FANDOM

Tumblr lxi0gviHX21r327x8.gif
Blake Painswick ble plassert i Smygard av valghatten og er en elev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

Tiden på Galtvort Rediger

Blake er en person som må ha orden på ting. Han gjør leksene sine selv, mest fordi han ikke stoler nok på andre elever til å la de gjøre leksene for ham, men også fordi han faktisk liker skolearbeidet. Noe han selvsagt aldri kommer til å innrømme. Selv om Blake ikke er noe dyremenneske så har han bestandig hatt ett ønske om å briljere i alle slags fag, og da også å lære seg magi som kun ett fåtall andre trollmenn og hekser kan.

De første årene på Galtvort var Blake en innesluttet type. Han holdt seg for seg selv og brydde seg ikke om annet enn å gjøre leksene sine og å få gode karakterer. Han hadde ingen han annså som venner, og følte heller ikke noe behov for å bli kjent med noen.

Han har også fått privatundervisning i animagi av Professor McSnurp, og klarer nå å forvandle seg helt til en Jerv. Dette er likevel noe han ikke brillierer med, og kun ett få tall personer vet om dette. Som valgfag fra 3. klasse tok han Oldrune, Aritmantikk og Stell av magiske vesner, fordi han ikke har nok interesse for Gomper til å ta gompologi, og Clairvoiance virker på ham som ett rent tullefag.

I løpet av sitt femte år på Galtvort starter Blake å interessere seg for jenter, de første månedene av skoleåret går det egentlig veldig bra, han holder seg fortsatt for seg selv, og klarer å holde tankene på jenter i sjakk. Så en dag møter han en jente som ikke vil la ham være i fred, hun har tydeligvis bestemt seg for at de skal være venner, og han klarer ikke å skremme henne bort. Etter at han har innsett at jenta ikke kommer til å forsvinne, bestemmer han seg for at de sikkert kan være venner. Senere samme år blir han ordentlig forelsket, og også såret. Etter noen månedere, når sårene har begynt å leges, begynner han igjen å interessere seg for jenter, men han har bestemt seg for at han aldri skal bli såret igjen. Dette fører selvfølgelig til at han ikke slipper noen så tett innpå seg igjen. Vel nesten ingen i alle fall.

Når Blake kommer tilbake etter ferien for å begynne på sitt sjetteår er har han forandret seg litt. Han er mer selvsikker, og har ikke lengre noe problem med å ta kontakt med folk. Han starter også å forelske seg i ei jente han ble kjent med året før. Han blir også ferdig med animagiker utdanningen sin, og kan nå forvandle seg helt til en Jerv.

Vennskap og kjærlighet Rediger

Blake har bestandig vært en enstøing, mye av dette skyldes problemene hans, men etter at Blake ble kjent med Esmé Maja Boon har han innsett at han kan ha venner på lik linje med alle andre. Han trives med jentevenner fordi det er lettere for ham å gi det han vil ha. Det er ofte slik at han får viljen sin og skulle han ikke få det til så vet han at han sansynligvis er sterkere.

Kjærlighetslivet til Blake er komplisert, frem til Blake var 15 hadde han ingen interesser for jenter i det hele tatt og heller ikke for gutter, men dette endret seg da han møtte Roselyn Frost. Når han da også møtte på Nanette Chamberlain falt han vel kjapt for henne, men etter en stund har han innsett at de kanskje ikke har så veldig mye til felles. De har det utrolig hyggelig når de er sammen, men passer kanskje ikke sammen som kjærester. Om en jente Blake flørter med plutselig skulle fått følelser for ham, og han liker henne godt nok, så kan han nok prøve seg på ett forhold. Dessverre kommer han nok ikke til å klare å holde seg unna andre jenter helt, og da spessielt Nanette, så forholdsmessig er han nok ikke akkurat det jenter vil ha. Selv om han nok kommer til å prøve sitt beste.

Tilfeldig wiki