FANDOM

180px-Tumblr lz9kycaZv01qzl3aoo1 500 large.png
Danny Darell
Biografi
Kjønn

Gutt

Født

19. januar

Bosted

Kent, England

Blodstatus

Halvblods

Stavarm

Høyre

Familie
  • Ukjent
Titler
  • Forumadminstrator
Annet
Ble medlem Ukjent
Hus Griffing
Yrke

Tar opp valgfag selv om han er utheksaminert fra Galtvort

.

Danny Darell (19. januar i Kent, England) er en halvblods trollmann som ble plassert i griffing ved galtvort galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. 

Det er generelt vanskelig å sette fingeren på hvordan Danny er. Han kan forandre seg på et øyeblikk, uforutisigbar og mystisk. Når det kommer til personligheten hans er det ikke snakk om at han prøver å være den beste og mest annerkjente og den berømte. Han er utadvendt, men absolutt ikke en banebrytende. Hans intelekt er logisk og oppfinnsom. Han er generelt ganske ubesluttsom av seg.

Danny er av den enkle person, og forsøker heller aldri å ha det beste av klesstyper eller det nyeste på marked. Fritiden går han i joggebukser eller shors. På Galtvort har han gått i uniform som alltid henger litt på det skeive. Han er ikke flink med å holde skjorten på riktig måte. Ermene er som regel brettet opp og slipset er ikke fast nok.

Tiden på Galtvort Rediger

Danny trives på Galtvort og det er ikke vanskelig å se. De første årene har det vært mye som har fristet mer enn lekser og skolearbeid. Når Danny sitter med en prøve er det ikke en god følelse å sitte å se ut i luften for å finne ut at det som står på arket kunne du ha kunnet, Danny orket bare ikke lese til det. Fra femt klasse og utover endret det seg da han bestemte seg for å ta tak i seg selv å jobbe mer med lekser, prøver og annet skolearbeid.

Danny er ikke særlig aktiv i idrett. Han spiller ikke rumpeldunk, men når han først må spille det er han rimelig god. Gompesporter er Danny heller ikke særlig god på, han har aldri vært fan av disse gompene som løper rundt etter en ball for så å prøve å sparke den inn i en firkantet kasse med et nett bak seg. Det synes han rett og slett er idiotisk. Han liker derimot å fly, og det er det samme om det er på en sopelime eller en formel. Bare den følelsen av å sveve over bakken er en opplevelse.

Danny er nå utheksaminert på Galtvort, men etter å ha hatt en prat med Rektor Albus Humlesnurr så har de kommet frem til at Danny skal få lov til å forsette med de valgfagene han ikke tok i løpet av sine syv år på Galtvort. Fult og helt Dannys valg og han satser å å få gode karakterer slik det han fikk i de andre fagene. Selv om han er eldre enn de fleste blir han sett på som en helt vanlig syvendeklassing blant de læreren som har ham.

Familie Rediger

Darell familien eier et lite hus i nord midtre del av Kent, England. Her har familien bodd i alle generasjoner. Darell familen blir ofte beskrevet som en middelklassefamile. De har gode venner rundt om i byen Faversham. Faren til Danny jobber som sopelimedsigner og moren jobber i en godterbutikk, så mangel på lim og godteri i Darell familiens hus har det aldri vært.

Tilfeldig wiki