FANDOM

      "For et velordnet sinn er jo dødens bare ens neste store opplevelse." 
                                 - Angelina Dawn

image.jp
Angelina Dawn
Biografi
Kjønn

Jente

Født

ukjent

Øyefarge

ukjent

Hårfarge

ukjent

Blodstatus

ukjent

Tryllestav

ukjent

Familie
  • Ukjent (Far)
  • Ukjent (Mor)
Lojalitet
  • Ukjent
Hambuse

ukjent

Skytsverge

ukjent

Titler
  • ukjent
Annet
Ble medlem Sett inn tekst her
Hus Sett inn tekst her
Utdanning Sett inn tekst her
Yrke

Sett inn tekst her

.

Angelina Dawn ble plassert i håsblås og er en elev ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

Angelina er kjent med en sterk personlighet, men det er ofte hun har vansker for å uttrykke den. Når hun er med vennene sine, er hun pratsom og støttende, men ellers har hun litt vansker for å ta kontakt. Men hun klarer det, om hun bare virkelig bestemmer seg for det. Det siste året har hun blitt mer voksen, noe man kan merke på oppførselen. Men hun er fortsatt som en eller annen 2. klassing, og man kan ikke si at hun virker så mange år eldre. Angelina er veldig følsom, kanskje alt for følsom. Hun overreagerer på nesten alt, og har en tendens til å gjøre en stor greie ut av små ting. Som for eksempel hvis hun har gått ett hakk ned i karakterene i kun ett fag, er dette verdens undergang. Angelina er veldig omsorgsfull, og setter alle andre foran seg selv, noe som både kan være en bra og en dårlig ting. Hun hjelper andre, men ser ned på seg selv, noe som til tider gjør henne en smule usikker. Hun har rettere sagt dårlig selvtillit, og mangler en liten smule selvrespekt. Heldigvis er ikke dette noe hun sliter med, og hun klarer seg helt fint. Hun er en ekte håsblåsing: Hardtarbeidene, lojal og ekte. Dette er noe hun er veldig stolt av. Hun kunne ikke blitt plassert i noen andre hus egentlig, men om det måtte vært et av de andre, ville det nok blitt Ravnklo. Hun er jo veldig flink på skolen, og bryr seg mye om det, men likevel er det veldig mye som mangler av 'Ravnklo-het', hvis man kan kalle det det.

Angelina er ikke noe man kan kalle en skjønnhet, men man kan jo ikke kalle henne direkte stygg heller! Utseende er noe hun egentlig aldri har brydd seg noe om, men hun vil jo se litt ordentlig ut. Å gre håret og rette på slipset er for eksempel sånne ting hun er opptatt av. Øynene til Angelina har en mørkeblå farge, men ikke en sånn klar blåfarge at det er det første man legger merke til. Nesen er halvstor, og ikke helt rett, mens munnen er det som kommer nedenfor den igjen. De er små, samtidig som de ikke er tynne. De har en blek rosafarge, en slik normal farge som overhodet ikke skiller seg ut. Huden er blek, og sol hjelper ikke. I det hele tatt. Hun blir aldri brunene, og ser akkurat lik ut om sommeren som hun gjør om vinteren. Fregner har hun heller ikke, men en bitteliten skjønnhetsflekk rett ovenfor leppene 'var det plass til'. Håret er kort, og rekker henne ikke helt ned til skuldrene enda. Men det har hun ingen planer om. Hun avskyr langt hår, og skjønner egentlig ikke seg på folk som orker å ha det hengende i fjeset hele dagen. Før hadde hun pannelugg, men den har vokst ut, samtidig som håret har forflyttet seg fra haken til rett over skuldrene. Det er mørkebrunt og ganske tykt, og skillen legger seg der den vil. Hun ser egentlig ut som en vanlig tolv-åring skal gjøre.

Tiden på Galtvort Rediger

På galtvort går det bra for Angelina, noe det stort sett har gjort hele tiden. Flyvning har hun store problemer i, for hun er virkelig ikke god i noen slags sporter! Selv om hun enda ikke har fått Clarivoyanse som fag enda, syns hun dette er absurd. Ja, hva slags nytte for man av det, særlig når læreren er en gal dame med en rar lukt? Så da må yndlings faget hennes bli Transfigurasjon. Hun virkelig elsker det, og elsket det helt siden første time. Professor McSnurp er hun usikker på om hun liker, for noen ganger skremmer hun virkelig Angelina når hun er så strengt. Men hun tror hun kan leve med det. Professor Stikling er helt klart favoritten, og Urtologi er også et fag Angelina har lagt elsk på.