FANDOM

Gwenfenix
Gwen Feniks
Biografi
Kjønn

Kvinne

Født

17. juli

Bosted

Hos Melody Wonder

Øyefarge

Blå

Hårfarge

Lilla 

Stavarm

Venstre

Nasjonalitet

Britisk

Blodstatus

Gompefødt

Tryllestav

Føniksfjær, bjørk, 11 tommer lang

Familie
Lojalitet
  • Ukjent
Hambuse

Misfallene

Skytsverge

Langhåret border colie

Favorittfag

Ukjent

Titler
  • Tvillingsøster
  • Student
Annet
Ble medlem Ukjent
Hus Griffing
Yrke

Sett inn tekst her

.

Gwendelien Leonora (Trøbbel) Feniks (født 17. juni) er en gompefødt heks, plassert i Griffing ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Gwen er en av dem med mange kallenavn, og noen av dem er blant annet Klown, Fr. Feniks, Grumsen, Gwenny og Smør-flis.

BiografiRediger

Personligheten til Gwen varierer sterkt fra person til person. Etter flere års erfaring er hun skeptisk mot smygardinger, men det betyr ikke at hun ikke kan bli venn med en. Elevene fra Håsblås og Ravnklo har hun derimot ingen fordommer mot. Hun er ganske krigersk og rampete av seg. Jenta gjør alt for de hun er glad i, og ofrer seg mer enn gjerne for dem. Man kan på sett og vis si at hun er modig, men et mer beskrivende ord er nok dumdristig. Gwen handler først og tenker etterpå, og er da nødt til å ta konsekvensene. Det eneste Gwen virkelig har mangel på, er retningssans. Hun virrer ofte alene rundt i borgen, fordi hun rett og slett har gått seg bort. Men hvis det er en ting hun alltid finner veien til så er det trøbbel. Den oppsøker henne hele tiden, og hun merker det som oftest ikke før det er for sent. Hun kan godt finne på å ty til vold, siden hun fort kan bli aggressiv. Dette, retningssansen, og redselen hennes for små trange rom (klaustrofobi), er det eneste negative med henne. Hun er jo også utålmodig, men det settes ikke i noen kategori, hvertfall ikke hvis man iblant har litt treige venner.

Gwen er ellers sett på som en kjærlig, omsorgsfull, morsom, skøyeraktig, teit, men blid jente som vil alle godt. Men uheldigvis er det visse mennesker som får frem det negative i henne, og da bør de passe seg.

Fysisk UtseendeRediger

Gwen har lilla hår som rekker henne til skuldrene, samt gjennomborende, blå øyne. Som oftest går hun rundt i griffinguniformen sin siden hun er så stolt den, men kan å finne på å gå i slitte olabukser og store t-skjorter. Grunnen til det er fordi hun vil skjule formene sine, som begynner å utvikle seg i et hurtig tempo for øyeblikket. Hun hater å innrømme det, og enda mer å vise det. Gwen skulle ønske hun kunne vært liten fortsatt, slik at gutte og jentekroppen ikke var så forskjellig. Hun er lang og hengslete, med en nese midt i fjeset, og fyldige lepper. De er forresten ofte dekket med skorper her og der, siden hun har fått for (u)vane å bite seg i underleppa når hun er nervøs. Øynene hennes viser folk hva slags humør hun er i, siden de ikke klarer å spille like bra skuespill som resten av kroppen.

Tilfeldig wiki