FANDOM

AsaButterfield
Darren Edgar Mortius Jr.
Biografi
Kjønn

Mann

Født

11. Desember

Øyefarge

Mørkebrune

Hårfarge

Kastanjebrunt

Blodstatus

Halvblods

Tryllestav

Svarthyll, føniks fjær, ubøylig og 15 1/2"

Familie
  • Druella Mortius (Mor)
  • Orion Ditmer (Morfar)
  • Melania Ditmer (Mormor)
  • Darren E. Mortius Sr. (Far)
  • Lucretia Mortius (Farmor)
  • Ignatius Mortius (Farfar)
Lojalitet
  • Galtvort
  • Albus Humlesnurr
  • Ravnklo
  • Professorene ved Galtvort
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Katt

Titler
  • Elev
  • Rumpeldunkkaptein
  • Rumpeldunkspiller
  • Duellant
Annet
Ble medlem 2012 (Med denne karakteren.)
Hus Ravnklo
Utdanning Fullendt skolegang på Galtvort
Yrke
  • Arbeidsløs
.

Darren Edgar Mortius Jr. (født 11. Desember) er en trollmann som i sin tid på Galtvort ble sortert inn i Ravnklo.

Før Galtvort Rediger

Darren ble født inn i Mortius-sleka en snøfull natt den 11. Desember. Han ble døpt Darren Edgar Mortius. Da han var elleve år etter fikk Darren et brev om at han var invitert til å begynne på Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom, noe han selvfølgelig takket ja til. Da ble han fulgt til Diagonallmenningen av foreldrene, i Diagonallmenningen kjøpte han skolemateriell. Etter det ble han fulgt til Kings Cross stasjon og der kom han seg inn på perrong 9 og 3/4, sa farvel til foreldrene og tok deretter Galtvortekspressen til Galtvort. Siden dette var hans første år så møtte han Gygrid og sammen med de andre i 1980-kullet tok han båter over innsjøen og til Båthuset. Gygrid geleidet dem opp de lange trappene og i inngangshallen ble de møtt av McSnurp som førte dem inn i et lite venterom, så gikk henne inn i Storsalen for å sjekke om alt var klart, og da det var det kom henne inn på venterommet igjen og geleidet dem inn i Storsalen. Da Darren ble ropt opp gikk han opp for å få på seg hatten, han ble valgt til Ravnko.

Personlighet Rediger

Darren er som person ganske utadvent, smart, hyggelig, arbeidsom og omtenksom. Han er veldig lojal mot sine venner og hjelper dem med hva enn de trenger hjelp med. Et smil er noe man ofte ser på Darren, han liker å smile og være glad. Å være trist, sur eller sint er noe han ikke liker å være. Darren pleier å være masse på biblioteket og lese til prøver.

Utseende Rediger

Darren har kastanjebrunt, hår som rekker ham til øverste del av halsen, rett under ørene. Darren har blek hudfarge, og noen få fregner i ansiktet. Han har ikke egentlig veldig uren hud, men har noen få kviser her og der. Darren har rosarøde lepper, mørkebrune øyne og en passe stor nese. Darren går som regel med ravnklouniformen sin, som pleier å være strøken og rett. Han er 181 cm lang, og veier 74 kilo.

Etter Galtvort Rediger

Darren er for tiden arbeidsledig, til tross for sine gode avgangskarakterer fra Galtvort. Han har søkt seg inn som så mangt – alt fra forbannelsesknekker til en jobb i kontoret for misbruk av gompegjenstander. På grunn av manglende erfaring, har han begitt seg ut på en verdensomstridende reise for å sanke nettopp dét: erfaring.