FANDOM

366px-Luc.png
Lucifer Satyr 
Biografi
Kjønn

M

Født

23. januar

Øyefarge

Blå

Hårfarge

Sølv-blond

Blodstatus

Fullblods

Tryllestav

Piletre, skjell fra sirene, 12 tommer lang

Familie
  • Luna Satyr (Mor)
  • Ravn Satyr(Far)
Lojalitet
  • Smygard
Hambuse

Hårtap

Skytsverge

Påfugl

Titler
  • Tidligere elev
  • Medlem av Det Edle Selskap
Annet
Ble medlem 2009
Hus Smygard
Yrke

Ansatt i Magidepartementet, avdelingen for magisk justis

.

Lucifer Satyr (23. januar) ble av valghatten plassert i smygard og er utheksaminert elev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Det er fire år siden han ble utheksaminert. 

FamilieRediger

Lucifer Satyr er sønn av forfatteren Ravn Satyr som er kjent for sitt arbeid med vampyrisme. Hans mor Luna Satyr er ansatt ved St. Mungos hospital for magiske sykdommer og skader. Satyr er en fullblodsslekt som igjennom tidene har hatt en høy status innenfor det magiske miljøet i de nordiske landene. I de siste årene har også slekten begynt å opparbeide seg et navn i det Engelske miljøet hvor Satyr og hans nærmeste familie i dag er bosatt. Satyr er ugift og har ingen barn. 

YrkeRediger

Lucifer er ansatt i Magidepartementert, avdelingen for magisk justis hvor han stadig klatrer oppover stigen. Han er en ambisiøs ung mann og har skrevet flere kronikker for Aftenprofeten hvor han har stilt seg kritisk til Storbritannias naivitet ovenfor gomper. Flere har satt spørsmålstegn ved Satyrs habilitet i magidepartementet. Dette har han selv valgt å ikke kommentere. Satyr har også skapt seg et navn innenfor kunstens verden etter en vellykket utstilling av sine malerier ved kunstgalleriet Modern Magic. 

Tilfeldig wiki