FANDOM

Julius Rubiks (født 1981, 21 september) sønn av Gelvunda og Murdeist Rubiks, ble plassert i Håsblås av valghatten og er en irsk elev på Galtvort skole for hekseri og trolldom. Gelvunda er bare interessert i hagearbeid og urtologi, så der har nok Julius arvet sine kunnskaper og interesser for planter. Murdeist jobber i departementet for avdelingen for magisk transport, så der har nok Julius arvet sine punktligheter og bestemte valg.

Tiden på Galtvort Rediger

Julius favorittfag inkluderer Eliksirer og urtologi, men hovedsakelig urtologi. Utenom dem er det formler. Når det gjelder Clairvoyance er han elendig på grunn av hans punktlige personlighet, men han blir enda irritert når folk bare valser ut av klasserommet og roper at det er "tullete" når de selv har meldt seg på. Han mener at har du meldt deg på, så kan du ikke si noe imot. Og læreren prøver bare å lære dem noe. Julius meldte seg på ved uhell, men han tenker ikke så mye over det. Han ligger fremdeles langt foran de andre i leksene. Hans venner der er blant annet Lucy Shan og Larina A. Nyx som han møtte i andreklasse. Hans bestevenn nå er Dragona som han møtte i fjerdeklasse.

Annet Rediger

Julius har hatt flere kjæledyr. Først var det Persiphus (Katt) som han hadde til ham var fem år gammel, så var det Vumus (Rotte) som havnet i en ulykke med en elevs katt og nå har ham Drumus (Rotte). Hele familien har et fellesdyr som heter Gvargus (Rotte) som er veldig gammel og lever hjemme.

Tilfeldig wiki