FANDOM

                "En trollmann er ingen trollmann uten staven." 
                               - Jimmi O. Jakobsen

Defying the odds by magicringer-d3i8zhts.jpg
Jimmi O. Jakobsen
Biografi
Kjønn

Gutt

Født

Ukjent

Bosted

Fortiden bor han på Galtvort

Stavarm

Høyre

Blodstatus

Ukjent

Legning

Bifil

Familie
  • Ukjent
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Ukjent

Annet
Ble medlem Foreløpig ukjent
Hus Griffing
Yrke

Student

.

Jimmi O. Jakobsen er en elev fra griffing ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. 

Jimmi er ikke lik noen av de andre overlegene guttene på denne skolen. Egentlig er han ganske spesiell, ettersom han faktisk hilser og er åpen for samtaler hos alle elever på denne skolen. Så klart ikke hvis det er en fiende, det sier seg jo selv. Ellers er han ganske kosete og henger ofte rundt med en haug jenter. De fleste vil nok kalle han for en snill, omtenksom og morsom gutt, som skjeldent viser sine negative sider. Noen må kunne trykke på de rette knappene før de sidene kommer til syne. Deep down er han en av de følsome guttene som kan finne på å bli såret av folk, men som ikke sier noe om det. Så klart er det unntak for noen at dette kommer ut, som noen av hans nærmeste venner. Man kan bli overrasket over være måten hans og hvordan han oppfører seg, for denne gutten er snill tvers gjennom.

Fysisk Utseende Rediger

Jimmi er hele 1,67 cm over bakken og er egentlig lav for sin alder. Men det er ikke noe som plager han, eller andre. Selv om bildene viser en brun øyenfarge, er ikke det riktig. Man kan fort se at fargen er mørkeblå, dette på grunn av en sterkere farge enn de fleste andre med blå øyenfarge.

Tiden på Galtvort Rediger

Overraskende nok så er Jimmi flink når det kommer til fagene. Han ligger omtrendt på en B og A, men av og til kan han ha tedenser til å være med på skøyestreker som fører vidre til arrester og diverse minuspoeng. I magien selv er han relaitivt god, ligger litt over gjennomsnittet. Kan fort bli irritert, og da er du utsatt for å bli langhåret og rosa, eller kanskje kvisete, spyende eller en med lange tenner, og kanskje dansene. Det er ikke ofte det skjer, holder som regel tryllestaven mer for seg selv, men har den alltid med seg uansett hvor han går. En trollmann er ingen trollmann uten staven. Det har han lært seg etter de gangene han har mistet den.

Bekjentskap Rediger

301eclc.jpg
Jimmis liste over hvordan kjærligheten har gått er lang. Han har vært i en del forhold på opp gjennom årene. Noen av dem husker han ikke særlig mye av, mest fordi det ikke har vært helt seriøst. Har lett for å bli en smule usikker på seg selv siden han er i den perioden av livet hvor man skal finne ut hvilken legning man er. Men han har bestemt seg for at akkurat for øyeblikket er han bifil. Det er en merkelig tiltrekkelse mot det samme kjønn, som gjør at han er usikker. Men samtidig liker han å være med jenter. Ettersom disse tankene har gjort hodet hans en smule messed up, lar han det bare komme med tiden. "Tiden får vise" er et ordtak som han har hørt en del, og han er nok smart til å følge de ordene.
Remus Lupin coloured by lady voldything.jpg
Jimmi elsker vennene sine mer enn noe annet, og kunne ha gått gjennom akkurat det samme som Harry Potter for dem, om han måtte det. For Jimmi består livet hans av venner. Jimmi gjør alt for at hans venner skal ha det bra. Ingen skal ha det vondt med en venn som Jimmi i nærheten, enten det fysisk eller psykisk. Om noen gjør noe, finner man fort monstret i gutten og da angrer de lenge etterpå at man rørte de. Har en tendens til å bli sjalu, spesielt om hvis han er i ferd med å miste vennene sine.

Referanser Rediger

Galtvortskolen profiler - Jimmi O. Jakobsen

Tilfeldig wiki