FANDOM

image.jpg
Ash Peyton
Biografi
Kjønn

Jente

Født

Ukjent

Bosted

Ukjent

Øyefarge

ukjent

Hårfarge

ukjent

Nasjonalitet

ukjent

Stavarm

Ukjent

Blodstadus

Ukjent

Tryllestav

ukjent

Familie
  • Ukjent
Lojalitet
  • Ukjent
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Ukjent

Favorittfag

Ukjent

Titler
  • Prefekt
Annet
Ble medlem Sett inn tekst her
Hus Ravnklo
Yrke

Student

.

Ash Peyton er en elev fra Ravnklo ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

Bakgrunn -Anna! Kom da! ropte en fem år gammel Ash. Hun satt i en sølepytt og plasket. -Men jeg blir jo skitten! klaget Anna. -Du har pappaen din sine klær på. Det går greit. Vi kan bade etterpå. Anna nølte, hun ville ikke og det var lett for Ash å se. -Jeg kaster gjørme på deg, advarte hun. Anna så mistenksomt på henne før hun kom seg nølende i sølen hun også. Hun så lite fornøyd ut og det utnyttet Ash. Hun tok en av plastbøttene sine og fylte den med sølevann. Hun listet seg så bort og hellet hele greia over henne. Anna skreik til og så illsint på venninnen. -Å du gjorde ikke! Ash begynte å le og før hun viste ordet av det hadde Anna kastet seg over henne og de lå i gjørmen og kavet begge to. -Dette skal du få svi for! ropte hun passe sint, men akkurat i da hun sa det kom Ronny ut. Han måtte le litt av synet. -Gi dere nå jenter. Jeg har laget var sjokolade til dere.

-Kom deg inn, hvisket Elin Peyton og dyttet sin 15 år gamle datter inn i et skap. I all hast lukket hun døren, men ikke godt nok. En liten sprekk var å se og Ash så moren gå med all hast mot døren. Det banket hard på. To ganger. Hun trakk staven og gjemte den i genser ermet så åpnet hun døren sakte. Ash kunne ikke se mannen som sto der, men stemmen var ikke til å ta feil av. -Hvor er hun? Hvor er Ashley? Ronny Forrester dyttet til ekskonen sin og hun måtte ta et par skitt tilbake. -Hu-hun er på skolen, stammet hun. Hun turte ikke å se mot Ash, bare sto der. Faren kom inn i rommet, hun kjente ham straks igjen på trass av de 10 årene borte fra ham. -Ikke lyv for meg! Før moren fikk reagert la hun hikstende på bakken. Han sparket henne i magen et par ganger, grep henne i håret og løftet henne litt opp fra bakken. -Nå si meg hvor hun er, hveste han mot henne. Hun ristet på hodet. -Ne-nei, hikstet hun. Ash kikket fort på telefonen som sto på et lite bord i nærheten. Hun snappet den til seg, faren hadde begynt å slå Elin igjen og merket henne ikke. Fort tastet hun politi nummeret og hvisket febrilsk til den russiske damen som tok den. -H-han slår henne, hvisket hun livredd. Varme tårer rant ned over kinnet hennes. Damen som tok telefonen sa noe før de la på. Ash satt der, så på faren slå og sparke moren. Prøvde å få ut svaret. Truet om og om igjen. Så kom sirenene. Og for første gang siden moren dyttet henne inne følte hun seg rolig. Faren så mot døren før han satte kursen for kjøkkenet og bakdøren.

-Er du i orden skatt? spurte Elin og la armen om henne. Hun nikket rolig. -Jeg er ok, løy hun og satte opp et akseptabelt smil. Nei, det var absolutt ikke i orden. Hun kikket ut flyvinduet. Snart var de i Storbritannia. Stedet hun skulle bo. Hun var nervøs, det var noe som ikke stemte. Hun følte noen som så henne i nakken uansett hvor hun gikk. Moren var skadet, ikke hardt, men hardt nok. Hva om han kom tilbake? Hun grøsset lett. Elin hadde begynt å lese igjen og Ash var alene med tankene sine. Hun likte ikke tanken på en ny skole. Ikke en ny Durmstrang og la moren være igjen alene, der faren kunne komme hver gang. Men på den gode siden, var Anna der. Hennes aller beste venn.

-Er du sulten? spurte Luca og så på henne. -Litt, svarte hun ham. Hun så ned på hendene som var flettet sammen og smiler mot ham. Hva var denne følelsen hun hadde? Var det kjærlighet. Han slapp hånden hennes en stund og fant frem noen tallerkener med mat. Han sa noe, men hun ikke helt fikk med seg. -Hva synes du egentlig om husnisser? Han ynket seg nesten litt. -Jeg er anonym i den saken, sa han. -Ikke spør mer. Hun nikket og trakk i kutten hans som nå lå over skuldrene hennes. Så flettet de fingrene sammen igjen. Stirret opp på stjernene der de satt. Han gjespet og hun snudde seg mot ham igjen. Han slapp hånden hennes nok en gang og før hun fikk sukk får seg hadde han lagt seg med hodet i fanget hennes. Hun smilte for seg selv og begynte å kose med håret hans og litt etter litt sovnet han. Hun bet seg i leppa. Sakte bøyde hun seg ned og kysset ham. Han smilte litt i søvne, men våknet ikke. Det fikk henne til å smile.

Tilfeldig wiki