FANDOM

           "Live life like there's no tomorrow." - Dina Reenia

Billie piper by viria13-d3l326c
Dina Reenia
Kjønn

Jente

Født

28. april

Øyefarge

Blå

Hårfarge

Mørkblondt, farger ofte håret

Blodstatus

Halvblods

Skytsverge

Koalabjørn

Annet
Ble medlem Ukjent
Hus Ravnklo
Yrke

Jobber i sjokoladebutikk 

.

Dina Reenia (født 28. april) er en tidligere utheksaminert halvblodselev ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Hun ble plassert i Ravnklo og det skal være kjent at hun for øyeblikket jobber i Stephanie Larcita's sjokoladebutikk. Likevel skal hun forsatt være synlig på Galtvort og hun kommer ofte på besøk. Kjent for å snakke britisk.

Personlighet Rediger

Dina er en skoleflink elev og kjent for å få B fra sin skolegang ved Galtvort, hvor hennes valgfag var gompologi, oldruner, stell av magiske vesner og aritmantikk. Hun er høyrehendt. Ellers så er Dina utadvendt, snill og omtenksomsfull. Når det kommer til følelser tar det tid før Dina får virkelige følelser. Hun er heterofil. Blir hun forelsket, blir hun fort klumsete og litt sjenert. Dina er som oftest en søt og hyggelig jente med en fornuftig tankegang. Hun er sjeldent sur og det skal mye til for å gjøre henne sint eller irritert. Hvordan reaksjonene hennes er, varierer på situasjonene. Som venn er Dina personen som alltid er der.

UtseendeRediger

Utseende
Dina er den som alltid farger håret, som nå har blitt mørkmørk blond. Det kan også forveksles med brun, men det er avhengig av hvilke farger hun har på seg som evt. fremhever brunfargen. Det er klippet opp foran i en skrålugg og gradert bak, noe som rekker henne til ca. midt på ryggen og det har blitt mer og mer krøllete/krusete med årene. Håret er også oftest i en tjukk flette som ser ut som den skal løsne rett som det er. Øynene til Dina er i en sterk blåfarge. Hun er ca 1.70 høy og solbrun i huden. Kroppsfasongen hennes er svakt timeglass og hun har fått ordentlige bryster som passer til hennes ellers slanke kropp.

Hvis Dina ikke gikk i kutte på galtvort gikk hun ofte i en jumper eller en singlet og bukse. Om vinteren går hun som oftest i en litt for stor genser, olabukser og tjukke ullesokker. Hun kan óg finne på å gå med høytlivsskjørt og høye heler, men det er i sjeldne situasjoner. Stilen hennes er veldig variert, men original.

Tilfeldig wiki