FANDOM

26119cb2-f9e2-41bc-9c47-4b11c367f661.png
Det Edle Hus DeNima
Motto

Anima et Magica

Blodstatus

Fullblods

Grunnlegger

Hannibal DeNima

Nasjonalitet

Tsjekkisk

Adelig

status

Grevskap

Nåværende

overhode

Erica F. DeNima

Nåværende

medlemmer

Kjente

avdøde

medlemmer

  • Cyril
  • Magnolie den Gale
  • Hannibal DeNima
  • Katerina DeNima
  • Johannes DeNima
  • Dorian DeNima

Familiens

verdier

  • Sterk sjel
  • Magi
  • Lojalitet
  • Standhaftighet

Det Edle Hus DeNima er en gammel, tsjekkisk fullblodsfamilie med røtter som kan spores tilbake til middelalderent. Slekten ble nesten utslettet på begynnelsen av 1900-tallet. Nå er det bare en håndfull familiemedlemmer igjen, deriblant Grevinne Erica F. DeNima, familiens nåværende overhode, og Betzabeth DeNima, som er datteren til Erica og arving til tittelen. Familiegodset ligger på en øy ute i Atlanterhavet.

OpprinnelseRediger

Familienavnet DeNima kan spores tilbake til middelalderen, til Cyril, en ung, fransk trollmann som rømte landet etter å ha blitt avslørt som magiker av lokalsamfunnet. Etter et år på reisefot havnet han i det som i dag er Tsjekkia, og møtte ei ung heks ved navn Magnolie. Hun var kjent for sitt lyse hår, som var uvanlige på de trakter. Han ble forelsket ved første blikk, og de giftet seg etter et år. Det ble sagt at hun hadde problemer med å få barn, og at hun utførte et svært mørkt ritual som gjorde permanent skade på sjelen hennes. I løpet av de ni månedene hun var gravid, ble den mentale tilstanden hennes stadig verre, og hun fikk tilnavnet Magnolie den Gale. Magnolie døde kort tid etter å ha født en sønn. Sønnen hennes, Hannibal, hadde det sorteste håret man kunne tenke seg, og tindrende, isblå øyne. Hannibal vokste opp til å bli en kald, følelsesløs og svært intelligent trollmann, og ryktene spredde seg blant landsbyboerne at Hannibal bare hadde en halv sjel. Han fikk tilnavnet Dimidium Animae, latin for "halv sjel", som senere ble forkortet til Di Nima og senere DeNima. Hannibal DeNima var en svært vellykket håndverker og handelsmann, og han bygde raskt opp en formue. Etter å ha reddet den lokale fyrstens liv, fikk Hannibal tittelen greve. Han giftet seg med ei russisk heks ved navn Katerina, også hun et medlem av en adelig familie.

Eiendommer Rediger

DeNima-familiens opprinnelige herregård fra middelalderen ligger på et stykke land ved grensen mellom Tsjekkia og Polen, men de har eiendommer over hele verden, blant annet hus i New Orleans, London, Sydney, Aleksandria, Paris, Tokyo og Moskva. De har også større eiendommer ute på landsbygda i England, Frankrike, Sveits, Italia, Texas, Brazil, New Zealand, Norge og diverse sydhavsøyer. Alle eiendommene har på et tidspunkt tilhørt medlemmer av DeNima-familien, men det var ikke før på slutten av 1800-tallet, da medlemmene av familien begynte å falle fra med en mistenkelig hastighet, at alle eiendommene ble samlet under DeNima-familiens generelle eie. Det er sagt at de overdådige eiendommene utgjør en tredjedel av DeNima-familiens totale formue. Det nåværende hovedsetet og den mest overdådige av alle eiendommene ligger imidlertid på en øy ute i Atlanterhavet, og ble bygget av Dorian DeNima, den tredje sønnen til Johannes DeNima, som ikke kom til å arve noe som helst og derfor dro ut i verden for å søke lykken på egen hånd. Ikke bare hadde han stor suksess og tjente en formue på egen hånd, han var også en svært dyktig magiker. Han skaffet en øy ute i Atlanterhavet, og med hjelp fra en formelmester, la han øya under en form for Fidelius som gjorde at bare de som bodde der visste hvor den lå. En interessant bieffekt av denne formelen var at alle som kalte øya sitt hjem visste instinktivt hvilken retning øya lå i, og hvor langt unna de var, til enhver tid. Deretter satte han igang med å bygge en svært overdådig herregård. Han døde imidlertid en svært brå død bare et år etter at han var ferdig med herregården, og da han var uten arving, gikk hele hans formue til nærmeste slektning, nevøen hans, daværende Grev DeNima. Han gjorde herskapshuset til sitt hovedhus, og siden den gang har øya vært hovedhuset til Grever og Grevinner i DeNima-slekten.

Tilfeldig wiki