FANDOM

img.jpg
Daín A. Verillec
Biografi
Kjønn

Mann

Født

Ukjent

Øyefarge

Dypblå

Hårfarge

Sølvskimrende med lange sølvtråder

Blodstatus

Ukjent

Nasjonalitet

Ukjent

Bosted

Ukjent

Stavarm

Ukjent

Tryllestav

Ukjent

Familie
Lojalitet
  • Ukjent
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Utydelig, men ser litt ut som en rev

Favorittfag

Ukjent

Titler
  • Ukjent
Annet
Ble medlem Ukjent, men personen bak er samme person som Cassie Klingenfoy som ble medlem i 2004.
Hus Smygard
Yrke

Lege på St.Mungos, samtidig som han tar vare på datteren til kusinen sin, Cassie.

.

Daín A. Verillec er en trollmann som ble plassert i Smygard ved Galtvort. Nå er han en vel så godt en utheksainert elev etter fullført skolegang ved Galtvort. Daín er godt kjent for å være en av de mer pinglete elevene som har gått på Galtvort. Han vokste derimot av seg mye av nervøsiteten og stammingen hans har så å si forsvunnet. Noe som ikke har endret seg er det faktum at han er like homofil som et regnbueflagg, og fremdeles like populær blandt det gale kjønnet. Han har derimot lært seg å snakke til kvinner og avvise dem pent istedet for å rødme og forsvinne.

BiografiRediger

Daìn ble født i en gammeldags familie, og har egentlig hatt en helt normal oppvekst. Han møtte kusinen Cassie Klingenfoy da han var fire år siden og gjemte seg I hagen for den andre kusinen sin, og etter det har de vært gode bekjente. Han har alltid vært sky ovenfor mennesker. Da han var født hadde han kullsvart hår, men på femårsdagen hans skiftet bare fargen helt plutselig til den sølvgrå fargen han har den dag I dag. Daìn har ikke stukket seg merkbart ut, men ting som er verdt å nevne er den gangen han stjal staven til faren sin og forandret øyefargen sin. Daìn har en mild form for jentefobi, som kommer fra en uheldig hendelse med Vanessa Klingenfoy da han var tolv. Han har forbedret seg med tiden, men når det blir mye klemming og kosing, så friker han ut. Han kan bli hysterisk, og når han får hysterianfallene sine, blir han lett voldelig og gjør hvasomhelst for å komme seg unna. Han vil helst unngå så mye kroppskontakt som mulig, med mindre det er personer han stoler på. Dora, blandt annet, er fangepersonen hans. Han legger ofte hodet I fanget hennes, forventer kos, og sovner. Daìn har også blodfobi, og svimer som oftest av når han ser og lukter blod. Han fikk fobien etter en ulykke når han ble slått overende og blødde fra hodet.

Fysisk UtseeendeRediger

Det man først legger merke til, er det lange håret hans. Håret når ham nå til knærne, ettersom han glemte å klippe seg i sommer. Håret har en sølvskimrende nyanse, og kan sammenlignes med lange sølvtråder. Det er mer grått enn hvitt, men han ser ikke ut som om han er gammel. Panneluggen når ham til nesetippen, og dekker kinnene hans nesten fullstendig. Øynene blir helt skjult når han drar håret ned foran øynene.Sidelokkene går litt nedenfor skuldrene, og han tvinner ofte på dem.Håret er nesten alltid satt opp i en eller annen form, og det vanligste er en slapp og hengslete hestehale. Mange ganger går Nathanee Safirius løs på håret hans, og resultatet kommer i form av en flette eller annen kreaktiv oppsetning. Han er veldig nøye med håret sitt, og ville vel drept vedkommende hvis noen kuttet det uten hans tillatelse. Han liker heller ikke at fremmende tar idet.

Øynene er et eget kapittel for seg. Da han kom til galtvort, var de gule og stikkende, av ett uhell han hadde når han var liten (la oss bare si at uhellet bestod av låning av farens tryllestav). I begynnelsen av fjerde klasse fikk han hjelp av Mcsnurp til å få sin naturlige øyenfarge igjen. Øynene er dypblå, og et av de få sjeldne trekkene han har felles med sin kusine, Cassie Klingenfoy. Han er utrolig flink til å etterligne det giftige blikket hun mange ganger sender etter de uheldige, men bruker det sjeldent.

Huden hans er utrolig blek, og han har lett for å bli solbrent. Den eneste fargen han har er i ansiktet. Han sliter utrolig med rødming, derav det lange håret. Han rødmer gjerne uten grunn. Han har faktisk blitt sammenlignet med en porselensdukke.

Han er veldig spinkel, og kusinen er konstant bekymret for om han spiser for lite. Han er livredd for å vise hud, og vegrer seg for å bruke noe uten lange ermer. Han har en stor tedens til å fryse, og du ser ham nesten ikke uten påkledning i en eller annen grad. Klesstilen hans er ikke særlig påfallende, og han kler seg veldig mye nøytralt. Det eneste du kan bite deg merke i er det rosa halsbåndet Nathalie Moonlight tvangspåsatte, og to øreringer i enten gull eller sølv i det høyre øret. Han har visnok en tatovering ifølge Cassie, men hvis du spør ham om det, rødmer han og skifter tema.

FamilieRediger

Daìn har ingen søsken, men er i slekt med Vanessa og Cassie Klingenfoy. Han har også tre søskenbarn på farssiden, men de har han aldri møtt. Daìn har ingen søsken, og er oppvokst som enebarn. Han ble heldigvis ikke bortskjemt. Han møtte Cassie når han var 5 år, og hadde gjemt seg i hagen. Etter det møtte han selvfølgelig resten av familien. Han holder seg selvfølgelig mest til Cassie.

AnnetRediger

  • Daìn er sansynligvis homofil eller bifil. Han har vært sammen med Kiriyu Ressency, og har noe påbegynnende med Agito Wanijima.
  • Er en varmekjær person, og lokker du med varme, har du nok stor sannsynlighet for å få Daìn nærmere enn 30 cm. Han er veldig kald, noe som har med at han er så forferdelig tynn, og at han ikke vet å kle seg. Når tempraturen stiger, sovner han lett, og det er ikke sjelden folk finner ham krøllet inntil en ovn.
  • Har alltid vært sjenert, og vil alltid være det.

SitaterRediger

“Nehei. Daìn er en femikladd!”Nathanee Safirius

ReferanserRediger

Tilfeldig wiki