FANDOM

89px-Skjermbilde_2013-08-29_kl._14.17.57.png
Gwendolyn Arakna
Biografi
Kjønn

Jente

Født

11. september

Øyefarge

Grønn med en liten oransje ring rundt pupillen

Hårfarge

Rød

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

Ukjent

Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Foreløpig ukjent

Annet
Ble medlem Ukjent
Hus Smygard
Yrke

Student

.

Gwendolyn Guillere Wendy Elena Nora Ollana Lillith Yngvild Nicolette Adler Rei Aragon Kiera Nimrod Andrea Arakna (født 11. september), som blandt venner og kjente bare går som Gwen, er en merkelig liten jente i Smygard. Navnet har sin lille historie, og kort fortalt er det slik Arakna familien opperer med navn. Gwen er fire minutter eldre, og tolker det som om hun er eldst.

Gwen dukket opp på Galtvort allerede som 10åring, siden hun har fødselsdag bare et par dager ut i skoleåret. Hun lot seg straks fasinere av størrelsen på borgen og hvor høyt det er under taket der. De første dagene brukte hun på å bare gå rundt i borgen og la seg overvelde av alle intrykkene. Hun kommer fra en relativt isolert familie som ikke lærer ungene at det finnes en verden utenfor husets murer før de finner ut av det selv ved slumpetreff.

Siden hun har den familien hun har, og den moren hun har(Serritina Arakna), er Gwen blitt litt understimulert gjennom årene. Sosialt henger hun kraftig etter i normer og alt slikt. Hun har nok lært høfflighet og manerer av sin mor, men forståelsen for dem er helt borte hos Gwen. Hun sitter stort sett og ser ut som dronningen av spørsmålstegnene når andre snakker rundt eller med henne. Hvis folk snakker om henne, er hun fryktelig sår på en hel haug med punkter, og desverre ganske lettfornærmet hvis man roter seg inn på rette tema. Hun kan reagere på to måter; ved å bli sint, eller ved å bli fryktelig lei seg. Sistnevnte er nok oftest å se. Langsint er hun ikke, men langtrist og lei er hun. Treffer man de virkelig såre punktene kan hun ligge på sovesalen og tute i over en uke uten å ta seg til noe annet.

På kjærlighetsfronten er hun blank som et nypresset ark. Det finnes ikke fnugg av forståelse eller noe lignende for det. Hun gikk i mange måneder og trodde at forelskelse var det samme som oppkastsyke før hun fortalte henne at det var en ANNEN rar følelse man kunne ha i magen. Ordet kjæreste har ingen forklaring i hennes hode, og hun ser forvirret og lignende ut hvis folk spør om hun har det. I hennes hode er det bare ekteskap som er forhold mellom mennesker, en ide som også kommer fra hennes mor. Gwen er lovet bort, og det har hun vært fra fødselen av. Kun moren kan endre den avgjørelen, og sannsynligheten for at hun gjør det er svært, svært, svært liten.

Familien er alt for Araknaene. Den kommer før alt annet, selv livet. Det er en gammel familie med rette grener tilbake til middelalderen der familien oppstod i Tyskland. Den har gjennom årenes løp beholdt de fleste tradisjoner og regler innen familien, men henrettelser er lite brukt den dag i dag. Gwen, som er første odelsjente i hovedgrenen på treet, bor i Spider Garden, som er familiens hus 20 miles Nord-øst for London ved en liten landsby fylt av gomper. Huset er digert, ligger på toppen av en liten bakketopp over landsbyen og fra forsiden ser det gammelt, forlatt og gjengrodd ut. Baksiden av tomten er formidabel. En landskapshage på oppimot en kilometer, et lite skogholt mot vest, et lite pile(tre)skogholdt nedover mot en elv mot sør-øst og familiekapell mot sør.

Tilfeldig wiki