FANDOM

180px-Ginevra_Molly_Weasley_copy.jpg
Anne Wiltersen
Biografi
Kjønn

Jente

Født

22. mars

Øyefarge

Brun

Hårfarge

Rød/oransje

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

Eik med kjerne av enhjørningshår, ti tommer lang.

Familie
  • Irina Wiltersen (mor)
  • Milckael(far)
  • Derek (søsken)
  • Artie (søsken)
  • Kenneth (søsken)
  • Johannes (søsken)
  • Mille (søsken)
Hambuse

Hennes kjære sopelime knust i småbiter

Skytsverge

Spurv

Titler
  • Tidligere knakker på rumpeldunklaget til Griffing
Annet
Ble medlem Ukjent
Hus Griffing
Yrke

I en alder av 27 år; Jobber i avdelingen for magiske indretter og leker

.

Anne Wiltersen Ace (født 22. mars) ble plassert i griffing og er en utheksaminert fullblodselev etter å ha fullført sin skolegang ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Wiltersen er ellers kjent for å ha vært en snill, morsom og hyggelig jente. Stadig ute på nye sprell, noe som fikk mang en lærer oppgitt.

Familie Rediger

Far Mickael Wiltersen. Forholdet mellom far og datter kunne vært noe bedre. Han er kravstor, og nøler ikke med å sette forventninger, men likevel er han forståelsesfull og hjelpsom. Jobbet i Magidepartementet, i avdelingen for magisk justis. Han ble i løpet av Anne's femte år på galtvort arrestert for rettssvindel og dømt til å sone tre år i Azkaban, men takket være noen forbindelser i departementet, slapp han ut lenge før tiden. Han ble dypt preget av oppholdet, og har senere tilbragt tiden sin meste med en flaske ildwiskey i hånden.

Mor Irina Wiltersen, født Hudkins. Forholdet mellom mor og datter er akkurat som et slikt forhold pleier å være. De har ofte vært uenige, og det er ofte krangler. Likevel har hun vært omsorgsfull, og en veldig god mor. Hun ble et uheldig offer for tre desperanter i Azkaban som gikk amokk, når hun besøkte sin ektemann under hans tid der. Der ble hun utsatt for desperantkysset, og er innlagt på St. Mungos for godt.

Søsken: Fire storebrødre og to lillesøstre. Derek, Artie, Kenneth og Johannes er alle mye eldre. Anne selv og Mille kommer som to attpåklatter. Forholdet mellom søsknene er vel ganske så normalt. De er mange, og gjennom oppveksten har det ofte hendt at de yngste havner i skyggen av de eldre. Brødrene har alle vært enten kaptein på rumpeldunklaget, eller prefekt og topptillitsmann, mens lillesøsteren alltid var foreldrenes foreldrenes lille yndling.

Tiden på Galtvort Rediger

Anne var i hele sin tid som elev kjent som en skoleflink jente. Hun mislikte faget magihistorie, noe hun slett ikke la skjul på.

"Jeg mener; Læreren er et spøkelse! Ingen levende mennesker hadde interesse nok for det til å fordype seg i det..."

Derimot, i faget transfigurasjon der hennes hustyrer, Professor McSnurp er lærer, var hun direkte brilliant. Hun utmerket seg tidlig, og la aldri skjul på hennes styrke. Man kan vel si at hun var direkte snørrhoven når det kom til talentet sitt.

Skoletiden generelt var preget av turbulens og hormoner, venner og fiender. Det vriene familiesituasjonen bidro med sitt. Likevel forlot hun skolen med evige venner, og evige fiender...

Rumpeldunk Rediger

Anne har alltid likt rumpeldunk og spilte som knakker på rumpeldunklaget til Griffing. Spilte deretter som profesjonell på det Irske landslaget i fem år.

Liv etter skolen Rediger

Anne.png
Da Anne ble ferdig på galtvort reiste hun ut for å oppleve verden mens hun ennå er ung som uttrykte det. Et års tid etter endt skolegang fikk hun tilbud fra det irske landslaget i rumpeldunk, om å spille som knakker. Der gjør hun suksè, mer eller mindre, i fem år. Under en trening pådrar hun seg den skaden, som er den siste i en utallig rekke, som setter henne på sidebenken for godt. Dette gjør henne knust, og i nesten to år dukker hun ned og opp av en dyp depresjon.

En smule bedre blir det da kjæresten hun får, legger opp karrieren som rumpeldunkspiller han også. Han frir, noe Anne straks svarer ja til. De holder et lite, sparsommelig bryllup, mens de begge tar en videre utdannelse.

I en alder av 27 får Anne og ektemannen jobb i magidepartementet, i avdelingen for magiske idretter og leker. På denne måten får de være så nære den elskede sporten sin som mulig. De får tre barn, til tross for at Anne aldri ønsket å bli gravid. Likevel så blir de en lykkelig storfamilie.

Tilfeldig wiki