FANDOM

Betzabeth Regina Rennarde DeNima er den første i rekken til å arve posisjonen som overhode i DeNima-familien. Hun er datter av Grevinne Erica F. DeNima og Nickolas Drachman DeNima. Betzabeth går på Galtvort høyere skole for Hekseri og Trolldom som den andre i hennes familie, og er et medlem av Smygardhuset.

Oppvekst Rediger

Betzabeth ble født den 8. oktober på St. Mungos, som første og hittil eneste barn av Erica F. DeNima og Nickolas Douglas DeNima. Hun er døpt Betzabeth Regina Rennarde DeNima. Hun vokste opp på familiens herregård, som er lokalisert på en øy ute i Atlanterhavet. Familien på tre deler familiegården med Ericas søster Frederica, hennes ektemann Russell og deres to barn, tvillingene Kitsu og Revan. De er to år eldre enn Betzabeth, og går begge på Durmstrang. Betzabeth har dermed aldri vært helt alene. Hun har vært vant til å få alt hun peker på, i likhet med mange andre barn i fullblodsfamilier. Ettersom familien bor såpass adskilt fra omverdenen, har Betzabeth ikke så mange venner fra barndommen. Hun synes ikke å være plaget av dette.

Utseende Rediger

Betzabeth er svært lik moren av utseende. Hun har det karakteristiske, sorte håret som nesten alle medlemmer av familien har, og i likhet med moren har hun kuttet det av like under haken, men hun har arvet farens mørke øyne. Hun er imidlertid ikke særlig høy, bare 138cm, men veier opp for dette ved å bruke sko med høye hæler. Hun er ofte konservativt kledd, i tradisjonelle sorte heksekutter med sølvdetaljer.

Lojalitet Rediger

Betzabeth har blitt oppdratt av foreldre med noe forskjellig syn på blodstatus og gomper generelt. Moren hennes, til tross for at hun bærer nag mot adoptivforeldrene sine, mener at magiske og ikke-magiske kan eksistere fredelig og likestilt så lenge de holdes adskilt. Faren hennes, derimot, mener at gomper er mindre verdt, og holder seg så langt unna dem som overhodet mulig. Da hun var liten, var Betzabeth i tvil om hvilken av foreldrene som hadde rett, men en hendelse da hun var syv år gammel gjorde at hennes syn på blodstatus var enda mer ekstremt enn farens. Hun ser på gomper som mindre verdt enn støvet under skoen hennes, gompefødte som skitne dyr og blodsvikere og halvblods som mindreverdige. Smygardhuset har bare styrket dette synet. I forhold til krigen mellom Potter og Voldemort ligger hennes lojalitet hos Mørkets Fyrste, og hun har et godt forhold til mange av hans tilhengere. Hun vil imidlertid være lojal til hennes egen familie til det aller siste.

Octavius Rediger

Betzabeth har alltid vært glad i edderkopper. Da hun fylte åtte år, fikk hun en edderkopp i gave. Det var en hoppeedderkopp, definitivt magisk til en viss grad, for den var tre ganger så stor som vanlige hoppeedderkopper, og svært intelligent. Betzabeth kalte ham Octavius, og han har vært en nær konstant følgesvenn siden den gang. Octavius er svært beskyttende, og har reddet Betzabeth ut av mer enn én knipe de siste årene. Av en eller annen grunn er Octavius svært glad i druer, men foretrekker levende bytte og jakter ofte på dyr så store som rotter. Han er svært giftig, men Betzabeth har alltid med seg flere doser motgift hvor enn hun går, i tilfelle noen blir forgiftet, for Betzabeth selv er immun mot Octavius' gift.

Tilfeldig wiki