FANDOM

Bakgrunn Rediger

Castiela levde sine første år i Dublin i Irland sammen med moren sin Mary, før de sammen flyttet til et stort hus på landet, et lite stykke utenfor Birmingham i England. Det var nokså få barn der hun bodde. I tillegg så gikk hun aldri på noen vanlig gompeskole, hun hadde derfor nesten ingen venner i starten av livet sitt. Dette resulterte i lange og ensomme, men gledesfylte dager. For å fylle tiden, elsket Castiela å lese bøker, noe hun fremdeles gjør hele tiden. I timevis kunne hun sitte for seg selv i eller under det lille eiketreet i hagen og lese eller skrive i dagboken hennes.

Galtvort Rediger

Uvitende om mye av sin familie, satte Castiela seg på Galtvortekspressen for å begynne sitt aller første år på Galtvort. Til hennes store overraskelse møtte Castiela en helt spesiell person på toget, nemlig sin hittil ukjente tvilling, Livia. De var helt sjokkerte, i og med at de unge jentene bare skulle sitte i samme kupé, men la merke til at de var helt prikk like. Samtalen startet så snart de begge kom seg over sjokket og de fortalte hverandre om foreldrene og familiene sine. Etter hvert fant de ut at de var blitt skjult for hverandre da foreldrene skilte seg, noe som forvirret dem begge. De ble likevel gode venner og fant ut av deres mange felles interesser, som for eksempel lesing. Til tross for hvor voldsomt sky hun er, fikk Castiela seg mange venner når hun begynte på Galtvort, men nærmest henne stod alltid tvillingsøsteren hennes. Ettehvert som årene gikk, prøvde også den unge jenta seg på et uttak til rumpeldunklaget, av ren nysgjerrighet. Nokså overrasket ble hun da hun faktisk ble med på laget som målmann. Hun følte likevel ikke etterhvert at sporten ikke var noe for henne, og hun spilte bare en sesong. Karaktermessig har hun alltid satset høyt, og det har gitt resultater. Hun gikk ut av skolen med bare B-er og S-er Ø.G.L.E og U.G.L.E.

Utseende Rediger

Castiela er helt gjennomsnittlig når det kommer til utseendet. Hun er ikke direkte pen og heller ikke en blikket ditt automatisk dras mot på gata. Jenta er likevel ganske så søt med de grå øynene og det lange kastanjebrune håret. Kroppen hennes er spinkel og liten, og hun er ganske mye lavere enn andre på hennes alder. Hun har aldri klaget på det da, for hun er helt fornøyd med utseendet sitt og syns ikke det har så mye å si likevel. Det brune håret hennes har en sjelden gang blitt misfarget etter mislykkede forsøk med formler og eliksirer, men hun har som regel klart å rette det opp etter en kort stund. Stilen hennes er det ikke mye å si på, hun går bare i det som behager henne. Men som regel er det søte kjoler og skjørt med blomstermønster eller hjertemønster. Hun pleier å kle seg nokså ordentlig og pent, og er fornøyd med det.

Personlighet Rediger

Castiela er ikke mye spesielt egentlig, det syns hun i alle fall ikke selv. Jenta har ganske dårlig selvtillit og selvfølelse, og er vel enda dårligere på å skjule det. Fryktelig sjenert er hun også, og kan rødme over den minste lille ting. Hun blir heller ikke lett kjent med folk, på grunn av skyheten sin. Cas er likevel en av de snilleste du noen gang kommer til å møte, og er en god og trofast venn. Hun gjør alt for sine nærmeste, så sant det ikke er veldig farlig da, for da er det stor sannsynlighet for at hun rett og slett ikke tør. Cas er ikke jenta som hoier og roper og hopper rundt, men heller den forsiktige som foretrekker en bok og en lenestol fremfor eventyr ute. Smart er hun da, og det vet hun godt selv, men pleier ikke å innrømme det. Skoleflink med toppkarakterer, men også smart på andre måter, for eksempel til å finne løsninger eller svar.

Interesser Rediger

Interesser og fritid gir ikke Castiela mye av til seg selv, for som oftest sitter hun bare i en evighet med lekser eller skoleoppgaver for at de skal bli så bra som mulig. Selv blir hun aldri fornøyd, men arbeidet hennes gir gode resultater. Likevel når hun først unner seg litt fritid ser man henne som regel med nesa dypt nedi en bok, for er det noe jenta virkelig er glad i, så er det å lese. Hun kan sitte i flere timer i strekk og lese uten at hun kjeder seg et sekund, og tykkelsen på bøkene hun leser er ikke noe å se bort i fra heller. Det er ikke mye annet enn bøker og tungt lesestoff som interesserer henne, men hun er glad i å tegne og å gå turer ute.

Tilfeldig wiki