FANDOM

Lane Victoria Stainwright (født 26. april) ble plassert i smygard og er en fullblods elev ved galtvort høyere skole for hekser i og trolldom.

Lane er kjent som ei tøff jente på sytten år gammel, hun er veldig blid hele tiden, selv når hun egentlig ikke er det, ikke la deg lure av smilet hennes. Hun har skjærende rødt hår som rekker henne til skulderbladene og grå/blå øyne som omtrent ser gjennom deg. Hun er ei veldig tøff jente, sier alltid ja når noen kommer med en utfordring, redd for å bli sett på som feig, noe hun absolutt ikke er. Hun vokste opp i en fullblodsfamilie og kan ingenting om hvordan gomper lever, hun vil heller ikke vite det. Hun elsker limen sin og Rumpeldunk.

Når det kommer til familien til Lane så er den ikke så stor. Hun har foreldre selvsagt, moren, Margareth og faren, Julius, de bor i et lite, men veldig koselig hus i, Dalkey. Selv om de er fullblodse betyr ikke det at de har god råd. Moren til Lane er hjemmeværende og faren hennes fant plutselig ut at han ville gjøre noe som gjorde han lykkelig og ikke alle andre. Allikevel klarer de seg.

Tiden på Galtvort Rediger

Lane er en av grunnene til at Smygard ofte taper poeng, selv om det ikke er så mange hun mister av gangen så mister hun få poeng ofte. Det er derimot ikke så mange som får vite at hun mister poeng, så hun blir allikevel likt av de fleste i huset sitt, hun er flink til å lure andre elever til å ta på seg skylden henne. Selv om hun blir likt så blir Lane ofte sett på som en skrulle.

Tilfeldig wiki