FANDOM

Chair

Evelyn Kelly
Biografi
Kjønn
  • Kvinne
Født
  • 29. april 1986
Øyefarge
  • Gulaktig grønn
Hårfarge
  • Grønn
Blodstatus
  • Halvblods
Tryllestav
  • 12 tommer, slåpetorn og hjerterot av drage, ubøyelig
Familie
Lojalitet
Hambuse
  • Ukjent
Skytsverge
  • Ikke-eksisterende
Titler
  • Young Lady Kelly
Annet
Ble medlem 9. september 2012
Hus Ravnklo
Utdanning Gompisk hjemmeskole, etterfulgt av Galtvort
Yrke Ukjent
.

Evelyn Kelly var en elev i huset Ravnklo ved Galtvort Høyere skole for Hekseri og Trolldom. Hun ble født til Emery Kelly og Éowyn Kelly, tirsdag 29. april, 1986 i familiens hus i Ballincollie Road, litt nord for Dublin, Irland. Med det samme Emery forsto at han hadde fått enda et usedvanlig merkverdig barn i fanget ble hun sendt avgårde til sin grandtante like utenfor Cork, der hun har bodd siden.

Familie Rediger

Erin Eve

Evelyn har minimal kontakt med familien. Faren hører hun aldri fra, og selv Éowyn får ikke besøkt henne flere enn et par ganger i året. Broren Erin har fått forbud mot å møte søsteren, da barnas far nekter å la ham ødelegge søsteren sin og gjøre henne like ubrukelig som ham selv. De to søsknene har altså aldri møttes, men Evelyn snakker til broren i en 'videoblogg' hun startet ved Allehelgensball 2013, som ble et tvunget prosjekt i gompologi.

- hvilket egentlig er rart, ettersom hun aldri meldte seg opp til faget. Brorparten av skylden pleier hun å legge på Penelope Pianelle Burgundy.

Utseende Rediger

Evelyn

Evelyn likner meget på sin bror, både med hår og øyne, hud kropp og generelt ellers. Opp igjennom hele oppveksten hos tanten fikk Evelyn høre hvor viktig det var med et korrekt utseende. Negler ble filt, og håret stellet til flere hundrer av pund, alt for å sørge for et så respektabelt utseende som overhode mulig – når en har grønt hår. Lik sin bror, førte denne behandlingen til et tidlig ungdoms-opprør også hos Evelyn, da hun angrep eget hår med saks.

Ethvert forsøk på stussing av tante ble så slått unna, ganske bokstavelig talt, så tanten måtte ut med en betydelig sum for å hindre frisøren i å fortelle noen hvordan han fikk et såpass blått øye. Grunnet dette har Evelyn en veldig ujevn, veldig kort "gutteklipp", og dresset opp i uniform og full mundur, ser hun langt mer maskulin ut hva hennes bror gjorde på samme alder. Grunnet dette, samt historier om brorens feminine utseende, har hun det med å ignorere alt av forventninger til kjønn og kjønnsuttrykk.

Det androgyne utseendet har riktignok endret seg litt med årene, ettersom Evelyn slo familierekorden og entret puberteten allerede som fjortenåring. Hun vokste et par centimeter sommeren før sitt fjerde år, og har siden vokst jevnt til sine nåværende 169 cm.

Oppførsel Rediger

Evelyn er ikke egentlig veldig hyggelig. Det vil si, hun kan være veldig hyggelig, men om hun misliker deg kan hun ty til både verbal og nonverbal mishandling. Evelyn er voldelig. Hun slår hard, er sta som et esel, og påståelig som bare fy.

Evelyn har også en helt fantastisk dårlig retningssans. Det er samme hvor mange ganger hun har vært en plasstidligere - mentale kart er rett og slett ikke hennes greie. Selv tilbake i Cork er det ikke mange steder utenfor bakhagen hun kan ferdes uten å ikke være i stand til å fine tilbake igjen. Dette fører ofte til at Evelyn har fått for ane å dukke opp på et par litt absurde plasser rundt om i borgen.

Den dag i dag har denne blitt langt bedre, men hun er fortsatt avhengig av kart og hjelpsomme fremmede.

Etter Galtvort Rediger

Ingen vet egentlig helt hva som skjedde med lille Evelyn, men etter å ha forlatt skolen etter sitt sjette år, våren 2005, ble hun aldri igjen å se ved skolen. Bare så vidt myndig rømte Evelyn fra hjemmet i Cork og satte kursen mot resten av verden. Ingen vet helt hvorfor, men det fantes et rykte om at piken ønsket å finne et sted hun også kunne passe inn og føle seg hjemme.

Ingen vet helt hvor i verden Evelyn befinner seg, da de tidvise postkortene aldri kommer med noen spesifikk plassering i verken tid eller rom, men utifra teksten på dem går det an å anta at hun er lykkelig.

Tilfeldig wiki