FANDOM

Sw.jpg
Sayec Irvana Rivanie
Biografi
Kjønn

Kvinne

Født

16. Juni

Bosted

Middlesbrough, North Yorkshire

Øyefarge

Sjøgrønn

Naturlig hårfarge

Rød

Nasjonalitet

Engelsk & Irsk

Stavarm

Høyre

Blodstatus

Halvblods

Tryllestav

Epletre & enhjørningshår

Familie
  • Arleen Rivanie (Mor)
  • Leric Redhill (Far)
  • Elli Rivanie (Halvsøster)
  • Danielle Alexis Demetri (Halvsøster)
  • Colin Redhill (Halvbror)
  • Sherly Rivanie (Tante)
  • Michael Rivanie (Onkel)
  • Hamish Redhill (Bestefar)
  • Moonlyn Redhill (Bestemor)
  • James Rivanie (Morfar)
  • Mary-Arleen Sharp Rivanie (Mormor)
Lojalitet
  • Humlesnurr
Hambuse

Ensomhet

Skytsverge

Labrador Retriever

Favorittfag

Urtologi

Evner
  • Metamorfmagus
Annet
Ble medlem 2009
Hus Håsblås
Yrke

Herbologist

.

Sayec Irvana Rivanie (Født 16. juni i Dublin, Irland - Fra Middlesbrough, North Yorkshire) er en liten solstråle av en Håsblåsing ved Galtvort Høyere Skole for Hekseri og Trolldom. Ofte kalt "Irv" eller "Irva".

Allerede fra og med fødselen var utsiktene gode for at denne jenta skulle bli en oppblåst, bortskjemt liten drittunge. Moren hennes er født og oppvokst i en overlegen fullblodsfamilie, mens hun selv er født halvblods og kunne ikke brydd seg mindre om blodstatus, penger eller makt. Mye av grunnen til dette kan være fordi hun har oppholdt seg på farens gård i Middlesbrough mesteparten av barndommen.

Familie og hjem Rediger

Irvana har både Irsk og Engelsk blod i årene, men har bodd i England mesteparten av livet. Derfor har hun en helt ordinær Engelsk aksent med et hint av Yorshiredialekt i seg - Av en eller annen grunn blir bondedialekten forsterket når hun er sint.

Blarney House.jpg

Herskapshuset til Rivanie-familien

Jdk.jpeg

Redhill-gården.

Redhill-gården, der Irvana er oppvokst, ligger i utkanten av Middlesbrough. Familien har alltid drevet med hester, og tjener helt greit på dette. Ettersom Irvana ble eldre, har hun jobbet som ridelærer i feriene når hun har vært hjemme, så hun er erfaren med hester - Det ligger jo tross alt i familiearven. Hun har et godt forhold til faren og besteforeldrene på farssiden, samt generelt alle familiemedlemmer som er umagiske. Storebroren ser hun ikke så mye til, da han alltid er på farten.

Herskapshuset til familien Rivanie er godt plantet på bakken i Dublin, Irland. Irvana har tilbragt mer tid der etter at Morfaren døde. Tidligere har hun heller bodd i feriehuset til moren (Newham, London) i ferier. Hun har aldri hatt så mye kontakt med morssiden av familien, kanskje bortsett fra med tanten sin, og moren selvfølgelig. Ikke at hun ønsker det heller, for hun kan ikke fordra den siden av slekta.

På Galtvort Rediger

Irvana var tidligere den uheldige klossmajoren som alltid havner i situasjoner der hun skader både seg selv og andre - Spesielt i Eliksirtimene, hvor det ofte skjedde at hun sprengte en heksekjel eller to og gjorde hele klassen lilla i samme slengen. Dette førte til mange arrester på hennes side, og svært dårlige karakterer i enkelte fag.

Gjennom senere år har hun blitt litt flinkere, og har utviklet seg til å bli en talentfull heks. Uhell kan fortsatt oppstå om noen bryter konsentrasjonen hennes, spesielt om hun holder på med noe krevende.

De fagene hun liker og får best karakterer i er Stell av magiske vesener, Urtologi og Trylleformler.

Relasjoner og kjæledyrRediger

Spellus er Irvanas beste venn og pusekatt. Han ser ut som en blanding av skogkatt og Maine Coon, og etter et par uhell har han et par ekstra tær og noen rosa flekker i pelsen. Spellus er en ganske stor, rund og fluffy katt.

Nathan R. Froz - De går langt tilbake som venner, og den dag i dag er han fortsatt hennes aller beste venn. Om livet ikke går på skinner, finner du henne på kjøkkenet hjemme hos stakkars Nathan, der hun spiser opp alle småkakene hans.

Akami Imaka - Disse to har mye historie. Hun har både hatet og elsket Akami, men for øyeblikket er de heldigvis gode venner (de har sine opp- og nedturer tho). Denne dama er en av de ytterst få som virkelig kan skremme Irvana. Utenom dét er Akami en person hun bryr seg veldig mye om, og jeg vil si at Akami er en av hennes aller nærmeste venner.

Kemen Donowan - Irvanas skumle, eiesyke vampyr(eks)kjæreste.

Jonathan E. Ward - Vennskapet de en gang hadde er glemt, men hun bryr seg om ham til tross for at forholdet deres er.. Vel, komplisert.

Peter Froz - Probably den eneste ungen Irvana ga klemmer og godteri til istedenfor å fortelle historier om diverse zombie-husnisser som har en tendens til å spise alle som er ute av sengene sine etter leggetid.

Lucifer L. Wolfe - Irvana har alltid løpt rundt etter denne mystiske, muskuløse kjekkasen som en irriterende flue, og hun ser på ham som en slags storebror-figur om det gir mening.

Alexia Montfasha Kontoberro - My, my, hvor skal jeg begynne. Irvana har alltid vært veldig glad i Alexia, men etter en helt rævva nedtur i vennskapet deres har de ikke hatt så mye kontakt - Til tross for at de ordnet opp i saker og ting.

Anchalott Asimka - Kanskje den eneste som virkelig klarer å holde Irvana i sjakk, fordi hun har en enorm respekt for denne dama. Når disse to rotter seg sammen, forandrer væremåten hennes seg drastisk - Den en gang barnslige og eksentriske Irvana blir snobbete og veslevoksen. Om ikke annet, skulle en nesten tro at hun er Anchas lille nikkedukke.

John Constantine - Denne fyren hadde en bitteliten plass i hjertet hennes somehow, inntil minnet hennes sviktet en smule.

Alexander S. Moore - Irvanas spirit animal og soulmate. Festen er ikke skikkelig i gang før disse to morph-mastermindsa har slått seg sammen og gjort en dramatisk, glitrende entré (gjerne ridende på en gigantisk snegle).

Carolin Waterfall - Irvanas personlige slavedriver de første årene på skolen, og hun tok også rollen som en slags ekstra-storesøster til hun ble utvist fra skolen.

Aiden Fillyx - Vennskapet (om man kan kalle det vennskap) deres kan beskrives som et elsk/hat-forhold, og besto for det meste av at Irvanas artige påfunn som kun ble møtt av en vegg med sarkasme og fornærmelser.

Kremvana digital liten.png

Tegnet av Irvana Rivanie

Tikaani Collins - Ultradust som knuste hjertet hennes i tusen biter. 

De som ikke får et avsnitt, men som fortsatt er av betydning (på godt og vondt); Hugo Kyran Belomonte, Frida Flaurer, Ivory Yovaile, Gail Millinthon, Skylar I. GradyValentio FalkovDesmond Zielkov, Channe WaterfallShawn ArmstrongMoe Alice Rainfall , Jenna West , Nash M. Cole, Sine Metu, Shamantha Jackson, Edwin Cobberbum, Jaime T. Eoghan, Independence (?), Lachlan Kinnaird, Eurora Aousora.

Tilfeldig wiki