FANDOM

Do.jpg
Donarcia
Biografi
Kjønn

Mann

Født

Januar, 70-tallet

Øyefarge

Brun

Hårfarge

Blond

Blodstatus

Fullblod

Tryllestav

Cypress-tre, hjertestreng til en drage

Stavarm Venstre
Familie
  • Mor (ukjent)
  • Far (ukjent)
Lojalitet
  • Albus Humlesnurr
  • Severus Slur
  • Harry Potter
Hambuse

Leviathan

Skytsverge

Arktisk ulv

Titler
  • Tidligere prefekt
  • Tidligere administrator
  • Tidligere topptillitsmann
  • Rumpeldunkspiller
Annet
Ble medlem 2006
Hus Griffing
Yrke

Magidepartementet, Avdelingen for magisk justis

.

Donarcia ble plassert i Griffing av valghatten og er en tidligere fullblodselev ved Galtvort.

Et mysterium av den sjeldne art. Ingen lærer vet nøyaktig når han ble født, heller hva hans nasjonalitet er. Blant Griffing-elever ryktes det at Slur fant ham i et skogholt, sammen med et avisutklipp av Galtvort. Andre sier at foreldrene hans forsvant eller ble drept, og at de hadde avtalt at Slur skulle hente gutten dersom de forsvant. Selv husker han ingenting.

I løpet av årene ble gutten imidlertid lett å kjenne, og medelever merket fort at han likte å tale for små og interesserte forsamlinger. Tidvis utmerket han seg som en glimrende medelev og sjarmør.

Lærere likte seg greit når han befant seg i deres timer, og Griffing-elevene nøt godt av den høye, lune målvakten. Gjennom ekstra-vakter som prefekt sparte han opp til å kjøpe en sopelime beregnet på jagere. Det som imidlertid var mest overraskende var Donarcias gode mestring av fagene som innebar stavbruk. Noen toppkarakter ble det aldri, men gutten som etterhvert modnet mer til en mann hadde et formelregister uten like. Selvsagt ikke like god som Potter-trioen, men medelever karakteriserte ofte Donarcia som en sjarmerende herre med gode stavkvaliteter.

Etter utheksaminasjon fra Galtvort er det registrert at Donarcia jobbet for Magidepartementet i Avdelingen for magisk justis, under det magisk-juridiske råd. Registrene viser imidlertid at han gikk inn og ut av denne stillingen, uten at det gis en eksakt begrunnelse.

I voksen alder avdekket Donarcia at han var animagus. Der han opplevde at andre ble ofre for ekstrem urettferdighet, kunne han gjennom sterkt fokus gjøre seg midlertidig om til en arktisk ulv. Dette særegne trekket underbygget hans egne teorier om at han var av skandinavisk avstamning.

Slaget om Galtvort Rediger

Det er kjent at Donarcia som voksen mann returnerte til Galtvort for å kjempe. Hans mest aktive rolle i slaget bestod i å evakuere og beskytte skolens yngste elever. Av hans tidligere klassekamerater beskrives dette valget som et utslag av hans personlighet. Da han selv hadde blitt utsatt for den urettferdigheten det var å aldri møte sin familie, bestod hans liv av å sørge for at andre skulle oppleve rettferdighet.

I etterkant av slaget samlet Donarcia inn navnene på barna som var blitt drept under slaget. I sin hyllest plantet han magiske trær ved Galtvorts innsjø, som skilte ut søt lukt og vakre farger på årsdagen til barnas bortgang.

Annet Rediger

Tidligere prefekt, administrator og rumpeldunksspiller i Griffing.

Bildet illustrerer Donarcia i voksen alder under animagert tilstand.

Tilfeldig wiki