FANDOM

178px-IMG_1002_copy2.jpg
Lilja Ravnsdottir
Biografi
Kjønn

Jente

Født

9. februar

Øyefarge

Sett inn tekst her

Hårfarge

Sett inn tekst her

Blodstatus

Sett inn tekst her

Tryllestav

Sett inn tekst her

Familie
Lojalitet
  • Sett inn tekst her
Hambuse

Sett inn tekst her

Skytsverge

Sett inn tekst her

Titler
  • Sett inn tekst her
Annet
Ble medlem Sett inn tekst her
Hus Griffing
Yrke

Student

.

Tinna Lilja Leonora Ravnsdóttir (9. februar) ble plassert i griffing og er en halvblodselev ved galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Hun kommer fra Island, datter av Rafn Þórson og Alvilda Harðardóttir. Hun regnes for å ha bodd i York siden hun var 2 år, selv om familien nå i det siste nylig har flyttet til Irland av diverse årsaker. I slekt med lillesøster Ninna Nadia Nattsól som er en elev i Håsblås ved Galtvort, har i tillegg en søster til som ikke er gammel nok til å starte på galtvort ennå, Christina Aednat Elísabet Svana. De er forsatt usikker på at den siste søsteren har magiske evner eller ikke.

Personlighet og egenskaper Rediger

Gjennom årene er Lilja blitt en god menneskekjenner. Hun er ganske godtroende, og selv om folk kanskje er avvisende, gir hun dem alltid en ny sjanse. Hun ønsker ingen personer noe vondt, og er ikke psykisk i stand til å hate noen. Hun er også ganske naiv, og jobber alltid for å bli godt likt. Hun er veldig opptatt av rettferdighet, så selv om hun kanskje ofte er stille og virker litt sjenert, nøler hun ikke med å gripe inn om hun ser åpenlyse urettferdigheter. Når hun gikk i tredje klasse vådet hun faktisk en syvende-klassing fra smygard, fordi jenta ødela noe for noen andre. Ikke noe alvorlig dog, kun en liten grandikvisikus, noe som førte til at Madam Knipe faktisk smilte.

En gang innimellom dog, kan hun finne på å være utadvent, i alle fall om personen hun prøver å ta kontakt med er yngre enn henne. Ettersom hun ofte sitter oppe i et tre ute i parken og leser, litt skjult for omverdenen, er det ikke sjelden hun skremmer vettet av de minste fordi hun sier hei, litt uten forvarsel.

Tiden før Galtvort Rediger

Lilja og hennes familie flyttet til byen York, nordøst for Liverpool og Manchester. De første årene var Alvilda selv lønndomsholder, og alt gikk bra. Lillesøsteren Nattsól kom til verden knapt et år etter at de flyttet dit, og alt så ut til å gå bra. Begge søstrene utviklet seg normalt, og foreldrene trengte ikke å holde jentene inne i frykt lenger. Det fantes bare et problem; Lilja skulle snart begynne på skole. Hun hadde alt gått flere år på en barneskole i York, men hun sto fra fødselen innskrevet ved Hekla Hekseskole på Island, så derfor reiste hun som 11-åring til Island, for å begynne på skolen hun sto skrevet inn på. Det foreldrene ikke hadde regnet med var befaliusforbannelsen som var satt på skolens rektor i tilfelle de skulle sende Lilja dit, og ganske snart sto 11-år gamle Lilja ansikt til ansikt med tantene sine. Heldigvis for Lilja, var det Aríanna som prøvde å fremsi mordforbannelsen, men Aríanna har en talefeil, og det endte med at hun sprengte en sovesal, og verste personskaden var det at Lilja sluttet å vokse.

Lilja reiste så straks tilbake til York, hvor foreldrene sendte en hasteugle til Humlesnurr. Lilja måtte ta heksamen den sommeren for å bevise at hun kunne det hun skulle kunne i de forskjellige fagene, og fikk når høsten kom begynne i andreklasse.

Den islanske familien Rediger

Liljas far, Rafn, er gompefødt. Alvilda, på den annen side, kommer fra en av de eldste fullblodsfamiliene på Island. Moren er en av tre søsken, og har to eldre søstre; Aðalfríður og Aríanna, begge to har fulgt i foreldrenes fotspor, og er overmåte stolt av det faktum at de er den eldste fullblodsfamilien på Island, noe de selvfølgelig må ta vare på. Alvilda på den annen side, forelsket seg i Rafn Þórson, en gompefødt gutt fra Reykjavík. Da de to giftet seg, avla søstrene en ed; de var nødt til å renske opp i familien, Alvilda skulle bort. Dette ble ikke noe bedre da de fikk vite at hun var med barn, og Alvilda og Rafn ble tvunget til å gå i dekning med lille Lilja. Når Lilja nettopp var blitt to, skjedde det noe som kunne fått fatale følger. Lønndomsholderen deres fortalte Aríanna og Aðalfríður hvor familien var gjemt, og Aðalfríður klarte nesten å drepe Lilja, som satt i sandkassa og fikk sandkornene til å levitere i sirkler rundt seg. Derfor, bestemte familien seg for å flytte.

Tiden på Galtvort Rediger

685705-8-1277975323647
Lilja er en mønsterelev uten like. Med S i samtlige fag klarte hun ikke å velge bort noen fag, og tar dermed Ø.G.L.E i samtlige fag, bare for sikkerhetsskyld, som hun selv sier. Hun følger med i timene, og fikk i tredje klasse utdelt en tidsvender for at hun skulle rekke over alle timene.

Lilja er så absolutt ikke den som er veldig typisk griffing, men hun endte da der. Det er vel ikke helt grunnløst heller, for Lilja vil i fremtiden bli nødt til å være veldig modig, kan hun klare det? Hun er ikke den som stuper med hodet først inn i et slagsmål.

Tilfeldig wiki