FANDOM

Tumblr mx2t84dltw1rujdb1o1 500
Gail Millinthon
Biografi
Kjønn

Jente

Født

23. mars 1980

Øyefarge

Blå

Hårfarge

Platinablondt

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

Tryllestav av lønnetre og føniksfjær, sju tommer lang.

Familie
  • Hannah (mor)
  • Peder (far)
  • Ralph (stefar)
  • August (lillebror)
Lojalitet
  • Damon Down
  • Augustus Ward
Hambuse

Hangman Noose

Skytsverge

Grågås

Annet
Ble medlem 2010
Hus Ravnklo
Utdanning

Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom

Svartspanerakademiet

Yrke

Svartspaner

.

Gail Elnora Meinir Owena Gwladus Millinthon var en elev på Galtvort i Ravnklo. Hun bor i Wales.

Gail blir beskrivet som en jente som ikke hører til noen hus fordi hun er modig, oppfinnsom, klok, logisk, rampete, ganske snobbete, lattermild, snill og godhjertet. Hun overanalyserer alle handlingene sine før hun gjør dem, selv om det ikke alltid merkes. Som elev på Galtvort kunne man ofte se henne gjøre rampestreker mot de mest populære på skolen rett og slett fordi hun ikke likte at de som ble sett ned på av dem ble behandlet stygt. Hennes bestevenn er Damon Down i Smygard.

Familie og oppvekst Rediger

Millinthon-slekten er sikker sånn 300-400 år gammel og de har alltid vært fullblods og aldri skiftet etternavn. De har alle vært i enten Smygard eller Ravnklo, så det å komme i Griffing eller Håblås har ført til store konsekvenser. Den eneste på hundrede år i Millinthonfamilien som har skiftet etternavn og blitt plassert i Håsblås er tanten til Gail som giftet seg med en nederlender med navnet Peter Van der Beist. Hun har så vidt blitt kastet ut av familien, men siden de har blitt snillere og snillere for årene, har hun blitt. Ingen vet helt sikkert hvor pengene til Millinthonene kom fra.

Moren til Gail, Hannah, er den eldste av 3 søstre og 5 brødre, så hun har da fått den største gården og flest feriehus, for Millinthonerne er noen globetrotter som har vært over hele verden. Gail fore eksempel har vært i alle landene i både Europa, Sør-Amerika, Mellom-Amerika og Nord-Amerika. Hun kan flere språk, ikke flytende da, og kan si noe om alle landene hun har vært i. Gail har ikke en far. Eller, hun har en far, men hun vet ikke hvem denne personen er selv om hun egentlig kjenner ham fordi han er onkelen hennes. Altså Peter Van der Beist. Moren hadde faktisk en one-night-stand med ham og fikk Gail i magen. Det er derfor hun har så store føtter. Så da ble hun født akkurat den 23. mars 19** på ettermiddagen fordi Hannah var på en deilig shoppingtur i byen de bor i, Cardiff i Wales (mer presist: Whitchurch). Hun ble raskt tatt inn på gompehospitalet uten et familiemedlem eller en kjæreste fordi foreldrene bor i Nord-Wales.

Gail bodde da sammen med Hannah i et bittelite hus som lå tett-i-tett med mange andre hus fordi Hannah ikke enda var klar for et stort hus alene. Så kom lilleboren August til verden bare tre år senere og de flyttet til denne store gården med hester, kuer, gjess, sauer og griser. Gail lærte seg å ri og ta vare på seg selv, og hun gikk på vanlig gompeskole helt til hun begynte på Galtvort. Hun har sitt eget bibliotek på gården hvor hun leser alt fra Agatha Christie til hvordan man transfigurerer en snegle om til et speil. Gail fikk seg også raskt venner i gompemiljøet, og hun ble til og med tatt ut på rugbylaget for jenter allerede som åtteåring. Hun har faktisk et rugbytalent, så folk bør passe seg. Og hun var 100% klar for å gå på Galtvort da uglen kom. Den ble besvart allerede samme dagen.

Siden August ble skapt da Hannah datet en annen fullblods trollmann med navn Ralph, levde han også uten en far, men de to ble sammen igjen og giftet seg. Dette er Gail selvfølgelig veldig sur over, for hun vil også ha en far og hun klarer aldri å se på Ralph som en far. Det er derfor hun fikk halve gården, med biblioteket, for seg selv.

Tiden på GaltvortRediger

Gail gikk ut av Galtvort med bare S-er, men hun fikk B i eleksirer. Hun så på alle rundt seg som en venn eller en bekjent, og trodde ikke på at det fantes noe som het fiender (utenom folka som så på henne som en fiende for ingen grunn). Valgfagene hennes var aritmantikk, gompologi og oldruner. 

Fremtidsplaner Rediger

Gail er utdannet Svartspaner og er veldig tullete selv på jobb. Hun blir enten elsket eller hatet av sine kolleger, men det bryr hun seg lite om. Hun er også for øyeblikket gravid med Augustus Ward, og de venter tvillinger.

Tilfeldig wiki