FANDOM

180px-Ben_Worgen.jpg
Benjamin (Ben) Worgen
Biografi
Kjønn

Gutt

Født

17. desember 1981

Øyefarge

Sett inn tekst her

Hårfarge

Svart

Blodstatus

Halvblods

Tryllestav

Ukjent

Familie
  • Helena Worgen (mor)
  • Lukas Worgen (far)
  • Laura (søster)
  • Emma Hjorden (bestemor)
  • Jack Hjorden (bestefar)
Lojalitet
  • Sett inn tekst her
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Ukjent

Titler
  • Student
Annet
Ble medlem Ukjent
Hus Griffing
Yrke

Nåværende student

.

Benjamin Worgen (født 17. desemver 1981) er en nåværende skotsk halvblodselev ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Da Worgen begynte på Galtvort ble han først håsblåsing (tidligere kjent under navnet Lupian Elvan. Ettersom tiden gikk byttet han om navnet tilBen Worgen, etter at han kom i griffing i det offsielle husvalget på Pottermore, hvor han der er kjent som yewmagic154.

Personlighet Rediger

Worgen er kjent som en som er litt voksen for egen alder til å være. Han unngår å havne i konflikter, og lar heller de andre være i fred for høfelighetens skyld. Han foretrekker best å snakke med elever enten i samme trinn eller i samme hus. Han er dessverre ikke så glad i Smygardinger, men kan ta en prat med dem, men det vil være en liten bitterhet i språket. Worgen elsker også å lære, og prøver så godt han kan å følge med i timene. Resultatene han får fra skolen er heller ikke så verst. Det kjedeligste faget han vet om er magihistorie, og det faget Ben liker aller best er vesenstell, selv om det kan virke noe farlige eller uinteressant iblant. Sånn ellers regnes Worgen som en meget sterk kanditat i trylleformler.

Worgen elsker også å samle på trollmanskort, noe som han har gjort hele sitt liv. Snart har han hele samlingen av all slags mulige historiske hekser og trollmenn. Ikke nok med det så er han også stort opptatt av rumpeldunk, og holder til ved det skotske landslaget, og selvfølgelig sitt eget huslag, griffing. Ellers er han glad i å tegne.

Utseende Rediger

Ben er ganske høy til alderen å være, og har en ganske smal fasong, men med brede skuldre og ben. Tilsynelatende er han en av de høyeste i sitt trinn. Han har mørkebrunt skulderlangt, tykt og frodig hår, havblå øyne og også noe smalt fjes.

Livshistorie Rediger

Ben Worgen ble født 17. Desember 1981 i hjemlandet Skottland. Hvor han bor i utkanten av en gammel, men sjarmerende landsby, med navnet Winterhold. Her bor han sammen med sin mor og sin eldre søster og bror. Faren i huset jobbet tidligere i magidepartementet som svartspaner og medlem av føniksordrenen. Men ble drept av inferier 9. april 1982 av Han hvis navn må være unevnt sine ordre. Og Ben fikk ikke mye tid med sin far. Ben oppdaget allerede magiske evner i sin 4 års alder hvor han kom til å falle i en elv, men kom opp igjen helt tørr, men med noe svidde jakkeermer, og det viste seg at han kom til å bli meget talentfull med trylleformler.

Winthold, der Benjamin og hans familie bor, er en dal langt nord i Skottland, som er omkranset av spisse snødekde fjell, frodige sauemarker og en klar innsjsø. I bunnen av dalen er det en liten søvnig landsby med et innbyggertall på rundt 180. Det er et lite samfunn som sentreres rundt en gammel gregoriansk steinkirke, et postkontor, en pub og noen andre få butikker. Her er gatene for det meste dekket av brostein og gamle viktorianske bygginger. Nærmeste by er Inverness, som ligger sørøst for Winthold.

FamilieRediger

Familien Worgen består av moren Helena og barna Laura, Nokas og Ben. Helena er en høy elegant kvinne, med rødbrunt hår og gyllenbrune øyne. Hun er en gompefødt heks, og datter av Jack og Emma Hjorden, som og lever i byen Winthold. Hun er alt blitt enke, og var tidligere gift med sin avdøde ektemann Lukas Worgen. Hun har hatt tunge år i å ha begge rollene som mor og far, men har fått stor støtte av sine foreldre.

Laura er den eldste av barna. Hun har arvet morens hårfarge og høyde, men farens havblå øyne. Hun er ferdig på Galtvort, og studerer nå som Healer. Hun er også forlovet med Erik Vommen, som hun møtte på Galtvort, og som studerer forbannelser. Laura har alltid vært som en ekstra mor i huset for sine yngre brødre. Og har et stort hjerte for kreativitet.

Nokas er nest yngst og går sitt sjette år på Galtvort. Han har arvet sin fars brune hårfarge og sterke kropp, og sin mors gyllenbrune øyenfarge. Han har alltid vært sikker på å bli svartspaner i magidepartementet som sin far, men får ikke de beste karakterene på skolen. Ellers har han en lidenskap for musikk.

Tilfeldig wiki