FANDOM

1010394 10151548480671336 1328416664 n.jpg
Eurora Aousora
Biografi
Kjønn

Jente

Født

22. mai

Øyefarge

Blå

Hårfarge

Brun

Blodstatus

Gompefødt

Tryllestav

ukjent

Nasjonalitet

Ukjent

Stavarm

Ukjent

Familie
  • Ukjent (Far)
  • Ukjent (Mor)
Lojalitet
  • Humlesnurrlegionen
  • Kleggen
  • Håsblås
  • Galtvort høyere skole for heksri og trolldom
Hambuse

Nyfødt blodig baby

Skytsverge

Rev

Titler
  • Knakker ved Håsblås sitt rumpeldunklag
  • Speider ved Håsblås sitt rumpeldunklag
  • Gul
  • Bartebror
Annet
Ble medlem Sommer 2009
Hus Håsblås
Utdanning

- Galtvort Høyere skole for Hekseri og Trolldom

- 1 års opplæring ved en spåkone i Svergie

Yrke

Omreisende Spådomskone (mest for Gomper)

Skriver jevnlig artikkler i Kleggen (gratis, men det kommer noen goder av å ha skrevet for dem i så lang tid)

.

Eurora Aousora (født 22. mai) er en gompefødt heks, plassert i Håsblås ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Hun er kjent for å ha fått blondt hår av e tvilsom te fra Erin Kelly. Er en god venn med Dideli Nero.

EgenskaperRediger

Eurora er kjent for å være noe vimsete, men når hun først har fått en oppgave er hun som regel ganske så besluttsom og konsentrert på den. Et eksempel er hvis hun skal finne en person; leter hun rundt over hele borgen for så å spørre alle de tenkelige, alt fra spøkelser, elever, malerier, Professorer, amuletter og andre spådomsting. Dette holder hun på med helt til hun finner den rette personen hun er på utkikk etter.

Eurora har heller ikke noe problem med å være sosial. Hun starter lett en samtale med fremmed, unntak av professorer og smygardinger. Dette er også noe som har vært et problem til visse tider. Sånn ellers er Eurora ei hyper og tullete jente, og kan komme på å finne å gjøre ting hun helst ikke skulle ha gjort. Eurora er ikke et englebarn.

Iløpet av sitt siste år på Galtvort oppførte hun seg ikke som dette. I sitt syvende år ved Galtvort er Eurora kjent for å ha vært noe overvåken, skremt, sjefete og ganske så rebelsk.

BakgrunnRediger

Eurora er oppvokst i en liten gompelandsby, langt utpå landet sammen med foreldrene. Siden det stede hun bodde var så lite, så kjente alle naboene hverandre godt. Da Eurora skulle begynne på Galtvort måtte foreldrene komme opp med en historie om at hun hadde kommet inn på en god skole en plass i storbyen, og det var slik de klarte å gjøre det sånn at ingen i landsbyen visste noen ting om Galtvort eller om den magiske samfunnet hun kom til å besøke.

Teknologi

I den lille landsbyen finnes det kun en datamskin, og den er gammel, skrøpelig, og nesten aldri til bruk. Det er bare de voksne som eier mobiltelefoner, en slags telefon i den gompiske verden. Generelt har Eurora meget lite kunnskaper om den slags gompeteknologi. Eurora har vært mest opptat av den gamle radioen, selv om den ikke fikk inn flere enn to kanaler. På fine dager brukte Eurora å høre på radioen, men bare helt til hun ville finne ut hvordan den virket og ikke klarte sette bitene på plass igjen.

Foreldrene til Eurora ville ikke miste kontakten med datteren sin mens hun var på Galtvort så Eurora fikk da en mobiltelefon til å ha med seg. Det den gompiske familien ikke ante noen ting om var at den slags vrål ikke fungerer på Galtvort. Når Eurora skulle ringe til Foreldre etter å ha kommet frem til Galtvort funket det ikke, og Eurora ble veldig fortvilet og visste. Hun skulle bare fortelle at reisen til skolen gikk fint, og at hun havnet i Håsblås av den valghatten. Det endte med at hun dro avgårde til Professor Stikling for å få noen råd. Da fikk Eurora høre av Professor Stikler at den slags teknologi ikke fungerer i den magiske verden, og at den eneste muligheten å få kontakt med familien sin er å sende et brev med en ugle.

Fysisk Utseende Rediger

Eurorateeeeeek.jpg
Eurora har grå/blå øyne, og langt brunt hår, med en enkel rett pannelugg. Litt blek hud, og små kviser i ansiktet. Skuldrene er brede, og beina hennes er tydelige mest rundt halspartiet. Hun er rundt 165 høy. Alt i alt er hun ganske gjennomsnittlig, hun er ikke stygg, men kommer aldri til å bli en av de virkelig "Pene" i hvertfall er det det Eurora føler.

Det er imididlertidig kjent at Eurora har hatt blondt hår i nesten et helt år, på grunn av den gang da Erin Kelly ga en litt spesiell te til henne, men for Euroa spiller det ingen rlle om hvilken farge hun har, enten det er blondt, brunt eller grøtn. Hår er hår, ferdig med det.

Eurora endrer hårfrisyren nesten hver eneste dag. Og det er ikke bare vanlige fletter eller lignende, det er masse rart samlet sammen. Eurora er sikker på at dette kan gi henne mer hell. Etter at hun leste en artikkel om det i Kleggen i femteklasse.

Årene på GaltvortRediger

I begynnelsen av Eurora sine første år ved Galtvort følte hun en stolthet og glede av å være i plassert i Håsblås. Eurora syntes stoltheten var noe høy og fra hennes cirka fire år har hun spart det meste av stoltheten til rumpeldunk, helt til hennes aller siste år. Da ble hun helt besatt av å være lojal til huset sitt, til alle tider på grunn av svikere og diverse dødsetere.

Euroras yndlingsfag er Clairvoyance. Dette er ikke hennes sterkeste fag, men hun elsker det like vel. Hun er en beundrer av Professor Rummelfiold. Eurora har dermed prøvd så godt hun kan å finne sitt indre øye, uten suksess. Det er derfor hun kom med en annen løsning og lagte seg et eget "ytre/indre-øye" av porselen. Dette tilsatte hun små formler på slik at det etterhvert kunne bli brukt som hennes eget indreøye.

Transfigurasjon

Transfigurasjon er et av Euroras beste fag, utrolig nok. Det vil ikke si at hun er best i klassen. Grunnen til dette er at hun faktisk kan få S i faget, selv om disse S'ene er blandet med karakter B. Eurora vet ikke helt selv hvorfor hun mester dette faget så godt, når transfigurasjon er kjent for å være det mest kompliserte og vanskeligste faget noensinne. Er man god på noe, så er man det.

Lekser

Eurora bruker mye energi på å få andre til å gjøre leksene for seg, i håp om at de skal klare å gjøre det bedre. Som regel har hun fått hjelp av noen ravnkloinger, men som sagt de gjør ikke alle bare noen få av dem.

Eurora bruker å gjøre avtaler med de som gjør leksene hennes, sånn at leksehjelperne er sikre på å få noe igjen for det. Gompologi ble Euroras hatfag på grunn av misfallene som sa at gomper var ekle og ikke mennesekelige i det hele tatt. Når Eurora og Dideli sa dem imot, ble dem torturert.

Iløpet av de senere årene ved Galtvort snudde Eurora sine retninger helt, og gjorde nå som regel alle leksene sine, i tilegg til at hun jobbet med andres lekser. Eurora kan få frem budskapet i andres lekser å i og med at hun er ganske rebell. Hun har til og med klart å gi Ravnklo minuspoeng for at hun tilbød dem for å gjøre leksene deres.

Perfekter

Eurora har aldri hat særlig respekt for Prefektene. Alle prefekter er ifølge Eurora en gjeng med kjedelige regelfriker som bare vil ha makt. De er mer til bry enn det de er verdt. Det eneste prefektene dugde til var til å vise vei gjennom borgen. I det siste har hun likevel begynt å endre mening. Siden slutten av 4. klasse begynte hun endelig å vise litt mer respekt. De gjør jo tross alt en god jobb som å hjelpe skolen. Og om det er sant, har skolen nok av fiender fra før av så skolen trenger all hjelp den kan få.

Historien om bykseløken Rediger

Det hele startet med en skoleoppgave i sjetteklasse hvor Eurora og Annabeth fikk i urtologi. De fikk først utdelt en plante. Begge leste fakta om bykseløken. Det endte opp med at de lo. De gikk så til Professor Stikling for å spørre om en ny oppgave. Det var da de fikk en oppgave om Bykseløken. Det som var notert og ment om bykseløken i teksten av de to jentene er:

"En Bykseløk er en en lilla plante som har en pærelignende form. Bykseløken må festets fast til potten for at den ikke skal bykse avsted."

Disse to jentene svert bestyttet. Istedet for bare å skrive om selve Bykseløken, skrev de om alle urettferdighetene denne planten måtte gå igjenom. Noe av det de skrev og mente; "En Bykseløk bør ikke bli sammenlignet med en pære. Pærer vokser på trær, og er grønn, ikke lilla. Bykseløken fortjener å bli beskrevet som bykseløkformet og ingen ting annet. Det at de fleste Bykseløker blir bundet fast i potten sin er en forferdelig akt av grusomhet! En Bykseløk fortjener å være fri. Ingen burde være bundet." -Eurora Aousora og Annabeth imot noen frekke Smygardinger.

Eurora og Annabeth organisasjonen B.F.F bykseløkenes frigjøringsfront. De adopterte en egen Bykseløk, men selv om det var Eurora og Annabeth som startet denne organisasjonen ble oppgaven til slutt å ende med at Eurora og Dideli drev den. Dette ettersom at Dideli nylig hadde kommet tilbake fra regnskogen i amazonas.

De ga deretter bykseløken navnet Te (THEH), og passet på den omtrent hele døgnet, sang og koste seg med den. De ville at Te skulle ha det så bra som mulig. Det gikk omsider veldig bra, med untakk av fra enkelte spydige smygardinger i ny og ne og en kidnapping). Det var helt til den ble anngrepet av en desperant og ble svart ikke alt gikk så bra. Da ble alle mye mer fiendlig mot bykseløken. Den daværende Rektoren, Professor Uffert mente at Bykseløken var giftig og at det var grunnen til at folk (for det meste Eurora og Dideli) ofte lå lammet på bakken. Den egentlige grunnen til dette var de de skumle smygardingene som senere har visst seg å være dødsetere. Alt gikk bare galt, og en dag like før slaget om Galtvort så døde Bykseløken. Te, som den heter ble myrdet rett foran øynene på Dideli og Eurora. Det var først da ble de ombringet, for så sjonglerte de med Bykseløken. Til slutt endte det med at Amarante Adora B. Tracen Willow Rainfall tråkket på den så den døde. Og det var slutten på historien om Bykseløken.

Kjæledyr Rediger

Padda Alm kom til Eurora sin familie favn da hun gikk i tredjeklasse. En skolefri helg på Galtvort hadde Eurora nylig funnet ut at hun skulle gå seg en tur i skoleparken. Hun nynnet og hoppet avgårde og fikk så øye på en sjokoladebrun og nokså feit padde et lite stykke utenfor den forbudte skogen. Den befant seg rett under ett enselig almetre. Eurora følte en umiddelbar en kjærlighet for den sjokoladebrune padden, plukket den opp og adopterte den som om den var hennes egen. Hun ga den navnet Alm etter treet den befant seg under.

Det har likevel aldri falt Eurora inn at padden kanskje kan ha tilhørt en eller annen heks eller trollmann på galtvort. Det eneste hun har tenkt er at det var sjebnen som ville at de skulle treffes.

Bekjentskap Rediger

-- Dideli"Didel" Nero(Eurora regner henne som en slaks "bestevenn" siden første gang de møttes har de automatisk blitt gode venner med hverandre. dette kan sikkert skyldes den like store interessen for "godis" og at begge to får "zombi-syndromet" ved sjokolade mangel.) 

-- Annabeth "Anna eller Rød" Urie-Armstrong Er min søte Bykseløk venn! "Hvis du kjønner hva jeg mener~"

-- Alexander "Jam" Hyde(De er veldig gode venner helt siden de ble skjent med hverandre i 2/3 klasse. det er kunn en ting de "krangler" om og det er at Euroras største ønske er at Alexander farger håret sitt rosa.)

-- Susanne"Susu" Ashdown (Hvis det er noe skummelt eller litt farlig er det bare å få Griffingen Susanne til å gjøre det!) -- Kiri"Kanin/Hare"M. Lyng(Vennskapet dems er mest som "storesøster og lille søster" hvor Eurora er den bedrevitende tøffe støresøsteren mesn Kiri er den forsiktige søte snille lillesøsteren... Underlig nok har hun ikke hatt kontakt med Kiri siden 4. klasse, og hun ser ut til å ha forsvunnet...)  Beskjente, som ikke helt har vært "nær venn"

-- Erin "Bartebror" Kelly (De har vært i samme klasse og kommet ganske godt overens, men de har ikke vært særlig mye sammen.) Det siste året på Galtvort følte Eurora at hun ikke kunne stole på Erin i det heletatt, ettersom at Erin ble med i Ink-troppen. Selv når det viste seg at Erin ikke hadde fått dødseter merke eller hadde gjort noe vondt mot noen kan ikke Eurora gi slipp på følelsen av å ha blitt sveket. Og det vennskapen de kanskje kan ha hatt har forduftet helt.

-- to Huffier KAKE! Nathan Lewis Straith Natta og Stella Stella Serine Svaart Hun ser seg sselv som deres slags "Prefekt eller Storesøster" hun vil gjære hjelpe dem med hva det skal være og lære dem om Bykseløker, Regnsauer og alt som er nytting å vite. Også syns hun at de er veldig engasjerte søte små Solbarn! Selv om Natta er ganske så klumsete... Og rar, og burde bruke anda mer tid på Rumpeldunk banen og holde seg langt unna trøbbel!!!

Skoleårene 1-7 Rediger

1. klasseRediger

Eurora sitt første år på Galtvort forvirrende men lykkelig.  Det var veldig mye hun ikke forstod og dermed var hun en lykkelig uviten liten jente. Hun danset rundt for seg selv i oppholdsrommet og irriterte folk som var eldre enn henne, Ofte i samme hus. Hun hadde endel venner, mest Griffinger, men ingen var spesielt nære og ettervært i rund 2-3. klasse forsvant de.

2. klasseRediger

- RUMPELDUNK ER KJEMPE KULT! (blir hennes andre indentitet, med det mener jeg. Hun oppfører seg ganske så annerledes når det handler om Rumpeldunk.)

3. klasseRediger

-Fant en Padde i skoleparken - ble hennes kjeledyr

- Overlykkelig over å starte med Clarvojanse, Hennes kall er funnet.

4. klasseRediger

- Fikk en overdreven forkjærlihet for Draker... Helt besatt... (dette gikk gradvis over ved slutten av året)

5. klasseRediger

- Oppdaget Kleggen for første gang! BESATT!

6.klasseRediger

- Ble medlam av HL (HL ble oppløst på slutten av året)

- Fikk grimmen og så en grim.

- Startet et sammarbeid med Kleggen.

- Oppfostret en Bykseløk fra midten av skoleåret sammen med Annabeth.

- Ble helt knust da Rummelfiold ikke kunne være professor lengere.

- Krigen er godt i gang.

7. klasseRediger

- Bykseløken ble passet på av Eurora og Dideli. Bykseløken ble syk etter et anngrep av en desperant.

- Eurora og Dideli hevner seg på Willow Rainfall for å være en sviker til Huset Håsblås. Men ettersom at Hun er godvenner med mange smygardinger får de smake 3 ganger værre enn det de gjorde mot Rainfall.

- Bykseløken ble myrdet av Tracen og Rainfall. (dødsetere)

- På slutten av året ble en hel gjeng elever utvist for å være døsetere og noen sendt til Azkaban. Eurora var med på det siste slaget.

- Grimmen - En døseter ble myrdet og en stund etter døde to Elever som ble myrdet av en døseter.

Hun er blitt MYE mer alvorlig og lojal. Hun har hatet de hun ikke stoler på, og fryktet mange av dem også. Dette året har Eurora prøvd å holde seg selv og andre trygge og hun har følt forferdelig skyldfølelese over at andre har fått svi over hennes handlinger... Det vil ta noen år før Eurora føler for at hun kan ta opp utdanningen som Spådomskone, og når hun først gjør det vil hun alltid ha dette lille snevet av å passe på folk, litt som en mor, selv om hun ALDRI kommer til å bli en mor selv i fredstider som nå...

Rumpeldunk Rediger

Når det kommer til Rumpeldunk så blir Eurora en helt annen person når hun spiller det. Hun tar det ganske alvorlig og er med på Håsblås sitt lag som Knakker, selv om hun også liker posisjonen som Speider. Hun er ganske flink til å spille Rumpeldunk faktisk. Det hun sliter mest med når hun skal spille en virkelig kamp er at hun har ingen tro på at laget hennes kan vinne.... Men hun er veldig entusiastisk uansett! Euora har ikke sett på så mange kamper utenom skolen men hun fant ut at hun skulle holde med Cuddley Cannons, grunnen til det er fordi den første kampen hun så uten for skolen var det Cuddly Cannons som vant. Noe som er ganske spesielt, siden Cuddly Cannons ligger på bunn eller noe sånt.  Eurora spille Knakker for Håblås laget noe hun gjør med stolthet for huset sitt! Nå som Eurora er Knakker blir hun mye oftere sett med blåmerker og skader enn før, så det er ingenting å bry seg med, man må jo lide litt for sporten! 

Kleggen Rediger

Eurora viste ikke noe om dette fantastiske bladet før hun begynnte i 5. klasse, og etter det ble hun helt hekta. Dette bladet betyr mye for Eurora.  Eurora har fått god kontakt med skaperen av Kleggen og har også skrevet noen artikler for Kleggen. Kleggen blir mye viktigere for henne i 7. klasse Da fikk inngikk hun et sammarbeid med Xenofilius Luneskjær og skrev provoserende artikkler og delte det ut på Galtvort. Hun tok med seg noen sammensvergere som var Dideli Nero(hennes beste venn), Erin Kelly(som hun endte opp med å misstro da hun ble en gjeng av Ink-troppen og ikke hjalp Eurora og Dideli når de var i stor trøbbel.) og hjelp til utdelig fra Griffingene Anabelle og Willie.

https://word.office.live.com/wv/WordView.aspx?FBsrc=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fdownload%2Ffile_preview.php%3Fid%3D406323049482524%26time%3D1379105234%26metadata&access_token=100003499993532%3AAVKDh4U0woGXN4eEWMejD--xPNoGnLsbVyRqP4b1YGsAyQ&title=Kleggen.docx

Det endte opp med at det ble oppdaget at Eurora og Dideli hadde fikset dette med Kleggen, da Uglen de skulle sende til Luneskjær ble tatt av Missfalene. Dette førte til en straff som inngikk, ikke med at Eurora og Dideli ble skadet fysisk, men phsykisk. De ble bedt om å applaudere mens de så på sine med Galtvortianere bli torturert og om de gjorde noe annet ble det verre for de andre elevene... Dette knuste Dideli og Eurora dypt, og de glemte det aldri, selv om de ikke sluttet å stå for det de mente  var riktig.

Eurora har, helt siden hun var veldig liten, vært veldig godtroende. Foreldrene hennes lærte henne til å tro på det meste folk fortalte slik at hun alltid skulle se det beste i dem...(det var kanskje ikke helt vellykket, hun har ting imot "visse personer) Hun er ikke like godtroende som hun var når hun var yngre. Hun har sine egne meninger og dermed er også Kleggen med på å skape noen av hennes meninger.

Etter Galtvort Rediger

Etter galtvort bruker Eurora sitt første år på å reise rundt å besøke forskjellige Spåkoner verden over bare for å finne ut at de er bedrgere og GOMPER. Men til slutt finner hun en Heks i Sverje og blir lærlingen hennes i ett år, før hun er klar som selvstendig spåkone. Hun velger å reise verden rundt og få betalt av forskjellige gomper (mest noen ganger hekser og trollmen). 

Det 3 året etter galtvort, støter Eurora på en fortvilet liten 7 åring i Finnland. Som ikke har noen familie og inntil da har bodd på en barnehjem som har gått konkurs. Eurora har ikke hjerte til å forlate den lille jenta og tar henne til seg som sin egen. Hun gir henne til og med sitt eget etternavn. Hun heter Adora Aousora (og viser seg til å være en heks også). Hun holder seg ganske fast i Finnland en periode for Adora sin del, men siden reiser de opp til England og blir en godt stund hos de gompiske foreldrene til Eurora.

Eurora kommer til å sende Adora på Galtvort da hun er 11. år gammel.

Rediger

http://nagledraken.blogg.no/

Tilfeldig wiki