FANDOM

180px-5x09hw.jpg
Ella Iselin Howells
Biografi
Kjønn

Jente

Født

14. mars

Øyefarge

Blå

Hårfarge

Rød/Oransje

Blodstatus

ukjent

Tryllestav

ukjent

Familie
Titler
  • Rumpeldunkspiller/kaptein
  • Tidligere prefekt
Annet
Ble medlem Foreløpig ukjent
Hus Håsblås
Yrke

Student

.

Ella Iselin Freebow Iyon Howells (14. mars) ble plassert i Håsblås av valghatten og er utvist fra Galtvort etter å ha nesten fullført sju års skolegang. Ella er i et forhold med Percy Jackson, og henger ellers med, Wixi Butler som er en av hennes nære venner.

Ella er kjent som en jente som er glad og energisk. Stort sett fornøyd, til tross for at det er enkelte ting hun ikke fikser. En av dem er de rumpeldunktreningene som går dårlig.

Tiden på Galtvort Rediger

2cf5nc5.png
Ella drømmer alltid tilbake til førsteklasse, og flyvetimene hun hadde. Dessverre har hun ikke hatt det på seks år, og har deriblant funnet ut at hun ikke har noe favorittfag. Hun er ikke så verst glad i forsvar mot svartekunster, men hun får ikke til no' særlig, så da blir det ikke veldig gøy. Ella har også innrømmet at det er en del fag som havner nederst. Clairvoyance blir brukt til å sette fantasien løs, Magihistorie til å ta igjen tapt søvn, og Eliksirer til å pugge eliksirer hun kan komme til nytte av innenfor en karriere som rumpeldunkspiller.

Professorne ved Galtvort har ikke Ella vært spesielt glad i. Hun har derfor aldri hatt noen favoritter da hun har fått minuspoeng av dem alle sammen. Den ytterst kijpeste læreren Ella ikke liker er imidlertidig kjent for å være Professor Slur. Ella er en av de som alltid har kommet i trøbbel med ham til stede på sin tid ved galtvort. Karakterer fra Galtvort og til Ella til mildt sagt dårlige. Hun er ikke flink i fag, og den eneste S'en hun noen gang har fått, var i flyvetimer. Hun har ellers også fått en B i magihistorie, en gang det handlet om rumpeldunk, men ellers ligger karakterene hennes på A til Y. Hun får hvertfall ståkarakterer i Magihistorie, Trylleformler og Stell av Magiske Vesner.

Rumpeldunk Rediger

Xnr9xf.jpg
Ella er fullstendig opphengt i rumpeldunk og er nok Galtvorts største sportsidiot. Hun har vært kaptein og speider på huslaget, og hennes store drøm er å få spille på Holyhead Harpies når hun blir utheksaminert fra Galtvort. Ettersom Holyhead ikke akkurat er superenkelt å komme inn på, trener Ella alt hun kan! Noen ganger sniker hun seg til og med ut av borgen og flyr en liten tur, bare for å kjenne følelsen.

Utseende Rediger

Håret til Ella er kjent for å være rødbrunt og halvlangt. Som regel er det enten ekstremt bustete og flokete, eller så er det satt opp i en smårotete hestehale. Hår er ikke det Ella bruker mest tid på, for å si det sånn. Ellas ansikt er imidlertidig blek fullt av fregner. Ellers har hun noen få kviser og sånn her og der i ansiktet, men har ikke egentlig veldig uren hud. Ella har mørkerosa lepper og klare, blå øyne. Hun har en rund og litt for stor nese.

Når det kommer til uniformen, så går Ella som regel med den. Eller, som regel blir nesten feil å si, for hun går nesten mer i rumpeldunkuniformen sin, enn i skoleuniformen. Om hun evt. bruker skoleuniformen sin, så er den slurvete påtatt. Skjorta henger som regel nedenfor genseren, slipset sitter løst, og kragen stikker litt til hver sin vei. Skoene hennes er ofte møkkete, og Ella har en tendens til å lukte ganske svett. På fritida går hun som regel i bukser. Hun kan ikke fordra kjoler og skjørt, og liker seg aller best i rumpeldunkklær. Etter treninger eller kamper går hun med vilje rundt i drakta si så lenge hun kan, bare fordi hun føler seg vel i den. Den har en tendens til å ikke lukte spesielt godt, men Ella kjenner ikke lukten av svette, hun kjenner bare lukten av oppnåelse og lykke. Ella er ellers ganske tynn kroppsmessig, og rimelig rett som en strek, men etter mye rumpeldunktreninger har hun litt synelige muskler rundt om kring. Ikke for store, though, for som speider skal du være lett på limen og kunne smette deg unna. Det er knakkerene som skal være store muskelbundter og sånn. Ella har også ikke noe særlig til pupper, og har ingen tanker om å gjøre noe med det. Ellers er hun igjen rimelig rett som en strek, selv til 17 å være.

O5cgpi-1.jpg

Kilder http://www.galtvortskolen.net/?side=profiles&id=4585

Tilfeldig wiki