FANDOM

Cordelia

Cordelia Wonder, også kjent som Co-co, “Klumsa” eller "Carrot-Missy"

I den sjarmerende alderen 15 år med fødselsdato:23 juni. Staven holder hun med venstre hånd.Kjærlighetsmessig er den sjenerte jenta forever alone. Hun er halvblods, født og oppvokst på Blake’s Farm I Norfolk, England

Magi og GaltvortRediger

Tryllestav:Tryllestav av piletre, ti og en kvart tome, med kjerne av enhjørningshår. Spenstig, og ypperlig til de fleste former av magi.

Hus:Håsblås

Skyttsverge: En form for magi hun aldri har forsøkt å mestre, og som hun heller aldri kommer til å klare.

Styrke innen magi: Urtologi. Planter og deres kunst er noe som virkelig interesserer henne.

Svakhet innen magi:Duellering. Hun er klumsete av seg, og ikke veldig god i slike praktiske sammenhenger.

Utdanning: Cordelia går nå sitt femte år på Galtvort. Opp gjennom årene har hun utpekt seg som elendig i flyving, og en duell-motstander du vil unngå, hvis du ikke vil ha en stav inn i øyet. Karaktermessig har hun ligger midt på treet. Hun har bestått nesten alle fag samtlige år.

Hambuse: Hun har aldri vært så uheldig å møte på en, og er veldig i tvil. Mest sannsynlig er det en stor edderkopp eller en klovn.

Rumpeldunk: Sporten ineresserer henne heller lite. Selvfølgelig heier hun på hus-laget sitt, men det er det. Hun er selv en elendig flyver, og endte opp på sykestua med noe brukket etter de fleste flytimene i første klasse.

UtseendeRediger

Hår: Håret hennes er gulrotfarget. Med årene hard et antatt en noe dypere nyanse, og vil med tiden nærme seg mer eller mindre brunt. Det når henne til midt på ryggen, og hun lar det som regel henge løst.

Øyne:Øynene er store, og har en grå-grønn farge. De er plassert litt langt oppe, som gjør at de lett blir skjult av panneluggen.

Ansikt og hud:Ansiktet er ganske rundt, fortsatt med barnetrekk. Hun er fri for kviser, enn så lenge, og har en naturlig rødfarge i kinnene.

Kropp:Kroppen er spinkel, og begynner å få svare former, spesielt rundt hoftene. Hun er ikke særlig høy, og er lavere enn de fleste på sin alder.

Klær:Hun har ingen spesiell stil akurat. Når hun ikke har på seg uniformen, eller deler av den, er hun som oftest kledd i jeans og t-skjorte, helst i nøytrale farger.

Personen CordeliaRediger

Mye kan sies om Cordelia. Hvis man skulle beskrive hele henne med tre ord, vil man finne ut at det er rett og slett ikke mulig. En ting kan vi starte med: Hun er og forblir skolens største klumse. Hun snubler i det som er å snuble i, inkludert hennes egne bein. Under en duell, har det hendt flere ganger at hun har mistet grepet på tryllestaven når hun kaster en våde, og har med nød unngått å treffe motstanderen i øyet. Tidligere har hun også hatt stalker-tendenser. Har en person først snakket til henne, blir man ikke kvitt henne. Skravlingen går i ett sett, uten avbrudd, enten personen hun snakker til følger med etter ikke. Hun klenger seg på, og er slettes ikke lett å bli kvitt. Dette er dog noe som har forandret seg med årene. Hun er blitt litt mer tilbaketrukken, og det er også blitt mulig å komme til orde når man fører en samtale med henne. Hun har aldri vært særlig smart, men tror ikke lenger på absolutt alt noen forteller henne. Hun er også veldig naiv, og tror absolutt det beste om folk. Dette har deverre gjort henne til en person som er veldig lett å utnytte. Når du først kommer i snakk med henne, og får tak i god-siden hennes, vil du oppleve at hun slett ikke er så verst. Hun tar imot alle med åpne armer, og et smil. Noe som har kommet til i den siste tiden, er det alle tenåringer frykter: Puberteten. Humøret hennes kan skifte raskere enn du aner, og hormonene løper løpsk. Latter kan bli til tårer, og tårer til rødglødende sinne. Man er aldri 100 % trygg.

Familie Rediger

Far:Frank Blake. Han er bonde, og driver familiegården. Han var totalt ukjent med magi, som alle gomper, frem til han ble kjen med og giftet seg med sin nåværende kone, og Cordelias mor, Pamela Wonder. Han er en stillfaren mann, men god som dagen er lang. Han elsker familien sin, og gården kommer rett under. Mor:Pamela Wonder. Tidligere Ravnklo-elev ved Galtvort Høyere skole for hekseri og trolldom. Gift med Frank Blake, som hun nå driver et gårdsbruk sammen med. Pamela er en kravstor dame. Hun krever at alle bidrar, til fellesskapet i familien, og grenser noen ganger til det som er urimelig. Til tross for dette, er hun et riktig elskverdig menneske, som alltid setter andre foran seg selv. Søsken:Cordelia har to søsken. Storebroren, Patrick på 19 år, er som faren sin umagisk, og oppholder seg nå på et universitet i York, hvor han utdanner seg innen litteratur. Med tiden kommer han til å arve gården, og drive den vidre. Patrick er en konkurranselysten person. Han skal være best, og kan ty til feige knep for å oppnå dette. Mang en søskenkrangel har oppstått på grunn av ulike episoden av denne arten. Lillesøsteren, Line, er 9 år og har i det siste vist tydelige tegn på magi, og moren har store forhåpninger om at hun kommer inn på Galtvort når tiden er inne.

Livet før GaltvortRediger

Cordelia ble født en varm sommerdag, på Blake’s Farm. Fra første dag viste hun stort pågangsmot og nesten uvirkelig stor fantasi. Magi var det ikke akkurat mye å se av, så foreldrene hadde lagt opp en plan om at hun skulle studere landbruk, og etter hvert gifte seg med en bonde. Men dette ble det satt en stopper for da Cordelia var 8 år gammel. Det var vinter, og det hadde snødd utrolig mye om natta. Cordelia skulle ut sammen med foreldrene og storebroren å måke. Hun fikk beskjed om å måke en gangsti fra huset og bort til låven som lå tvers ovenfor huset. Cordelia uffet seg og stønnet; Hun ville da slett ikke måke snø, det tok så lang tid! Der stod hun, med spaden ved siden av seg og forestilte seg at den fløy fram og tilbake og måkte av seg selv. Så gikk det opp for henne at spaden gjorde nettopp det. Stien var nå helt fri for snø, og spaden sto pent ved siden av henne. Den sommeren hun fylte elleve mottok hun, som planlagt, brev fra Galtvort. Hun svevde på skyer. Dette var alt hun hadde drømt om, og mer til.

Forhold, kjærlighet og denslagsRediger

Cordelia er da respektfull nok. Ovenfor lærere er hun tilbakeholden, blid og høfflig. Ovenfor eldre elever, skygger hun unna for det meste. Hun plager ikke dem, så plager de forhåpentligvis ikke henne. Yngre elever er hun hjelpsom mot. Hun støtter gjerne en førsteklassing som har hjemlengsel, eller en annen som trenger hjelp med leksene, eller noe som helst annet. Overfor de som er like gamle som henne, så kjenner hun jo alle, og alle kjenner henne. Hun er nokså nøytral mot de fleste, men mot dem hun vet er OK, er hun veldig imøtekommende. Kjærlighet er ikke akkurat det Cordelia er mest erfaren i. Hun er jo en person som fort blir glad i andre, men det har vel ikke utviklet seg helt ennå. Når det først kommer så langt, vil hun være nokså fomlete, og usikker på hvordan hun skal takle det.

Enden på visa Rediger

Cordelia ble aldri eldre enn 15 år. På Vei til sitt sjette år på Galtvort, ble familien overfalt av dødserere, som nylig hadde rømt fra Azkaban. Blodtørstig kastet dødseterne seg over dem, og drepte Cordelia, samt hennes foreldre og lillesøster.

Jenta var nok for god for dette livet. Med det hjerte av gull, og en tanke om at alle har noe godt i seg, var hun ikke klar for de mørke forandringene som var i ferd med å skje i verden.

Tilfeldig wiki