FANDOM

Jamie_Wandle.jpg
Jamie Wandle
Biografi
Kjønn

Jente

Født

21. april

Øyefarge

Grønn

Hårfarge

Grønn

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

Ukjent

Familie
  • Sabrine
  • Timian
Lojalitet
  • Galtvort
Hambuse

Diger bie

Skytsverge

Ingen ennå

Titler
  • Vanlig elev
Annet
Ble medlem 2010
Hus Griffing
Yrke

Student

.

Jamie Leslie Wandle (født 21. april) ble plassert i griffing av valghatten og er en fjorten år gammel jente og elev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

BarndomRediger

Jamie Wandle ble født den 21 April i Ballycastle Utenfor Nord- Irland. Foreldrene Sabrine og Timian Wandle døde like etter hun var født. Begge ble drept av omstreifende dødsetere etter at Han-du vet forsvant. Jamie vokste opp pået lokalt barnehjem. Der hun bodde til hun var 11.

Hun trivdes aldri på barnehjemmet, de praktisierte disiplin og straff i svært stor grad noe hun vaeldig imot. Hun fikk seg heller aldri noen venner, ettersom de ikke fikk lov til å omgås andre mennesker enn de som bodde på barnehjemet.

Jamie hadde flere voldelige episoder og viste i tidlig alder at hun mistrives sterkt. Hun var liten for aldreren og hun ble ofte sett ned på av de andre barna, noe som gjorde at hun ofte kom i konflikter.

Tiden på GaltvortRediger

Jamie fikk først vite om magi da hun var 11, men hun hadde hatt mistanke om at det eksisterte i lang tid. Ved ett tilfelle klarte hun å falle ned fra taket på barnehjemmet og ned på bakken under uten å få en skramme. Flere av barna så det og den siste perioden før hun fikk brevet fra Galtvort ble ekstra vanskelig. Jamie fant seg rast til rette på Galtvort.

Hun har valgfagene; Aritmatikk og stell av magiske vesner

Personlighet og egenskaperRediger

Hun har altid vært sta, og ønsket å gå sine egene veier, selv om de ikke alltid vise seg å være det smarteste. Som griffinger flest er hun modig, og villig til å ta sjanser. Hun er en typisk opprører og har ganske mye imot autoriteter som ikke har gjort noe for å fortjene respekten. Det gjør at hun ofte kommer i klemme med flere av lærerene.Spessielt professor Slur. Hun står opp for det hun mener og bryr seg ikke om at andre ikke følger henne.

AnnetRediger

Hun har Apifobi, angst for bier. Noe som fører til at hambusen hennes tar form som en diger bie.

Tilfeldig wiki