FANDOM

Bakgrunn Rediger

Helena ble født en mørk februarkveld i Folkstone, England. Den førstefødte plei

er alltid å være alles foreldres stolthet, men det var det ikke i dette tilfellet. Foreldrene har alltid skylt på Helena for at de var nødt til å gifte seg. Hun er produktet etter av ett kort forhold hadde. Da Helenas mor, Eleanor Greengrass, fant ut at hun var gravid tvang familien henne til å gifte seg. Helenas far, Castor Prewett Black, var kanskje den som hadde mest imot ekteskapet. Han hadde nemlig mest lyst til å være sammen med en annen. En gomp, men det

kunne ikke familien få greie på. Foreldrene endte opp med å gifte seg, til begge parters misnøye. Faren har alltid vært fraværende, noe Helena har hatet han for sikkert en million ganger. Lojal mot Eleanor er han heller ikke, noe som endte opp med å gi Helena en halvbror, Remus Aaron Black. Brått har hun flere, men det er ikke noe hun vet noe om. Hvem er det hun skal spørre? Den alltid fraværende faren? Det går jo ikke. Familien endte vertfall med å flytte ut av det midlertidige huset i Folkstone til ett stort gods i Ashford. Der fikk de også en husnisse i gave fra Castors bror, Baltazar Black. Det nye huset åpnet opp muligheten til at familiene traff hverandre litt oftere og Helena fikk bedre kontakt med søskenbarnet Askarius, selv om hun må innrømme at hun ikke var noen stor fan. Selv hvor lite foreldrene hennes liker hverandre så klarer de å spille ett lykkelig gift parr når de er nødt til det. Selv om det ikke alltid går så bra. Slik som den gangen Eleanor bruste ut med Castors lille sidesprang forran hele Svaart slekta. Castors bror, Baltazar, så ut som månen hadde falt ned i hodet på han.

We6w3kmesh27zefo3v2.png

Galtvort Rediger

Det første året hun kom til skolen ble hun plassert i Smygard. Hvem ville ha trodd det? En Svaar

t unge i Smygard. Hun synes det passet henne ypperlig og hun trivdes. Hun oppleve mye på galtvort og endte opp med å få en del venner. Hun kom med på huslaget i rumpeldunk i 3. klasse og var med i et par år. Dette var noe hun fant mye glede i. Hun studerte hardt og endte opp med gode karakterer i U.G.L.E og Ø.G.L.E.

Livet etter Galtvort Rediger

Etter Galtvort søkte Helena seg inn i avdelingen for internasjonalt magisamarbeid. Faren hennes jobbet også på samme kontor og hun vet ikke om hun egentlig hadde lyst til å møte han eller ikke. Heldigvis befant han seg i Italia, mens Helena endte opp med å jobbe på kontoret i London. I tillegg har hun fått etablert seg sammen med skolekjæresten Abraham T. Fontaine. Livet går fint, selv om det er litt tøft på jobb. De endte bare opp med å bo i London i ca ett år etter at de var ferdig på skolen. Deretter flyttet de til New York i en leilighet over Abrahams familiepub, den blinde kamrygg. Hun fortsatte å jobbe innenfor internasjonalt magisamarbeid, men nå som diplomat.

I det krigen nærmer seg for Helena ekstremt mye å gjøre på jobb. Å opprettholde kontakt med de andre landene er ekstremt viktig. Livet hjemme begynner å bli litt hektisk i tillegg siden både hun og Abreham har ekstremt mye å gjøre på jobb. De klarer likevel å koble av innimellom. Men at krigen nærmer seg kjenner de på kroppen. Hun gruer seg til slaget skal stå for hun vet hvor lojaliteten hennes ligger, og det er ikke hos han-du-vet. Hun mistenker at familien er dødsetere. spessielt faren og onkelen. Moren har nok ikke styrken til å kunne gjøre noe skade.

Kampen om Galtvort Rediger

Den andre mai 1998 får Helena en hasteugle fra Lucian Hill. Hun og Abraham må komme seg til galtvort så fort som mulig for det er der slaget skal stå. Selvfølgelig drar de avgårde med en gang. De møter Lucian og får med seg hva som skjer og deretter er de klare til kamp. Helena med tredobbel motivasjon. Hun venter nemlig sitt første barn, men det har hun ikke sagt til noen enda. Planen er å fortelle det til Abe når slaget er over. Han skulle være den første som fikk vite det. Likevell kunne hun ikke dy seg å fortelle det til Lucian. Som ekstramotivasjon bare.

Kampen var hard og tung. Helena hadde regnet med at det skulle være det, men hun hadde ikke forestilt seg at det skulle være så grusomt. Død overalt. Bare masse masse død. Folk falt som fluer. Hun prøvde å holde seg i nærheten av de to andre som kanskje betydde mest for henne på slagmarken.

Så skjedde det utenkelige. Lucian skulle bare blokkere noen dolker som kom flyvende mot han, men i det han gjorde det fløy den ene videre inn i brystet til Abe. Hun husker fremdeles øyeblikket som om det var i går. Abe som prøver å messe frem en dum kommentar til Lucian før han detter sammen på bakken med en dolk i brystet. Hun husker også nyaktig hva hun sa. "Abe! Du kan ikke dø fordi du skal bli pappa. Hørte du det? Du skal bli pappa Abe! Ikke dø fra oss. Abe? ABE!" Men selv om han prøvde å holde øynene åpne klarte han det ikke. Og når han lukket øynene slå han de aldri opp igjen. Og hun fikk ikke tid til å ta det inn over seg for i det øynene hans lukket seg en siste gang hørte hun en isende og grusom stemme skjære igjennom hodet. Kampen hadde tatt en pause. Og Abraham var død.

Etter krigen Rediger

Helena var sønderknust. De vant krigen, men likevel viker alt som et stort tap. Hun sitter igjen alene, gravid, med en unge som ikke kommer til å få en far. Heldigvis har hun Lucian. Han er så full av skyldfølelse at han har pådratt seg å fungere som far til babyen. Hun flytter fra USA i all hast og finner seg en liten leilighet i London sammen men Lucian , for hun har ikke sjans til å klare seg alene. Tanken på babyen er det eneste som får det til å gå rundt. Livet dreier seg om å komme igjennom dagen. Stå opp, kle på seg, spise, jobbe, komme hjem, lage middag og bare eksistere frem til hun skal legge seg. I tillegg er Lucian der, så de kan ta vare på hverandre. Hun eksisterer. og akkurat da er det mer enn nok.

Etter å ha levd sammen på denne måten i nesten to måneder skjedde det som knuste alt håp Helena hadde igjen. Magesmerte og blødninger. Det tok ikke lang tid før hun forsto hva som skjedde. Hun mistet barnet. Den siste tingen som holdt henne sammen med Abraham forsvant. Håpet var helt borte

Det tok en stund å få orden på livet igjen. Men hun hadde Lucian og det var nokk det eneste hun hadde å bygge seg opp på. Det å lære å leve igjen er vanskelig og tar tid. Det å lære å elske igjen tar enda lengere tid. Det som tar lengst tid er å lære å elske seg selv igjen. Men er man heldig klarer man det også. Man må bare bruke den tiden man har.

Det skjer en ting når to mennesker bor sammen over tid. Du får en dypere forståelse av det andre mennesket og selv om det dere føler ikke nødvendigvis er forelskelse eller kjærlighet så blir man ganske avhengig av hverandre . Det er også en ting som sier at et gammelt ektepar ikke elsker hverandre lenger, de er bare for avhengig av hverandre til å kunne flytte for seg selv. Det er på det stadiet Helena og Lucian er. Derfor bestemmer de seg for å gifte seg når tiden er moden for det. Hun jobbet mer, humøret ble bedre og livet begynte å gå seg til. Derfor ble sjokket ekstra stort da hun fant ut at hun var gravid igjen. Spontanaborten med den førsteungen hadde satt dype spor og hun var fryketlig redd for å miste dette barnet også. Helena bestemte seg for å følge alle råd. Teite dietter, ingen tobakk, ingen alkohol, ikke noe som kunne skade fosteret. Denne gangen gikk det helt fint og hun og Lucian ble foreldre til en liten gutt. Han fikk navnet Thomas, etter Abraham.

0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000.jpg

Etter Thomas ble født bestemte Helena seg for å ta opp kontakten med familien. Hun og Lucian jobbet mye så beste måten å få barnnepass til gutten var Eleanor, Helenas mor. Det var også slik Helena fant ut at faren hennes også hadde gått bort under krigen og at Baltazar hadde gått under jorden. Å ha familie gjorde gått og Helena prøvde så godt hun fikk til å bruke tid sammen med sønnen og moren.

Tilfeldig wiki