FANDOM

image.jpg
Ella Decaf
Biografi
Kjønn

Jente

Født

Sett inn tekst her

Øyefarge

Sett inn tekst her

Hårfarge

Sett inn tekst her

Blodstatus

Sett inn tekst her

Tryllestav

Sett inn tekst her

Familie
  • Sett inn tekst her (mor)
  • Sett inn tekst her (far)
Lojalitet
  • Sett inn tekst her
Hambuse

Sett inn tekst her

Skytsverge

Sett inn tekst her

Titler
  • Sett inn tekst her
Annet
Ble medlem Sett inn tekst her
Hus Sett inn tekst her
Utdanning Sett inn tekst her
Yrke

Sett inn tekst her

.

Ella Decaf ble plassert i Griffing av valghatten og er en elev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Ella er gompefødt, og kommer fra Skottland der hun bor med de middelaldrene foreldrene sine og den kjipe broren William. Ella har dysleksi, et høyt temperamang og beskrives som søt, merkelig, og for det meste usosial, selv om vennene hennes ville vært uenige. Hennes nære venner er bestevennen Ludo Faller og Oliver Huffington Hun er gankse pen, med jordebærblondt hår og vakre øyne.

Personlighet Rediger

Ella har en varierende personlighet fra menneske til menneske. Hun dømmer folk fra første møte, og hvis hun ikke liker personen da, vil hun nok aldri like den personen. Da er hun frekk mot han/hun og blir irritert av å være i dens nærvær. Når Ella møter en person som hun syntes er hyggelig tar det ikke lang tid før hun ser på personen som en venn. Da er hun som oftest hyggelig, omsorgsfull og blir sett med et stort smil om munnen. Svært høyt temperamang og uten egentlig å mene et, kan hun begynne å skrike, slå og ødelegge ting hvis hun er sint, trist eller frystrert.

UtseendeRediger

Ella er nå femten år og begynner å bli ganske pen, helt naturlig. Hun er blek, høy, slank og begynner å få litt former. Det bustette, jordebærblonde håret hennes er skulderlangt og pleier som oftest å være i en flette. Øyene hennes er grønnblå, krystalklare og de er det peneste ved utseende hennes. Hun blir som oftest sett i Griffingkutten sin.

Galtvort Rediger

Det er ingen tvil om at hvis stamtreet til Ella hadde hatt noe magi i seg ville hun nok havnet i Smygard, etter som hun kan være veldig slem og frekk. Grunnet dysleksi er ikke Ella en av toppelvene i kullet. Hun sliter og det går tregt for henne. Allikevel har hun gjort en svært god innsats i hennes to favorittfag artimantikk og eliksirer hvor hun konstant får S-er. Det at hun liker eliksirer betyr absolutt ikke at hun liker Slur, eliksirlæreren. Han som alle de andre lærerene blir sterkt misslikt av henne. Når det kommer til prefekter har hun ikke et stort bedre forhold til dem, men hennes beste venn Ludo Faller er jo prefekt så han får et unntak.

Fortid Rediger

Ella kommer fra en middelaldrende gompefamilie i Dubrovnik i Skottland. Hun begynte tidelig å gi tegn på magiske evner og det skremte foreldrene mye. Da hun fant ut at hun var en heks og at hun skulle starte på Galtort ble hennes to år yngre gompebror William svært sjalu. Selv fant han aldri veien frem til Galtvort, men han kom seg nok over det.

Vennskap Rediger

Ella har aldri vært midtpunktet av en gjeng. Det første skoleåret hennes gikk hun for det meste rundt i Galtvorts ganger for seg selv. I andre ble hun kjent med Ludo Faller og Oliver Huffington. Oliver er som hennes trofaste bror som alltid får henne i godt humør og hun kan tulle masse med. Når det gjelder Ludo er han hennes aller beste venn, og hun er hans hemmelige forelskelse. Det siste skoleåret har Ella blitt god venn med tullingen Kentaru Yoko. Han kan lett oppmuntre henne og hun er veldig glad for å ha han som en venn.

KjærlighetRediger

Ella hadde kjærlighet lengst ned på listen av interesser de første årene sine av Galtvort. Hun hadde vært litt småforelska en gang, men det var ikke noe seriøst. Men i den alderen hun er i nå er det jo forsåvidt ganske rart hvis en jente ikke er forelsket. I over et år har hun vært forelsket i bestevennen sin Ludo Faller og det har ført til mye drama, siden hun greide å splitte opp Ludo og kjæresten hans. Det har også ført til at Ludo og Ella bare krangler og Ella er knust.

Tilfeldig wiki