FANDOM

• D.O.P – 06. juli
• B.O.P – Irland, Wicklow
• Hus – Ravnklo
• Arv – Fullblods
• Legning – Hetero
• Nasjonalitet – Irsk
• Stav – Tryllestav av bøketre og dragehjerte, ni tommer lang
• Søsken – To mindre søsken, gutter
• Hambuse – Varulver
• Skytsverge – Hippogriff

Utseende – Brock har et mørkebrunt hår som liker å floke seg – men han bruker deretter masse hårvoks etc. Øynene hans er en blanding av mørk grønn-blå farge. Kroppen hans er veldig maskulin og han foretrekker å trene i stede for og spise masse usunt og junkfood. Sixpack! Han trener masse når ingen ser på. For brifing liker han ikke, men han vet at han er kjekk. Han prøver likevel å ikke skryte over det, for da vet han at han ikke trekker til seg damer.

Stil – Brock er veldig stilbestemt. Han liker å ha sin egen stil, uansett om det følger moten eller ikke. Men han har ingen bestemte stiler enda, og det er fordi at han ikke vil gjøre folk bevisst på om han går i de samme klærne på rad, eller den samme genseren flere ganger i uken. Men om de andre følger moten legger han ikke merke til. Noe synes han er fint, og annet liker han ikke i det hele tatt. Men uansett så kommenterer han ikke ting om det er noe han ikke har et godt øye til – kanskje om de spør om meningene hans.. Men da har de lagt det store egget, og må dermed tåle en støyt om de har en «bad-clothing-day», eller en «bad hairday».

Oppførsel – Brock er den som satser på å være kjekk, snill og grei med de fleste. Selvsagt er det noen han ikke kommer helt overens med, men det får la gå. Om han ypper opp til bråk eller ikke er avhengig av hvilket humør han er i. Er han ganske hyper, eller føler at han har kjempe mange gode argument på ting, så blander han seg gjerne og står på sitt. Bare for å nevne det, så er han veldig glad i å yppe på seg småunger.

Personlighet – Denne «lille» gutten har en litt blandet personlighet. Det avhenger så klart av hvem han er med. Rollekonflikter møter han ofte, men blir bare mer og mer skjerpet med årene. Egentlig, innerst inne, så er han en person som kan stoles på, og han stoler lett på andre dog åpner han seg ikke til alle og enhver. Ovenfor yngre elever, så ønsker han gjerne å få respekt fra alle. Han er eldst, hallo. Men blant eldre elever, som egentlig er ferdig på skolen, så har han ikke så mye respekt. Han ser på dem som jevnaldrende, og derfor så krever han ingenting av dem. Bortsett fra hans gode venner, da! Han liker å herse litt med dem. Til og med de små barna. Ellers er han grei. Om du er grei tilbake, da så klart..

Oppvekst – Brock sin oppvekst er vel noe man kan kalle normal. Han hadde begge foreldrene sine i god behold, men så er han faktisk eldst i søskenflokken, så foreldrene hans er bare midtveis i livet enda. Men hans far lider av en selv-oppfunnet sykdom om det telles. Faren sier at han har sove-syken, og at også Brock har arvet det samme. Det går ut på at de sover hele tiden, og bare elsker å sove. Det er ikke det samme som narkolepsi, for de sovner nemlig ikke sånn helt uten videre. Men de kan sovne over alt, det kan de. Faktisk. Som far som sønn! Og alle de andre barna.

Skole – På skolefronten så er han absolutt ikke skolelys. Men han har flaks, det har han. Født med flaks denne gutten når det gjelder skolen, for han sitter nemlig med A+ til B+ på skolen! Hans høyeste karakter så langt er så klart S. Han fikk S i transfigurasjon ett år, og da ble han happykid, og stolt! Skulle bare mangle. Brock får først og fremst gode karakterer for å imponere jentene da. Men det tar seg visst ikke så godt ut å studere hele tiden, så han sier gjerne at han har S i alle fag.

Kjærlighet – I løpet av de 7 årene på Galtvort, har han kun hatt to store forelskelser. Han er en sjarmør, og skuffer sikkert mange uten å tenke over det. De han har forelsket seg i har han også vært sammen med. Men begge to har måttet dratt på grunn av forskjellige grunner. Brock er den som forguder dama si opp i skyene, men likevel legger han seg ikke helt flat. Det er de jentene som er vanskelig å få, Brock liker best. Selv er han ikke helt enkel å få tak i, men er du en jente som faller i hans mak – så er det stor sjanse for at han velger nettopp deg!
Familie – Familie ja.. Vel, som de fleste andre, så har han en mor og en far. To søsken har gutten også. De er bare gutter, heldigvis for Brock. Han er overbevist over at de en gang kommer på Galtvort også, enten som ravnkloinger eller som håsblåsinger. Men siden Brock havnet i ravnklo, så holder han fast på at de to minste også gjør det. Moren hans er tidligere håsblåsing, og hans far er tidligere ravnkloing. Fullblods hele gjengen. Moren til Brock heter Cecilia Cartridge, faren heter Zachary Bromly (gift Cartridge), også har vi de to småbrødrene. Den ene er fremdeles i mors mage, men den andre heter Oliver Caerwyn Cartridge. Og kjære lille Oliver kommer til å starte noen år etter at Brock er utheksaminert.

Interesser – Brock er veldig interessert i magiske vesener og eliksirer. Det er favorittfaget hans, og han har derfor planer om å starte opp en eliksir-butikk. Han har funnet ut av det, at kun hans nærmeste skal få rabatt, eller bare få ting gratis fordi han liker å smiske. Men han kan ikke sette alt på tilbud for alle, for da har han resonert seg frem til at han går konkurs. Det er sjeldent at han er kommet så langt at han faktisk bruker eliksirene på seg selv/andre, men når han skal teste ut en type eliksir, så tester han den gjerne på folk han ikke kjenner for å sjekke om den funker. Eliksirblandinger som blir laget i timene er han nå sikre på, så om noen trenger eliksirer så er det bare å spørre han! Han kommer også til å lese seg opp på magiske vesener, så kan han gjøre noe annet om han så går konkurs eller bare finner ut at han ikke gidder mer.

Tilfeldig wiki