FANDOM

Fjernet grunnet null referanse. Les Bildebruk og referanser.
Estella Audrin Wang/Mördsdottir
Biografi
Kjønn

Jente

Født

1. april

Bosted

Herskapsboligen i Brighton

Øyefarge

Naturlig isblå, men bruker brungrønne fargelinser grunnet dårlig syn.

Hårfarge

Gylden blond

Stavarm

Venstre

Nasjonalitet

Islandsk / Britisk

Blodstatus

Fullblods

(vokst opp i en gompefamilie)

Tryllestav

Tryllestav av Sølvlind og lamiahør. Ti og en kvart tomme lang.  Svært bøyelig

Familie
  • Valentina Wang (adoptivmor)
  • Roman Wang (adoptivfar)
  • Irnira Prichett Glas (biologisk søster)
  • Mörd Thorirsson (biologisk far)
  • María Thorirsson (biologisk mor)
Lojalitet
  • Seg selv, eller de som kommer best ut av situasjonen som seiersherrer.
  • Kjæresten Gabriel.
Hambuse

Dystraller

Skytsverge

En liten påfugl, med noen manglende halefjær.

Evner

Ingen spesielle

Titler
  • Tidligere prefekt
  • Målmann på Griffingshuslag
  • Tidligere speider og jager på Griffingshuslag
Annet
Ble medlem 2004

, men først ordentlig aktiv i 2007/2008

Hus Griffing
Yrke

Student

.

'Estella Audrin Wang/Mördsdottir (døpt Arielle Delía Mördsdottir) er en fullblods heks.  Hun fullfører nå sitt siste år ved Galtvort Høyere Skole for Hekseri og Trolldom.  Og er tvers igjennom en ekte griffingjente.  Enda valghatten hadde vansker med å plassere henne i et hus ved skolestarten i første klasse. Da valget sto mellom Griffing og Smygard.

Familiebakgrunn  Rediger

Estella Audrin Wang (født og døpt Arielle Delía Mördsdottir) Ble født inn i en stor fullblods familie fra Island. Men ble ved sin fødsel, umiddelbart adopert bort, grunnet foreldrenes turbulente forhold til den mørke siden. Hun og hennes biologiske søster Inira ble plassert i hvert sitt adoptivhjem.  Dette var for simpelthen for å holde dem i sikkerhet. Hennes biologiske far ville ikke at døtrene skulle bli brukt i mot han som et utpressningsmiddel,  så dette var den eneste humane utvei for begge parter. Roman - og Valentina Wang, som Estella har sett på som sin mor og far opp igjennom oppveksten, gikk såpass langt at de endrett adoptivdatterens navn, for å holde henne i sikkerhet. Under sin oppvekst i det konservative hjemmet i den sydlige kystbyen Brighton, fikk hun alt servert på sølvfat. Det hun ønsket seg fikk hun fortløpende, med mer til. Hun var farens lille prinsesse.  Hennes far var en svært bereist forretningsmann som var borte store deler av Estellas oppvekst. Farens dårlige samvittighet slo alltid til, og han kom aldri tomhendt hjem fra sine forretningsreiser. Alt for å glede sin lille prinsesse, enda det alltid var en baktanke bak det hele. Bruke penger til å erstatte hans manglende nærvær.

Estella levde et liv basert på en løgn. Wang familen nevnte aldri et ord om hennes opphav, dog bare at hun var adoptert fordi de selv aldri klarte å få barn. Det er først I senere tid at  den virkelige sannheten kom frem. Enda det krevde mer av den unge, uskyldige Estella enn hun håpet på.  Hun stammer opprinnlig fra Island og har en biologisk søster, som hun enda ikke vet navnet på. Informasjonen om hennes biologiske familie er knapp, og Estella vet ikke stort mer enn det som glapp utav morens munn, etter at hun dryppet et par dråper verdifiserum i morens morgente, en tidlig søndagsmorgen. Hun akter likevel å gjøre alt som står i hennes maktfor å finne ut av sannheten óg om ikke mer; finne sine ordentlige foreldre. Mörds-familien ha vært ettersøkt av en rekke dødsetere kloden over i en god stund, av grunner som forblir ukjente.

Personlighet Rediger

Under sin oppvekst i det konservative hjemmet, i det store herskapshuset til familen Wang, fikk den unge heksten det alltid som hun ønsket. Faren oppdratte henne til å tro at hun var et kongerike verdig, noe hun selv også tror. Jenta har bein i nesa og med en stahet på nivå med et esel, gir hun seg ikke før hun har fått det som hun vil.  Folk kan gjerne oppfatte henne som en selvsentrert og apatisk bitch, noe hun også kan gi utrykk for.  Dog hun har sine grunner til å være skeptisk til folk, etter en rekke traumatiske hendelser tidligere. Hendelser som har formet henne og gjort Estella betrakelig mer innersluttet og paranoid.

Det er ikke til å legge skjul på at Estella er glad i gutter. Hun – som alle andre jenter – flørter med de hun finner attraktive, men å ligge rundt, ser hun seg for god til, hun er kostbar sådan. Om hun først blir opphengt i en gutt, prøver hun å motstå alle fristelser og vie han all sin tid. selv om det står de fleste kjent at Estella ikke er av forholdstypen. Mye grunnet hennes frykt for å knytte seg til andre.

Kjærlighetsliv Rediger

Tross sin frykt for å binde seg til folk, er hun nå i et forhold med barndomsvennen og bestekompisen sin Gabriel Seim.  Hun kunne virkelig gjort alt for han !  Han gjør henne lykkelig og får kun frem det beste i henne. Jentungen som aldri trodde hun var i stand til å elske noen, er håpløst forelsket. Hun elsker virkelig Gabriel. Til tross for sitt forhold til kjæresten og Håsblås-prefekten Gabriel, har hun også et godt øye til den nyankommende, spanske smygardingen Azazel Emilio Volante. Selv om 

følelsene hun har for han på ingen måter kan sammenlignes med det hun føler for Gabriel. 

Det er også kjent at hun hadde en viss romantisk interesse for den utheksaminerte smygardingen Locke Mordecai Ponthieux.

RumpeldunkRediger

Etter hennes fjerde år på Galtvort, begynte interessen for rumpeldunk virkelig å ta av. Om jenta ikke befant seg i timer, eller nødt ett av skolens måltider, var hun alltid å finne på rumpeldunkbanen. Estella har alltid likt seg på limen. Da har hun kontroll. Som den kontrollfreaken hun er, er det en god ting.   Ved sitt sjette år, viste det New Nealandske rumpeldunklaget Moutohora Macaws sin interesse for henne. Selv er henne usikker på om hun har lyst til å gi opp svartspaner-drømmen til fordel for et liv på limeryggen. 

Tilfeldig wiki