FANDOM

Tumblr ku99z6Dt0E1qaw43ko1 500 large

Lettuche Alline Wamilton (Lettuche Gaffelfisk) er en jente som sprudler over av livsglede. Hun har alltid ett smil på lur og ser det gode i alle. På mange måter en hun fantastisk naiv, men hun er utrolig snill og det finnes ingenting vondt i henne. Hun vokste opp på en gård rett utenfor Renfrew i Scotland. Renfrew var byen hun gikk på skole i før hun begynte på Galtvort. Tross hvordan Lettuche fremstår er hun egentlig ganske så usikker på seg selv, mye av grunnen til dette er hvordan barna i Renfrew behandlet henne. Hun ble mobbet i store deler av sin barndom, men når hun begynte på Galtvort begynte hun å komme over det og ble til en sprudlene, glad jente i steden for den stille jenta hun var når hun gikk på skolen i Renfrew.

OppvekstRediger

Lettuche er oppvokst på en gård omtrent 40 minutter fra den lille byen Renfrew i Scotland.Hun er den eneste datteren av Allina Gaffelfisk og James Wamilton. Hennes far døde når hun var fem år gammel og etter hans dødsfall var moren aldri den sammme igjen. James døde av leukemi, altså blodkreft og alt skjedde egentlig veldig fort. Det gikk tre måneder fra de visste at han var syk til begravelsen hans fant sted, så verken Lettuche eller Allina hadde noen særlig tid til å forbrede seg på hans bortgang. Allina ble mildt sagt en forferdelig mor etter dette, Lettuche likner sin far i både væremåte og utseende, og Allina begynte å straffe henne for dette. At Lettuche dukket opp på skolen med blåmerker og kutt var ikke uvanlig, men uheldigvis for Lettuche, og kanskje heldigvis for Allina, var det ingen av lærerene til Lettuche som merket noe av dette. Hun var alltid alene i friminuttene og var en stille, men oppvakt jente som brakte hjem prøver med utrolig gode resulater. Siden hun ikke hadde noen god oppvekst selv fordypet hun seg i bøker, for å rømme fra sin egen virkelighet. Hun har lest det meste som er verdt å lese og selv til dags dato ser du henne sjelden uten en bok under armen.

Tumblr lesyk1BHzL1qb7aepo1 500 large
  • Isak Cristopher Lucas Alkield var hennes eneste venn under oppveksten i Renfrew. Senere har de mistet kontakten grunnet mange krangler og høylytte diskusjoner, men uansett vil han alltid i hennes øyne være hennes beste venn. Hun var der for henne når ingen andre var der og støttet henne gjennom alt moren gjorde mot henne. Isaks tante, Rachel, er som en storesøster for henne og selvom Isak og Lettuche ikke har kontakt lenger har hun fortsatt kontakt med Rachel. Ingen av de husker lenger hvorfor de ikke er venner, og Lettuche savner han, selvom hun holder det for seg selv. De hadde ett unikt forhold og det er trist for de begge at det endte slik det endte. Under en av deres høylytte krangler slo Isak henne. Og etter det har hun aldri snakket med han igjen, på tross av dette er han fortsatt det beste mennesket hun noen gang har kjent.

Tilfeldig wiki