FANDOM

Grevinne Erica Fausta DeNima er nåværende overhode av DeNima-familien. Hun er gift med en amerikansk trollmann ved navn Nickolas Douglas og sammen har de en datter: Betzabeth DeNima. Erica har også en yngre tvillingsøster ved navn Frederica DeNima.

Tidlig liv Rediger

Erica ble født 11. februar, to og et halvt minutt tidligere enn tvillingsøsteren Frederica

. Moren døde i barsel og faren gikk bort da de var to år, så søstrene ble oppfostret på svært forskjellig vis. Frederica ble tatt inn av en fransk fullblodsfamilie og visste alt om sin herkomst, mens Erica ble oppfostret av ekteparet Jones i England, hvor mannen var trollmann og moren gomp. Erica Jones fikk en god, men uvitende oppvekst, og hadde vist tegn til magi så langt tilbake hun kunne huske. Hun fikk brevet fra Galtvort da hun var 11, fordi herr og fru Jones hadde meldt henne inn i registeret da de adopterte henne. Hun fant ut om familiehistorien sin fra tvillingsøsteren Frederica da hun var 13. Dette markerte slutten på en æra for Erica. Hun endret navnet sitt tilbake til det hun ble døpt da hun ble født, og ble midlertidig tatt inn av den samme familien som tok inn Frederica. Hun har ikke sett ekteparet Jones etter dette.

Skolegang Rediger

Det var ingen stor overraskelse at Erica fikk brevet fra Galtvort. Hun hadde vist sterke tegn til magi fra svært ung alder. Staven hun anskaffet hos Olivander er av rogn og føniksfjær, tretten tommer lang, perfekt til moderate til kraftige formler og våder. Da tiden kom til at hun skulle sorteres, satt ikke hatten særlig lenge på hodet hennes før den bestemte at hun skulle havne i Ravnklo. På skolen viste hun seg også å være svært flink til å studere, så sant hun syntes at fagstoffet er spennende. Hun spilte en periode som knakker på huslaget, men sluttet etter et år. I tredje klasse tok hun Stell av Magiske Vesener, Aritmantikk og Oldruner som valgfag. I femte fikk hun UGLE-resultatene syv S-er, to B-er og en A, og valgte å gå videre med fem ØGLEr, hvor hun fikk karakteren S på samtlige. Etter at hun var ferdig på Galtvort, tok hun noen fag på høyere nivå i Amerika. Hun har studert magisk justis i flere år, og har en høytstående posisjon innenfor det tsjekkiske magidepartementet. Hun studerer også ved en russisk duelleringsmester, og duellering er en av hennes hobbyer.

Familie Rediger

Erica har et spesielt forhold til familie. Til tross for at de ble oppfostret hver for seg, har hun et svært tett forhold til tvillingsøsteren. Dette er styrket av det at de lenge var de siste av slekten DeNima. Hun hadde et nært forhold til Jones-paret, men gjorde en helomvendng da hun fant ut at de holdt informasjon om familien hennes fra henne. Som familieoverhode var det svært viktig å ha en arving, og i en alder av 18, giftet hun seg med Nickolas Douglas, en fullblods trollmann hun møtte under hennes studier i Amerika. Til tross for at ekteskapet var delvis for familienes skyld, er forholdet deres nærmere enn mange andre fullblodsekteskap. Sammen har de en datter: Betzabeth DeNima, en datter hun elsker over alt i verden, til tross for at datteren og mannen har litt mer ekstreme syn på blodstatus og arv. Tvillingsøsteren er gift med Russell Todd, også en amerikansk trollmann, og de har to barn: tvillingene Kitsu og Revan.

Utseende Rediger

Erica har familiens sorte hår, i hennes tilfelle kuttet av like under haken hennes, samt tindrende blå øyne. Huden hennes er blek, til tross for at hun tilbringer mye tid ute. Hun er høy og tynn, og måler 178cm fra topp til tå. Hun kler seg ofte i dyre stoffer, klær som sømmer seg for en av hennes status. Hun har ofte et tynt lag med sminke, men kan gå uten. Hun kler seg ofte i blågrønt, lilla og blåtoner, familiens farger.

Tilfeldig wiki