FANDOM

http://img11.imageshack.us/img11/3694/180pxeamane.png
Eàmané Mephistofelia Wesenberg
Biografi
Kjønn

Jente

Født

9. juni 1978

Øyefarge

Grå

Hårfarge

Lys blond

Blodstatus

Fullblods (mer eller mindre)

Tryllestav

Dragehjerte og furu, tolv og en kvart tomme

Lojalitet
  • Seg selv
  • Høystbydende
Hambuse

Bestemoren

Skytsverge

Schrødingers Katt

Titler
  • Tidligere speider på rumpeldunklaget
  • Tidligere administrator og forummoderator
  • Selverklært geni
Annet
Ble medlem August 2004
Hus Smygard
Yrke

Ekstrahjelp hos Honningslurp

Handel på svartemarkedet

Annet

.

Eàmané Mephistofelia Wesenberg ble plassert i Smygard av valghatten og er en fullblods syvendeklasseelev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom og kjent for å være svært rosa og sukkersøt, spesielt fra læreren da hun brukte sin første tid på å kun fremsto som en søt og uskyldig pike ovenfor professorene. I familie med den kjente Dwareniel Wesenberg som er en tidligere utheksaminert elev ved Galtvort.

Eàmané er lav, noe problemer med å bli forvekslet med en trettenåring siden hun ser ung ut. Hennes øyne er store, stirrende og blekgrå som tar mesteparten av ansiktet. Bollekin og minimalt med munn og nese bidrar bare til å forsterke det, særlig når hun har det lange lyse håret i musefletter.

Hun er kjent for å være rask både fysisk og mentalt. Ikke god i duellering, men kjenner til de fleste hemmelige gangene ved Galtvort. Kjent for å forsvinne for så å dukke opp en helt annen plass. Hun er vennlig mot alle så lenge hun tjener på det, men ravnkloingen Nathanee Safirius er nok den eneste virkelig nære vennen hennes.

Kjærlighet Rediger

Eàmané hevder hardnakket at hun er singel, selv om det på papiret står at hun er gift med den noen år eldre Allabaro McFord Dinner etter å ha vært med på en interessant juleferie i Las Vegas. Allabaro husker ikke noe om dette, (Rykter sier at han fortsatt lever i et gjensidig lykkelig ekteskap med katten og til og med har avvist flere kvinner fordi han ikke vil være utro) og Eàmané foretrekker å holde det slik. Selv om det har en tendens til å gå rykter om at hun ikke er i stand til å forelske seg, stemmer det ikke. Tidligere har hun vært forelsket i den fire år eldre Leonard DeVello og deretter dødseteren Pikey LaPuma. Hun er også ørlite grann svak for Desmond Zielkov, men det får du henne aldri til å innrømme.

Lalalala by miraclebird-d3aqzqe.png

Tegnet av Moe Alice Rainfall

Tiden på Galtvort Rediger

Eàmané er helt ok i magi, men formelteori har hun null interesse eller talent i, noe å transfigurasjonskarakteren hennes får gå gjennom. Hun tar valgfagene claivoycance, vesenstel og demonologi.

Eàmané tok alt i sitt eget tempo, og brukte de første årene på skolen til å overbevise lærere og medelever om at hun var en søt, uskyldig liten pike. Hvilket er omtrent så langt fra sannheten som du noensinne vil komme. Eàmané er notorisk egosentrisk, utspekulert til tusen og gjør ingenting med mindre hun selv tjener på det. Hun har arvet familiens talent for å tjene penger på de merkeligste ting, og utnytter gjerne andre elever.

I sine tidlige år på Galtvort var hun kjæreste med barndomsvennen Darius Bother. Dette tok etter hvert slutt, og hun hadde aldri senere noen seriøse forhold med gutter. Hennes store forbilde var Nido Nekkablos inntil han gikk ut av Galtvort.

Etter GaltvortRediger

Eàmané vil etter endt skolegang fortsette å jobbe på Honningslurp, samtidig som hun blir stadig dristigere og mer agressiv i svartebørshandelen. Dette varer helt fram til slaget om Galtvort i 1998. Etter Voldemorts fall rømmer hun landet, delvis fordi Pikey dør i slaget, men mest fordi det blir avslørt at hun har solgt våpen, eliksirer og oppfinnelser til dødseterne.

Familie Rediger

Eàmané kommer fra en noe beryktet fullblodsslekt som er kjent for å produsere eksentriske, egenrådige og av og til halvgale hekser og trollmenn. Familieverdiene har, til forskjell fra de fleste fullblodsslekter, alltid vært liberalisme og oppfordring til selvrealisering. Kjente navn er blant andre Raganfrid von Wesenberg (Tyskland, 1800-tallet) som er den eneste kjente trollmannen som har immivert til to steder på en gang (uten å splutsje), og Eàmanés mer eller mindre gale morfar Juniper Wesenberg som dro til Amazonas for å lære seg å snakke med insekter. Dessuten er Eàmanés mormor, Gwendolyn Wesenberg, en streng og skremmende dyktig dame som har gjort en sterk figur i selskapslivet, og av mange blir sett på som familiens nåværende overhode.

Eàmanés mor, Amaryllis Wesenberg, jobber i avdelingen for oppsyn og kontroll av magiske vesener. Hun gikk i ravnklo i sin tid på Galtvort og var kjent for å være både talentfull og svært vakker, selv om hun lenge var sjenert og usikker på seg selv etter å gjennom hele oppveksten ha blitt hakket på av sin strenge mor.

Aaron Phoenix, Eàmanés far, er en kjent og suksessfull antikvitetshandler. Han gikk i smygard i sin tid på Galtvort, men følte ikke han passet inn. Han foretrakk å henge med sin eldre bror Mercury og hans venner fra ravnklo, som førte til at han ble kjent med og forelsket i Amaryllis som gikk i brorens klasse. 

Mts2 aixlachaise 843016 gothremaketitle.jpg

De giftet seg så fort Aaron var ferdig på skolen. En funfact er at Aaron startet sin karriere som antikvitetsforhandler ved å selge Gwendolyns gamle garderobeskap uten å spørre først, noe som kan ha kickstartet det anstrengte forholdet mellom ham og svigermoren.

Familien bor i en slags miniatyrherregård. Det er et gammelt og ganske fancy hus, men ganske lite i forhold til vanlige fullblodsfamiliers residenser. Eàmané har rom nederst i kjelleren, hvor mange eliksirforsøk har fått grunnmuren til å riste. 

Annet Rediger

Hvis du er på jakt etter sjeldne og/eller mer eller mindre ulovlige magiske ingredienser eller gjenstander, spør Eàmané. Hun har kontakter som kan skaffe deg nesten hva som helst, og er i all hemmelighet blitt en gjenganger på svartemarkedet selv.

Tilfeldig wiki