FANDOM

                       "Den derre håsblåsingen, ja..."
image.jp
Cecilie Cassandra Emilie Noir Stone
Biografi
Kjønn

Jente

Født

5. oktober

Øyefarge

Mørkebrun

Hårfarge

Platinablondt med mørkere tupper

Blodstatus

Halvblods

Tryllestav

Vintre og lamiahår, 12¨

Familie
  • Dominque Stone (Far)
  • Channa Noir (Mor)
  • Domenica Noir Stone (søster)
  • Charles Noir (onkel)
  • Marie (Noir) Darrell (tante)
  • Alaine Noir (morfar) 
  • Cassandra Noir (mormor) 
  • Pierre Noir (gammelonkel) 
  • Henna Bonie (filletante)
  • Alexsander Stone Grave (filleonkel) 
Lojalitet
  • Humlesnurrlegionen, Harry Potter, Noir-slekta, Stone-slekta og alle hun anser som sine venner
Hambuse

Radioer

Skytsverge

Okapi

Titler
  • Tidligere prefekt
Annet
Ble medlem 5. oktober 2011
Hus Håsblås
Yrke

Ukjent

.

Cecilie Cassandra Emilie Noir Stone (5. oktober) ble plassert i Håsblås av valghatten og er en syvendeklassing ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Hun er søsteren til Domenica Noir, og datteren til Channa Noir og Dominique Stone.

Personlighet og egenskaperRediger

Cecilie har utviklet seg til å bli noe rebelsk av seg. Hun smugler smørterøl inn i borgen, baksnakker professorene om timen har vært kjedelig eller leksene har vært for mange. Hun har fått et litt utspekulert glimt i øyet, og smilet hennes er udefinerbart. Likevel er hun fremdeles vennlig, så klart, og litt naiv. Hun har stiftet vennskap med griffingen Keelin Reagan, og hennes syn på livet har smittet over på Cecilie. Ennå bare i en liten grad, men mye nok til at forandringen merkes.

Utseende og stilRediger

Cecilie har, dog det er litt utvannet, lamia-blod i årene. Dette er grunnen for Noir-slektens så veldig lyse, platinablonde hår (dog Cecilie sitt er litt mørkere enn dette), litt spisse ører og *kremt* evne til å sjarmere menn.

Håret hennes er fremdeles like kort som før, men nå har hun kvittet seg med sløyfene og virker dermed mindre barn og mer som den attenåringen hun er.

Cecilie er også den eneste i hele Noir-slekten som noensinne har fått brune øyne. Dette har mye med farens farger å gjøre, dog hans øyne er grønnblå. Det var foreldrene hans igjen som hadde brune og blå øyne, noe som gjorde at Cecilie da fikk brune.

Hun er ca 1.66 høy (i motsetning til moren, som er bitteliten) og har en rank holdning, noe som bare gjør høyden enda mer fremtredende. Når det kommer til former og linjer er hun nokså godt utviklet, og kroppsfasongen hennes er passelig for hennes alder. Hun er slank og har, som nevnt, greie former, men mer på en uskyldig, ikke-slående måte. Hun stikker seg ikke så altfor mye ut rent utseendemessig altså. Ellers har hun en oval ansiktsform med høye kinnben, og et par fregner etter solfylte somrer i Frankrike.

ValgfagRediger

Cecilie har da valgt Stell av magiske vesener, Oldruner og Gompologi. Oldruner valgte hun fordi hun ikke var interessert i noen av de andre gjenværende fagene, og på grunn av at Keelin valgte det. Cecilie, og Keelin, har likevel klart å få akseptable resultater i timene, dog de sover mesteparten av dem.

KaraktererRediger

Transfigurasjon: A

Magihistorie: S (Uvisst hvordan)

Eliksirer: B

Gompologi: S

Oldruner: A

Trylleformler: D

Urtologi: A

Forsvar mot svartekunster: B

Stell av magiske vesener: B

TryllestavRediger

Samme tryllestaven som hennes morfar brukte, før hans død. Den er av vintre med en kjerne av lamiahår og er nøyaktig 12 tommer lang. Den ble ikke begravet med sin tidligere eier, da det ikke var så mye igjen å begrave.

SkytsvergeRediger

Hun tror det vil bli en grevling (siden hun elsker disse dyrene), men det kommer til å bli en okapi. Hun øver på formelen med sin onkel som synes det er lurt å kunne slike formler med de ryktene som går rundt for tiden. Det er likevel fremdeles bare en sølvskimrende skygge som hun såvidt klarer å opprettholde i fire sekunder.

HambuseRediger

Ikke har hun møtt en, og ikke vil hun det heller. Men hun er svært redd for spøkelser (en ulempe når hun går på en skole med slike svevende omkring nesten hvorsomhelst) og det kan tenkes at det er dette den vil bli.

Historie Rediger

Cecilie kommer fra, litt overraskende når man ser på den enkle fremtoningen hennes, et nokså velstående hjem. Familien bor for øyeblikket i det arvede herskapshuset (som tidligere tilhørte onkelen til Channa) i utkanten av Agen, og er vel fornøyd med boet. Mange lurer på hvordan Channa møtte Dominique, som droppet ut av skolen før avsluttende heksamen. Vel, her er historien: En solskinnsdag i Oxford, hvor Channa besøkte sin nokså mye yngre venninne, Emma Wand, var det en gang utpå ettermiddagen at Oxford-studenten Dominique Stone (som bare ett par år tidligere gikk i huset Smygard på Galtvort) gikk ut i parken for å se etter noen sommerfugler til en oppgave han hadde. Minutter senere kom en ung kvinne i retning parken og satte seg på en benk like ved studenten, som åpenbart hadde mistet interessen for sommerfuglene og istedet hadde lagt seg ned i gresset med en bok lagt over ansiktet for skygge.

Den unge kvinnen - som da var Channa - hadde nettopp vært på biblioteket (ikke overraskende) og lånt en haugevis med bøker, og da hun skulle ta en av dem ut fra den fulle veska, falt en annen ut . Stone - som hadde fjernet sin bok fra ansiktet da han hørte skrittene til frøken Noir - var ikke sen til å snappe den til seg der den lå på det tørre sommergresset. Han studerte omslaget en stund, før han rakte den til henne med et av sine mer sjarmerende smil. At denne handlingen skulle føre til at den vakre, unge kvinnen på benken skulle bli hans kone, hadde aldri falt ham inn da, men det hendte. Cecilie ble født bare ca. to år senere.

Channa (dog Dominique ville kalle henne opp etter sin mor) ga pikebarnet ett navn på "C", som hun selv som førstefødt, sin mor før henne og hennes førstefødte forfedre før og etter henne hadde hatt og har. Hun fikk navnet Cecilie. At navnet betyr "Veien for de blinde" er nok ganske så tilfeldig i grunnen, og foreldrene tenkte vel ikke så mye på det da de valgte det. De syntes bare det klang bra.

Cecilie arvet, skuffende nok for sin mor, ikke den intelligensen hennes foreldre hadde håpet på, men vokste likevel opp til å bli en både vakker (ifølge dem, som foreldre selvfølgelig) og godhjertet pike. Hennes naivitet og tendens til å tro på alt folk fortalte prøvde frustrerte nok den mer kritiske Channa hver dag, og hun satte heller sitt håp på sin andre, yngre datter, Domenica. Domenica var klok, smart, var flink til å replisere både kvast og raskt, og hadde, til Cecilies ergrelse, en tendens til å sjarmere de fleste hun kom over, sine foreldre med. Cecilie har ikke lidd noen ordentlig last, men skammen over å være oversett til fordel for sin yngre søster kommer til å bli med henne en god stund. Dette er også grunnen til at hun foretrekker sitt siste slektsnavn, da hun synes hun ikke er verdig å bære morens. Hun fant heldigvis trøst i rumpeldunk, kunst og sine klassekamerater, da den tid kom at hun fikk Galtvort-brevet sitt. Hun har - heldigvis - arvet sin mors evner som målmann (eller målkvinne, som feministen Cecilie er alltid kaller posisjonen).

Cecilie hadde lenge visst at hun var heks. Begge hennes foreldre var magikyndige, og hun hadde visst anlegg for magi allerede som veldig liten (da familiens gartner helt uten videre besluttet seg for å si opp, og  antydet å ha sett plantestatuer bli levende og begynne å danse rundt den tre år gamle piken i huset, var det ikke lenger noen tvil).

Til tross for at slekten antydet at skuffelsen var størst da Cecilie ikke hadde noe av visdommen som var nedarvet i generasjoner, var overraskelsen og skammen nok størst da Cecilie verken havnet i Ravnklo eller Smygard, men Håsblås av alle hus. Cecilie, på den annen side, var kjempestolt og glad for å komme et sted der hun virkelig hørte hjemme. Hun var også overlykkelig over det at hun endelig var et sted hvor hun slapp å måtte vise seg som bedre eller like god som Domenica, og heller fikk arbeide som seg selv med folk rundt henne som hjalp henne på veien. 

Tilfeldig wiki