FANDOM

736ae6c4fda6a5307e89091a3ebbcf2f
Gretel Boyd
Biografi
Kjønn
  • kvinne
Født
  • 21. oktober, 1975
Øyefarge
  • blå
Hårfarge
  • ginger
Blodstatus
  • fullblods
Tryllestav
  • 12 tommer rogn og føniksfjør, spenstig.
Nasjonalitet
  • skotsk
Stavarm
  • høyre
Familie
Lojalitet
    • egen familie
    • Galtvort
    • Skottland
Hambuse
  • NA
Skytsverge
  • NA
Titler
  • NA
Annet
Ble medlem  2013
Hus Håsblås
Utdanning

Galtvort Høyere skole for Hekseri og Trolldom

Yrke
  • NA
.

Gretel Boyd, født 21. oktober 1975.

Bakgrunn Rediger

Født som andre* barn til Aiden og Erika Boyd [Holmes] i Glasgow, Skottland, i toppetasjen på en gammel bygård et stykke utenfor sentrum.

Oppvokst i et helgompisk område var oppveksten, da de andre barna i gata raskt bestemte seg for at med de snåle vanene og kunnskapene hun hadde, var Gretel rett og slett for merkelig til å komme i kontakt med. Dette førte til at Gretel søkte sin underholding andre steder, som i bøker og bak fjernsynsskjermen til et koselig, gammelt par, Frank og Albert, rett over oppgangen.

Tidlig i 1985, da Gretel var 9, ble Erika smittet av en spesielt krass dragefeber, og endte raskt opp innlagt på St. Mungos hospital for Magiske Skader og sykdommer. Generelt en tøff tid for Gretel, med en mor på dødsleie, en halvbror som rømte til faren i Bulgaria, og en far på grensen til depresjon. Erika ble etter hvert bedre via utallige forsøk og en mirakelkur, men broren kom aldri tilbake. Senere kom også et brev fra brorens far om at gutten hadde omkommet, og at han selv ikke ønsket noen form for kontakt med familien. Dette er et sårt emne, og nevnes sjelden utenfor huset.

*Halvbroren finnes kun i leiruniverset, ikke i nettsideuniverset. Dermed utelates alle plottpoints vedrørende ham fra nettsiden.

Gretel vet så godt som ingenting om resten av slekten sin, verken mors eller fars, og er heller ikke veldig lysten på det. Er ikke familien hennes god nok for dem, er heller ikke slekten god nok for Gretel.

På Galtvort Rediger

???

Evner og egenskaper Rediger

Noen stor stavkyndighet her Gretel aldri hatt. En og annen heksing her og der, joda, og hvem som helst kan vel få en fjær til å fly, eller en ananas til å danse over pulten. Er det derimot snakk om større prøvelser er det ikke alltid hun engang gidder å forsøke.

Derimot er hun veldig sterk innenfor både urtologi, og (især) eliksirer.

Interessen innenfor urtologi har i tillegg gitt en brukbar tegneevne.

Rumpeldunk Rediger

Rumpeldunk har alltid vært Gretels ene virkelige sidesprang fra eiliksirer og plantekunskaper, men i motsetning til skolefag som kan læres utav en bok, er det langt vanskeligere å finne et skikkelig treningsområde midt i en gompisk storby. Derfor er rumpeldunkevnene hennes langt ifra au par, men det hundrer henne ikke ifra å forsøke seg med på laget hvert hvert år.

Gretel spiller knakker.

Slaget om Galtvort Rediger

Da Voldemorts styrker angrep Galtvort 2. mai 1998 kom Gretel seg aldri med mengdene som evakuerte borgen; et vennepar på leting etter et yngre søsken ble alt for distraherende. Da forsvarsverkene falt og massene stormet skolen befant Gretel seg i den fremste borggården med venninnen Penélope Amarenté Caroláine, hun i sjokk og begge så lamslåtte at det bare var så vidt Gretel fikk dratt henne med innendørs og gjemt henne i et bøttekott i inngangshallen før helvete brøt løs.

Lettelsen var riktignok kortlevet, da Gretel nesten straks ble singlet ut av Fenris Vargar, dødseter og velkjent varulv. Presset opp i et hjørne, og så godt som ubrukelig med angrepsformler kastet Gretel røykbomber, syrer, og annet morsomt fra eliksirbeltet, men kom ikke unna før en heldig forbiflygende formel slo ham ut.

Redningen kom i form av Kensey A. Westerose da hun fant Gretel, sjokkskadd og strihulkende etter Vargars torturvåder, og fikk dratt Gretel og Penélope med seg bort til Terrie og Taylor Clarke. De to eldre elevene fikk så, via et angrep fra Torfinn Røwle, reddet av Føniksordenens Arthur Wiltersen, ført de tre andre med seg vekk fra kampene og inn i sikkerhet i en av Galtvorts mange ganger og korridorer, der Gretel ble værende resten av slaget.

Etter angrep og våder både fra Vargar og Røwle blir Gretels nerver aldri helt de samme. Hun tilbringer en uke i en sykeseng og en hel måned på St. Mungos. Det tar i alt to år før hun er i stand til å gjøre et forsøk på å leve et normalt liv, hun blir aldri helt frisk.

Tilfeldig wiki