FANDOM

180px-D_dwarenielus9.png
Dwareniel Kneazle Wesenberg
Biografi
Kjønn

Jente

Født

31. mai 1971

Øyefarge

Grå

Hårfarge

Gull

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

Minst fem forskjellige

Familie
Lojalitet
Stavarm

Ukjent

Skytsverge

Katapard

Titler
  • Tidligere topptilitskvinne
Annet
Ble medlem 2004
Hus Smygard
Yrke

Svartspaner, Frilans dusørjeger og modell

.

Dwareniel Wesenberg ble plassert i smygard av valghatten og er en tidligere og vel som så utheksaminert elev etter å ha fullført sin skolegang ved Galtvort. Hun var kjent for å være vakker, talentfull og godt likt, og giftet seg med medeleven Denasy Bother etter endt skolegang.

Hun fullførte senere svartspanerutdannelsen og begynte i jobb som svartspaner innenfor magipolitiet. Jobber nå som frilans dusørjeger og , tar også modelloppdrag. Hun har sammen med Denasy en sønn ved navn Texas, som i følge Eàmané er "den sureste babyen i verden".

Tidlig skoletid Rediger

Allerede i første klasse tok Dwareniel en rolle som dronningbie, med sitt vakre gylne hår, lynkjappe tunge og noe nedlatende holdning til de fleste var ikke dette så vanskelig. Hun tok også raskt opp en rivalisering med medeleven og håsblåsingen Cassie Klingenfoy, som var den første hun så på som en likeverdig.

Dwareniel hadde jevnt over gode karakterer i de fleste fag, bortsett fra transfigurasjon (hvor hun og læreren mislikte hverandre sterkt) og flyving (Dwareniel har alltid hatt høydeskrekk).

Hun var også kjent for å være en relativt flittig forbruker av gutter, men et seriøst forhold hadde hun ikke
D Yule Ball Queen.gif
før i begynnelsen av sjuende klasse med Chris McKeown. Da han under mystiske omstendigheter døde noen måneder før heksamen, droppet Dwareniel ut av skolen og forsvant spørløst.

Rykter rundt pausen fra skolenRediger

Nøyaktig hvor Dwareniel oppholdt seg i løpet av toårspausen fra skolen er ikke kjent. Selv snakker hun lite om det, men det sies at hun reiste rundt på jakt etter måter å gjenopplive døde mennesker (for å få tilbake kjæresten). Hun oppsøkte både gompeforskere og eksperimentelle trollmenn, uten hell. Til slutt, etter mange farlige eksperimenter med å kombinere magi og avansert gompeteknologi, lyktes hun til en viss grad: bare for å oppdage at hun hadde gjenopplivet feil person. Nemlig skolekameraten Denasy Bothers gale fetter, Martin Bother.

Etter denne hendelsen flyktet Dwareniel for å beholde livet, mens Martin gjenopptok sin gamle posisjon som leder for en mafia-lignende gjeng. Hun krysset etter hvert veier med Denasy og Darius Bother, samt Kim Seymore. De oppholdt seg en tid hos familien til deres medelev Twiggy Watcliff, og med deres hjelp klarte Dwareniel etter hvert å konfrontere Martins gjeng og få Martin sendt til Azkaban.

Dwareniel og Denasy forlovet seg etter at alt dette var over, og giftet seg kort tid etterpå. Dwareniel bestemte seg deretter for å returnere til Galtvort og fullføre utdanningen, siden hun etter dette actionfylte eventyret hadde bestemt seg for å bli svartspaner.

Senere skolegang og arbeidRediger

Som 18-åring, et år etter at hun egentlig skulle gått ut av skolen, kom Dwareniel tilbake til Galtvort. Lærerne ble begeistret for framgangen hun hadde hatt faglig, særlig i transfigurasjon hvor hun tidligere hadde sugd ganske kraftig. Hun bestod med B eller S i alle fag, og begynte året etter på svartspanerutdanningen. Som 22-åring var Dwareniel ferdig utdannet svartspaner, og en knapp måned før sin 27-årsdag deltok hun i slaget ved Galtvort.

Til tross for at hun mistet flere kjære venner den dagen, beskrev hun senere dette slaget som "det mest badass jeg noensinne har gjort" og noen måneder senere sa hun opp jobben som svartspaner til fordel for en tilværelse som frilans dusørjeger - rett og slett å spore opp ettersøkte hekser og trollmenn på oppdrag fra de som tilbød mest penger. Den eneste Dwareniel hittil ikke har klart å finne, er sin egen lillesøster, Eàmané.

Kort tid etter skilte hun seg også fra Denasy Bother , og hennes nye samboer ble etter hvert den mystiske mannen som kaller seg Liksjel Blodravn. Han ble en viktig farsfigur for hennes sønn Texas. 

Annet Rediger

Tidligere topptillitskvinne.

Tilfeldig wiki