FANDOM

Ellah marthell.jpg
Ellah Helmer Marthell
Biografi
Kjønn

Kvinne

Født

Ukjent

Bosted

Foreløpig på Galtvort

Øyefarge

Ukjent

Hårfarge

Rød

Stavarm

Ukjent

Nasjonalitet

Irsk

Blodstatus

Gompefødt

Tryllestav

Ukjent

Familie
Lojalitet
  • Tvillingsøsteren sin 
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Ukjent

Favorittfag

Ukjent

Titler
  • Tvillingsøster
Annet
Ble medlem 2008, men med en annen karakter ved navn Alessandra Hyde.
Hus Grffing
Utdanning Galtvort høyere skle for hekseri og trolldom
Yrke

Student

.

Ellah Helmer Marthell, også kjent som en av Marthell-tvillingene, er en gompefødt irsk elev, plassert i Griffing ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

Ellah har mange kallenavn. Hun er som sagt kjent som en av de såkalte "Makrell-tvillingene". Ellers kalt for både Holmes, Ellah-Elsk og Dere-To-Som-Er-Én.

FamiliebakgrunnRediger

Hele livet til Ellah er basert rundt den 3 minutter yngre tvilling søsteren Lilly W. Marthell. Lilly er enn så lenge forsatt på St. Mungos etter enn viss episode fra sommerferien, noe Ellah har enorm skyldfølelse over.

EgenskaperRediger

Ellah er en ung griffing jente med bein i nesa og kort temperament. Hun er stor i kjeften og ypper gjerne med alle og en hver. Ellah har kort knall rødt hår, (egentlig ginger, men farget det), har blå øyne, 164 cm høy og veier omtrent 43 kilo. Ellah elsker ellers te, mysterier og rampestreker.

BekjentskapRediger

Bestevennen hennes heter Gwen Feniks, og som hun nå er i et tulleforhold med. Ellah er hemmelig forelsket i Gwen, noe Gwen ikke vet selv.

De største sygfisene Ellah noen gang har møtt på er Amarante Adora B. Tracen og Baltazar Blake. Ellah kan bare ikke fordra dem.

SnileklubbenRediger

Til tross for sin noe barnslige og bitchete livstill ble hun medlem av Snileklubben, noe hun er ekstremt stolt av. 

Tilfeldig wiki