året gikk ble hun sakte men sikkert til den Amoro de fleste kjenner idag, med store pupper, bølgete hår, unaturlige hvite tenner, lange vipper og glitrende hud. Guttene begynte også å åpne øynene da de så Amoro det året, og hun hadde flere kortvarige forhold igjennom hele 4. klasse. Men det var ikke bare guttene som la merke til henne, en jente fra Griffing, ved navn Brianna Lantern begynte også å legge merke til henne, og de ble venner til slutt. Hun begynte også og bli mer populær blant elevene, og ble også venn med Channe Waterfall, en gjevgammel elev som gikk i Håsblås. Disse forandringene gjorde også så Amoro fikk ett rykte på seg, og det ryktet utnyttet hun. Hun kastet også fra seg de få magiferdighetene hun hadde, og ble elendig i magi generelt, og fagene hun tok. Året derimot gikk fortere, nå som Amoro endelig hadde blit litt kjent på skolen, men hun sverget for seg selv før hun dro hjem til Hastings, at hun skulle bli en av de største og mest kjente elevene ved Galtvort.

5. Klasse: Da Amoro satt på toget på vei til Galtvort, for nok ett år, møtte hun Theri T. Ring og Maiken Mackoy, som begge var gjevngamle med Amoro, og som også fikk en viktig vennestatus hoshenne. Hun hadde heller ikke glemt at hun ville ødelegge venneforholdet mellom Leo og Nathanee, og iløpet av 5. klasse forsvant hennes to år yngre bror, og ingen viste hvor han ble av, og ingen ville noen sinne finne han igjen heller. UGLE var også viktig dette året, men Amoro blåste i de, for henne var det viktigste nemlig og bli bedre kjent på Galtvort. Hun endret på utseendet mer, begynte og gå i klær som familien hennes var kjent for å lage, og sakte men sikkert ble hun mer og mer kjent på skolen - men fremdeles ikke på topp. Hun hadde fremdeles ikke pratet med Spinderella, og hatet henne fremdeles litt for det med Liam McFlurry, men hun fikk også øynene opp for en annen gutt, Ludo Qvist. Hun ble også sammen med Ludo en kort periode i 5. klasse, men han var forelsket i hennes yngre venninne Julla Lotus, og Amoro slo opp med Ludo, så han kunne være sammen med Julla - men Amoro kom seg aldri helt over han. UGLEne kom endelig over elevene i 5. klasse, og Amoro gjorde det elendig i nesten alle fagene. Hun hadde heller ikke bestemt seg for hva hun skulle gjøre etter Galtvort, det var jo ingenting hun ville bli. Før hun dro hjem for sommerferien fikk hun samtidig se sin fremtidige mann for første gang, Celcio Pasanoda, og hun kunne heller aldri glemme han med det første.

6. Klasse: Da Amoro kom tilbake til Galtvort, var det noe rart som ventet på henne; Hun hadde blitt prefekt for Ravnklo! Hvem ville vel gitt den rollen til Amoro? Hun som bare hadde fått to UGLEr, og samtidig ikke brydde seg om skolen. Med prefektskiltet på brystet, spaserte hun Galtvorts ganger, og nå begynte hun og bli like stor som Kasandra og Marion, hennes nåværende forbilder og bestevenner. Selv om hun gikk i Ravnklo, hadde hun fremdeles personeligheten til Smygard, siden hun hadde venner og ekser fra det huset, og de yngre elevene var rett og slett redde for henne. Hun hadde heller aldri glemt Celcio Pasanoda, som hun tok en titt på i ny og ne, men siden han var en eldre elev, i Smygard, hadde han også andre venner, men Amoro følte en stor trang til å prate med han, kose med han, være sammen med han. Hun fikk også øynene opp for Zack C Eams, som var like gammel som henne, og som også gikk i Ravnklo. De to fikk aldri noe forhold, men de drev på i skjul igjennom hele 6 og 7. klasse. Hun begynte også sakte men sikkert og tilgi Spinderella Wyster for det med Liam, dette begynte jo og bli ett par år til, men de hadde enda ikke fått noe slags vennskap, selv om de delte sovesal. Hun var også mye smartere og nerdete enn Amoro. Hun hadde også fått ett kongelig og perfekt utseendet nå, og var ikke lengre gjenkjennelig fra de første årene på Galtvort. Hun følte også at hun var viktigere enn noen andre. Amoro hadde heller nesten ingen fag mer, siden hun strøk i så mange UGLEr, og de fagene hun hadde møtte hun nesten aldri opp i. Hun levde livet med å ødelegge og terrorisere forholdene til de yngre elevene. 6. klasse gikk fort forbi, og Amoro følte seg endelig respektert og gjenkjent på skolen. Hun var nå den eneste fra slekta Zero som gikk på skolen, og ingen viste enda hvor Leo var. Selv om ryktene gikk, og mange var redd for å forsvinne ned mellom Amoro sine pupper.

7. Klasse: Det siste året hadde endelig kommet for Amoro, og hun hadde samtidig mistet prefektrollen. Hun hadde nå endelig tatt mot til seg, og begynt og pratet med Celcio Pasanoda, og bare noen uker senere gikk de inn i ett forhold, som skulle vise seg og bli noe mer enn bare ett forhold. Det var også på tide og ta ØGLEr, noe Amoro ga helt blaffen i, hun viste jo enda ikke hva hun skulle bli, samt at hun hadde penger nok til å slippe og bry seg om utdannelse. Hun hadde også begynt og prate med Spinderella Wyster, og fikk ett slags venneforhold til henne, samtidig som hun også hadde pratet litt med Mopee Missourio og Allabaro McFord Dinner. Hun hadde fått flere viktige venner i løpet av sin tid, og hun hadde vært innom flere gutter en noen annen jente på Galtvort hadde vært før. Det var også snart på tide og si farvell til sine nær venner, og nøt tiden til å erte, mobbe og krangle med andre. Nathanee Safirius var en Amoro likte og plage, og det samme var Anabelle L. Grace, Carmen Garcia Sanchez og Danny Darell. Etter som året ålte seg forbi, fikk hun vite at Spinderella ikke hadde hatt noen kjæreste siden Liam, men Amoro hadde en liten mistanke om at Spinderella var forelsket i Theodor Weaver (som også var gjevngammel med Amoro og Spinderellea, som også gikk i Ravnklo), og bestemte seg for å finne ut om dette virkelig var sant. Hun holdt på å ødelegge forholdet hun og Spinderella hadde klart å bygge opp, bare fordi hun flørtet og koste på Theodor. Hun begynte også å prate mer med eksen sin, Yahoo, som hun var sammen med en gang mellom 5. og 6. klasse, men som hennes venninne Marion Bother hadde tatt fra henne (etter at hun først tok han fra Marion.) Hun hadde også rotet litt med Kasandra Milni og Ashlee Dreadwood, men det var bare for å eksprimentere. Amoro mistet også litt kontakten med Isabel Hunter, selv om de delte sovesal, og Julla Lotus var det minimal kontakt med. Hun hadde derimot mye kontakt med Theri T. Ring og Maiken Mackoy, samt Marion Bother. Skoleåret gikk sakte, noe som var bra for Amoro, for hun fikk endelig mye tid sammen med Celcio og vennene sine, hun brukte også mye av skoletiden til å erte Carolin Waterfall, en yngre elev fra Håsblås og søsteren til sin venninne Channe Waterfall. Siden Celcio egentlig var utheksaminert fra skolen, bodde han midlertidig nede i Galtvang, og ventet på at kjæresten hans skulle bli ferdig med skolegangen. Og det ble hun, hun tok sine ØGLEr, og bestod i kun ett av de to fagene hun tok, men det brydde ikke Amoro, for hennes mål var endelig oppnådd; og bli kjent på Galtvort, som en av de største elevene skolen hadde hatt. Og sammen med Celcio gitt hun ut inngangsdørene, ned til Galtvang, og eksiverte sammen inn til en uvitende fremtid.

Tiden etter Galtvort Rediger

Amoro utheksaminerte seg fra Galtvort, med kun en ståkarakterer, og senere giftet hun seg med Celcio - bare ett år etter hun ble utheksaminert fra Galtvort. Hennes mor døde kort tid etter det igjen, og Amoro - som eneste
Belle portrait by jennyeight-d3id875.jpg

Hennes fantastiske skjønnhet i årene etter Galtvort.

gjenværende medlem av Zero slekta på denne jorden - arvet alt. Huset brant opp, like fort som morens død, og Amoro bygget opp ett nytt Zero hus. Tiden mellom det nye huset ble bygget, og til det sto ferdig, møtte Amoro en ny mann, Ynfell Paravell. Hun fikk ett nært forhold med Ynfell, og møtte han i smug bak ektemannens rygg.

To år etter at hun møtte Ynfell ble hun gravid med sitt første barn, og uvitende om hvem faren var, bestemte hun seg for å bare kalle barnet for etternavnet Zero. Hun ville heller aldri vite hvem faren var. 9 mnd senere født hun sitt første barn, en jente ved navn Vallerina Zero.

Kun noen uker etter hennes første barn var født, ble hun gravid igjen. Denne gangen fikk hun en gutt, Vandel Zero. Hun viste heller ikke hvem faren var til Vandel, og bestemte seg for det samme valget som med Vallerina.

Amoro fant aldri ut hvem faren til sine barn var, og hun valgte også og holde ekteskapet gående med Celcio, selv om Ynfell ba henne bli med til ett fjernt land, hvor de kunne leve lykkelige for alltid.

Hemmeligheter om Amoro Rediger

  • Amoros bryster har blitt utsatt med flere formler enn noen kan telle. Mange av formlene er synlige, men mange har nærmest blitt borte mellom brystene hennes, og har også skapt den Alv (Amoros Lille Verden).
  • Hadde Amoro vært på Galtvort da slaget brøt løs, hadde hun blitt igjen for å beskytte skolen, men hun kjempet ikke for Føniksordenen, eller Humlesnurrlegionen, hun kjempet for å redde så mange av vennene sine liv. Hun hadde også blitt drept i Inngangshallen.
  • Tryllestaven hennes har stor innvirkning på magien hennes. Siden hun er fra en rik familie har hun også penger nok til å skille seg ut. Derfor bestilte hun en tryllestav fra Australia, som skulle inneholde to spesielle ting; Havfrue hår og Mammuttre. Siden staven ble bestilt, fikk den heller aldri valgt henne, og vil heller aldri fungere like bra for henne, som om hun faktisk hadde kjøpt en stav som valgte henne. Mammuttre er også en av verdens lengste trær, og det forklarer også tryllestav lengden hennes, 22 tommerlang.

Amoros lille verdenRediger

I en periode er det blitt skrevet egen blogg om Brianna Lantern og andre karkaterer ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom hvor de har klart å virret seg mellom brystene hennes.

Tilfeldig wiki