FANDOM

180px-Musician_by_adrienne_paynter-d3dzdaj.jpg
Lion Alexander Diego
Biografi
Kjønn

Gutt

Født

22. mai

Øyefarge

ukjent

Hårfarge

Brun

Blodstatus

Halvblods

Tryllestav

ukjent

Familie
  • Alexander Diego (Far)
  • Angelika Kira Diego (Mor)
  • Miri Arietta Diego (lillesøster)
  • Forlovet med Alessandra Hyde
Lojalitet
  • Ukjent
Hambuse

ukjent

Skytsverge

ukjent

Titler
  • Rumpeldunkspiller
  • Hobbymusikker / dikter
Annet
Ble medlem Sett inn tekst her
Hus Håsblås
Yrke

Elev, men med håp om å bli musiker når han blir stor.

.

Lion Alexander Diego (22. mai) ble plassert i Håsblås av valghatten. Han er kjent som en halvblodselev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Forlovet med Alessandra Hyde.

Lion liker å skrive sanger og dikt. Han har tenkt til å bli musiker når han blir stor. Han spiller gitar, piano, og synger.

Tidlig livRediger

Lion kommer fra den velstående Diego familien. Han er født og oppvokst i England like utenfor London. Moren hans heter Angelika Kira Diego (pikenavn: Angelika Kira Sorouté), og faren hans heter Alexander Diego. Faren hans er engelsk, men moren hans er halvt fransk. Lions mellomnavn kommer fra faren, men fornavnet kommer fra morfaren hans, Hugo Lion Sorouté.

Lion hadde en lillesøster også, hennes navn var Miri Arietta Diego, men hun døde for 3 år siden og ble bare 11 år gammel.

Livet på GaltvortRediger

Lion er en stolt Håsblåsing, han har vært på rumpeldunk laget flere ganger, hovedsaklig som jager. Lion er meget skole flink, han har alltid hatt toppkarakterer i alle fag. Han møtte tidlig hans forlovede Alessandra Hyde, og visste med en gang at han elsket henne. Etter noen år ble de endelig sammen, og hun betyr nå alt for han.

Tilfeldig wiki