FANDOM

Paperman-paperman-33772204-500-720
Erika Boyd
Biografi
Kjønn

kvinne

Født

25. juni 1949

Øyefarge

mørk brun

Hårfarge

kastanjebrun

Blodstatus

fullblods

Tryllestav

13 tommer hvalnøtt og enhjørningshår, spenstig

Familie
Lojalitet
  • egen familie
  • Galtvort
Hambuse
  • NA
Skytsverge
  • NA
Titler
  • NA
Annet
Ble medlem
Hus Smygard

Utdanning

Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom

Yrke Ansatt i Departementet for internasjonalt magisamarbeid
.

Erika Boyd [Holmes], født 25. juni 1949, er en ung heks som er meget klar over hva hun vil, men som fremfor alt alltid vil søke en fredlig løsning. Tross dette er hun født rak i ryggen og med bein i nesa, og har sjelden blitt gått imot uten å gi igjen noen form for skade.

Bakgrunn Rediger

Født inn i Holmes-familien i 1949, bare fire år etter den store globale trollmannskrigen. Utover dette vites det generelt lite om Erikas bakgrunn.

På GaltvortRediger

Glassesgirl

Erika Holmes begynte sin utdannelse ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom torsdag 1. september, 1960, og ble plassert i Smygard. Hun fikk raskt venner i eget hus, og fikk mer eller mindre akseptable karakterer i alle fag hun tok. I tredje klasse ble valgfagene gompologi og stell av magiske vesener, hvorpå inadhuslige vennskap ble satt på prøve. Erikas vennlige forhold til gomper og gompefødte ble satt liten pris på blant fullblodsvennene, som var raske til å peke ut hvordan de hadde godatt Erikas selskap, tross usikkerheten rundt hennes opphav og hennes mangel på hva de anså som god familie, og mente venninnen derfor skyldte dem sin troskap. Da hun nektet brøt de siste rester av flere vennskapsbånd, hvilket nesten skapte en permanent splittelse blant jentene i huset.

Tumblr mexn2vG3sh1qcggyvo5 r1 250

De viktigste vennskapene overlevde perioden, men Erika begynte nå å søke vennskap også blant elever utenfor sitt eget hus, og fant blant annet en forbundsfelle i Aiden Boyd; en elev i Ravnklo fra året under. Og tross guttens til tider ekstreme interesse for formler, magihistorie, og andre teoretiske fag, gikk de to raskt som hånd i hanske og ble ofte sett sammen i diskusjon om utallige emner, alt ifra skolearbeid, politikk, og planer for fremtiden.

Evner og egenskaperRediger

Erikas definitivt beste evne har aldri vært magien, dog den også etter hvert steg noe over gjennomsnittet, men heller hennes ordkyndighet. Det var i diskusjoner og debatter Erika var i sitt ess, da hun alltid lot til å, uansett emne, ha akkurat det rette argumentet til rett tid.

Pedagogikk, retorikk, og generell psykologi ble også raskt hennes skarpeste våpen i løpet av den raskt stigende karrieren i departementet. Tross visse undringer i spaltene i Heks&Hør sto minister-jobben aldri i sjiktet, da Erika gikk over i statsvitenskap og departementet for internasjonalt magisamarbeid.

Etter GaltvortRediger

Tumblr mshayzpknn1rpv3fwo1 1280
I mars 1974, i en alder av 24, møtte Erika Aiden Boyd (23) i heisen, han på vei til kontoret og hun for å søke om barselspermisjon. De to fant igjen tonen med det samme, Aiden like sjokkert over hvordan Erikas tidligere flamme hadde behandlet henne som hun selv. Senere samme år tilbragte de to juleferien sammen, grunnet en krangel mellom AIden og hans familie, og Erikas generelle fravær av noen form for fjern slekt. Tre måneder senere giftet paret seg; Aidens familie var ikke til stede (dette grunnet i at hans verken foreldre eller søster godtok noen form for forhold mellom Aiden og Erika, grunnet Erikas allerede ekisterende sønn).

Lørdag 31. oktober, 1981 endret alt seg med nyheten om Han viss navn må være ukjents fall. Dette markerte slutten på Den Første Store Trollmannskrigen, en konflikt eldre enn Erika selv.

Tidlig i 1985 ble Erika smittet av en spesielt krass dragefeber, og endte raskt opp innlagt på St. Mungos hospital for Magiske Skader og sykdommer. Det ble en tøff tid for familien, med en mor på dødsleie, en sønn/stesønn som rømte til faren i Bulgaria, og en ektemann på grensen til depresjon. Erika ble etter hvert bedre via utallige forsøk og en mirakelkur, men sønnen kom aldri tilbake. Senere kom også et brev fra guttens far om at han var omkommet, og at faren selv ikke ønsket noen form for kontakt med familien. Dette er et sårt emne, og nevnes sjelden utenfor huset.

Tilfeldig wiki