FANDOM

Lilethys

Lilethys Mae Daresleth

Biografi
Kjønn

Kvinne

Født

5. November

Øyefarge

Grå

Hårfarge

Mørke blond

Blodstatus

Fullblod

Nasjonalitet

Irsk

Bosted

Wiltshire

Stavarm

Høyre

Familie
  • Lilith Daresleth (Mor) 
  • Aedon Dareseth (Far)
  • Cian Darelseth (Bror) 
  • Anx Daresleth (Søster) 
Lojalitet
  • Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom
  • Familien Daresleth
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Ukjent

Favorittfag

Magihistorie

Annet
Ble medlem Ukjent
Hus Smygard

Lilethys Daresleth er en elev i Smygard ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

Familiebakgrunn og historie Rediger

Begge foreldrene til Lilethys er født inn i gamle velstående familier og de gikk begge i Smygard når de var ung. Der møttes de og senere ble forelsket. Noen år senere giftet de seg og moren flyttet inn hos faren i Mullingar, Irland. Der fikk de tre barn; Cain, Anx og Lilethys. Dagen etter femårs bursdagen til Lilethys døde Cain i en duellulykke. Etter det besteme foreldrene at de måtte vekk, så familien flyttet til Wiltshire, England hvor de bor den dag i dag.

Dareslethene er tydelig stolt over sin blodstatus og sin sosiale status og er beryktet ved å være tilhenger av Voldemort. Dareslethene sluttet å bry seg stort om de gjenværende ungene sine etter Cain og lot de holde på med sitt. Uten stort å gjøre tilbringte Lilethys dagene sine inne på rommet, sjeldent ute av huset da hun ikke fikk lov med mindre faren var følge. Det eneste Lilethys har arvet fra foreldrene annet enn utseende er familiens fordommer for gomper og gompefødte. 

I begynnelsen av første klasse døde søsteren Anx av ukjente grunner.

PersonlighetRediger

Personligheten til Lilethys varierer fra person til person. Hun er veloppdragen men nokså høfflig. Slu, sarkastisk, spydig er en av de mange negative tingene som beskriver henne. Hun er selvfølgelig snill og hyggelig til tider men som sagt, det varierer. 

UtseendeRediger

Utseende har Lilethys arvet av moren. Håret er mørke blondt og hun har et lite ansikt som er utsmykket med gråe øyner. Kroppen strekker seg 151 cm over bakken. Håret har hun som oftest i en hestehale eller i flette og hun blir som regel sett i uniform med et armbånd rundt venstre håndledd.  

Første klasse Rediger

Helt siden Lilethys havnet på toget for første gang, viste de fleste at hun kom til å havne i Smygard, så det var selvfølgelig ingen overraskelse at det var nettopp der hun havnet. Hun var allerede godt kjent med Draco Malfang, så uten å gjøre noe havnet hun i sirkelen hans. Hun fikk sin første kjæreste i løpet av året, Maleko Noelani. Søsteren Anx havnet overraskende nok i Ravnklo, men døde ikke så lenge etterpå.

Rediger

Tilfeldig wiki