FANDOM

188px-Screw_normality_by_emilieftw-d5brd3x.jpg
Emilie Wright
Biografi
Kjønn

Jente

Født

1. september

Øyefarge

Mørk

Hårfarge

Brun

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

Valnøtt m/ dragehjerte, 14 tommer

Familie
  • ukjent (mor)
  • ukjent (far)
Lojalitet
  • Lite sansynlig å være lojal
Hambuse     Ingen vet
Skytsverge     Bikolibri
Titler
  • Knakker på rumpeldunklag
Annet
Ble medlem Foreløpig ukjent
Hus Ravnklo
Yrke

Student 

.

Elizabeth Mariell Lewis Wright, også kalt Emilie Wright (født 1. september) er en utheksaminert fullblodselev plassert i ravnklo ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Hun er født i Cardiff, Wales hvor foreldrene for tiden var på ferie og det ble en uventet fødsel som gjorde det slik at Emilie kom 1 måned og 2 uker for tidlig.

Til vanlig bor hun i London, men sommerene tilbringer hun ved familiens sommerhus i Edinburgh. Emilie er ellers kjent som halvt britisk og irsk, og har en blandingsaksent innen irsk, britisk samt noen få skotske fraser etter alle sommerene hun har tilbringt i Edinburgh. Hennes besteforeldre bor i Wales og Oldemoren bor i frankrike. Til sammen så gjør alt dette at språket hennes er noe komplisert. Likevel om du lytter intenst til språket hennes vil du høre at hun snakker irsk. Emilie er en som prøver å dekke over det britiske, skotske og franske i aksenten sin.

Emilie bruker venstre stavarm når hun føler for det, men siden alle andre bruker høyre føler hun seg noen ganger dum. Emilie sier alltid at hun bruker høyre. Emilie er ellers kjent som en som ikke er særlig lojal. Om du tror at Emilie er på din side er det bare fordi dere har en felles fiende. Mest sansynligvis er Emilie en som ikke stoler på deg.

Emilie er ikke kjent som animagus og det har sin grunn. Hun tenker at det kun er unødvendig bruk av magi og tid og for at hun ikke har ønsker om å innrømme at hun er svak magisk sett.

Tiden på Galtvort Rediger

På Galtvort tok Emilie valgfagene Aritmantikk, Oldruner og noen privattimer i Alkymi. Hun er ellers kjent som en svært dyktig og smart elev og flere professorer vil anta hun en suksess innen en stor akademisk utdannelse. Skytsvergen hennes er den minste sorten innen kolibri, kalt bikolibri eller Melisuga Hellinae som den heter på Latin. Denne skytsvergen er bare stor nok til å beskytte seg selv, men på en annen side har skytsvergen klart å beskytte Emilie mot et ekstremt høyt antall desperanter.

Siden Emilie med vilje har gjort seg syk alle gangene de har hatt om hambuser i forsvar mot svartekunster med Lupin som lærer, har hun ingen anelse om hva hennes hambuse er. Hun har etter forholdene heller ingen ønsler om å vite det heller. Ellers så kan hun se dystraler. Hun har kunnet det siden andre skoleår når oldefaren døde på sommeren.

Rumpeldunk Rediger

Emilie har et talent i rumpeldunk og det kommer godt med for ravnkloingene siden det ikke er mange rumpeldunktalenter i dette huset. Hun er en kjent som en ypperlig knakker, og i hvertfall hvis det er å slå hardt som gjelder. Emilie treffer omtrent alltid noen eller noe. Selv synes Emilye at hun får i overkant mye kjeft for det selv om Emilie ikke bryr seg om det. Hennes yndlingslag er rumpeldunklaget, Montrose Magpies, og hun er ellers en fan av Irene.

Tilfeldig wiki