FANDOM

http://i1197.photobucket.com/albums/aa429/fluxhunter/Galtvortskolen/71000430-bf12-4be5-89a2-8d55cba7e105.jpg
Hunter Flux
Biografi
Kjønn

Jente

Født

13. mai

Bosted

Whitby, North Yorkshire, England

Øyefarge

Grønn

Hårfarge

Rødt

Stavarm

Høyre

Nasjonalitet

Engelsk-Irsk

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav
Familie
  • Niamh O'Shaunessy (mor)
  • Harper Flux (far)
  • Door Fionnuala O'Shaunessy Flux (søster)
  • Remiél Evander O'Shaunessy Flux (bror)
Lojalitet
  • Humlesnurr
  • Englebarna
Hambuse
Skytsverge

Vandrefalk

Favorittfag

Stell Av Magiske Vesener

Titler
  • Ingen
Annet
Ble medlem 2010(?)
Hus Griffing
Utdanning Fullført Ø.G.L.Er
Yrke

Spesialist på småvesener for Avdelingen for oppsyn og kontroll med magiske vesener på Magidepartementet

.

Ceridwen Hunter Anbraelyn O'Shaunessy Flux er en engelsk heks. Hun ble plassert i Griffing av Valghatten, og fullførte utdanningen ved Galtvort med relativt gode karakterer. Hun er for tiden ansatt ved Magidepartementet, under Avdelingen for Oppsyn og Kontroll av Magiske Vesener, der hun er spesialist på småvesener, noe hun ser på som sitt livs kall.

Bakgrunn

Hun ble født i den lille byen Whitby i North Yorkshire i England, der familien fortsatt bor. Foreldrene driver en alt-mulig-butikk for det magiske samfunnet, som så klart er kamuflert for gomper. Butikken er lokalisert på bunnen av The 199 Steps, nedenfor Whitby Abbey (kjent som inspirasjonen for Bram Stoker's Dracula), og her jobbet Hunter på fritida, sammen med søsknene Remiél (Él) og Door.

Familien er svært tett knyttet, foreldrene har lært barna at man skal ta vare på flokken sin. Dette er nok grunnen til at Hunter har en svært sterk rettferdighetssans og ikke er redd for å si i fra når hun syns noen blir urettferdig behandlet. Ett eksempel på dette er da skolen var under angrep og kontroll av Dødseterne etter Tretrollmannsturneringen, og elevene var under en forbannelse som låste dem fast, og de kun hadde talens evne. Hun var selvfølgelig redd, som de fleste andre, men i det en av Dødseterne truet Professor McSnurp på livet, så klarte hun ikke mer. Hun signaliserte ved å rope alt hun klarte, for å lede Svartspanerne som var på vei, i riktig retning. Hun kan ha vært avgjørende for at de fant elevene raskt nok, men hun fikk alikevel tyn fra ett par Ravnkloinger for å ha potensielt satt dem i fare da hun sto ved siden av dem, og Bellatrix DeMons gikk ut i fra at det var en av dem, og det kunne ha kostet dem livet.

På Galtvort

Ingen ble overrasket da Hunter ble plassert i Griffing, selv om familien deres er kjent for å ha svært forskjellige trekk ved hver generasjon. Den eldre broren Él ble plassert i Smygard, og lillesøsteren Door i Ravnklo. Faren og moren var i henholdsvis Ravnklo og Griffing.

Venner og kjærlighet

Som det sosiale vesenet hun er, så fikk Hunter en del gode venner på skolen. Blant disse var Bella DeVeela, Zafira Almeria, Annabelle Thorn, og Zack McCooper, som hun startet en hemmelig klubb med. De gjorde ikke mye av betydning, annet ett en praktisk spøk her og der. De gikk med buttons på kuttene der det sto "Terminera løken!" som var en internspøk dem i mellom, som skulle gjøre at de føltes som en klubb, men som ingen andre skulle ha muligheten til å forstå. I tillegg til de ovennevnte, så var Hunter skeptisk til Smygardinger intill hun møtte Amarante Adora B. Tracen, som hun fikk sansen for, og de to vekslet vennlige ord hver gang de møttes, om de ikke akkurat ble venner.

Når det kommer til kjærligheten, så brydde Hunter seg aldri spesielt mye om den. Hun fokuserte heller på skolen på å ha det gøy, for ikke å nevne å følge med på Rumpeldunkligaen.

Etter skolen

Hunter var aldri i tvil om at hun ville jobbe med Magiske Vesener. Hun satset på dette igjennom alle årene på Galtvort, og karakterene hennes tilsa at hun gjorde det riktige valget. Hun tok Stell av Magiske Vesener som valgfag alle årene hun kunne, og da hun hadde fullført sine Ø.G.L.E.-r, så søkte og fikk hun plass som lærling på Magidepartementet. Hun jobbet lenge som assistent på Byrået for Utøyutrydning, noe hun ikke var noe glad i, da hun setter pris på alle magiske vesener. Hun gjorde det alikevel bra, da hun heldigvis slapp selve utrydnings-delen av jobben, og hovedsaklig drev med dokumentering. Hun beviste at hun hadde en utfyllende kunnskap om vesener, og fikk etterhvert jobb i både Dyre-og Vesen-seksjonen, alt etter hva behovet var.

Tilfeldig wiki