FANDOM

Lucypng.png
Lucy Siobhán Woodwright
Biografi
Kjønn

Kvinne

Født

7. oktober

Bosted

Galway, Irland

Øyefarge

Grønn 

Hårfarge

Rød

Nasjonalitet

Irsk, 1/4 engelsk. 

Språk Engelsk og irsk

Stavarm

Høyre

Blodstadus

Halvblods

Tryllestav

Rogn, dragehjertestreng. 11 tommer lang, fleksibel.

Familie
  • Connor Woodwright (far)
  • Caitlín Woodwright née (Flanagan) (mor)
  • † Agatha Flanagan (née Blishwick) (mormor)
  • † Niall Flanagan (morfar)
  • Siobhán MacDonnell (farmor)
  • Brian Woodwright (farfar)
  • Woodwright-familien
  • Flanagan-familien
  • Blishwick-familien
  • MacDonnell-familien
Lojalitet
  • Humlesnurrlegionen
  • Føniksordenen
  • Familien
  • Galtvort
Hambuse

Ukjent

Skytsverge

Rødrev

Amortentia

Gamle bøker, kanel og jord

Annet
Ble medlem 2013
Hus Ravnklo
Utdanning Galtvort, gompeskole
Yrke

Elev

.

Lucinda Siobhán "Lucy" Woodwright (født 7. oktober) er en halvblods heks, plassert i Ravnklo på Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. 

Navn og betydningRediger

Lucinda betyr lys på latin. Siobhán betyr «gud er nådig» og uttales Shiv-awn. Woodwright kan være en betegnelse på en person som jobber med treverk, som å lage møbler, figurer og redskaper. Hun er oppkalt etter farmoren, Siobhán McDonnell.  

Generell informasjon og personlighetRediger

Stikkord: Intelligent, nysgjerrig, lidenskapelig, temperamentsfull, egenrådig både på godt og vondt, omtenksom, godhjertet, åpent sinn, fantasifull, dyreelsker, usikker, distré og klossete.  

Førsteinntrykket av Lucy er en stille og intelligent jente med nesa i bøkene. Det er hun også, til en viss grad. Det betyr ikke at hun er sosial, hun foretrekker bare å lytte. Med mindre temaet er noe hun er interessert i, da kan hun prate i timesvis. Lucy er også en godhjertet og omtenksom person med et åpent sinn. Hun er veldig nysgjerrig, og hun elsker å lære og suger til seg kunnskap som en svamp. Nysgjerrigheten hennes betyr at hun også er veldig glad i oppdagelsesferder, og hun har dessverre mindre respekt for regler og autoriteter. Professor Slur har ved flere anledninger fortalt henne at hun er like elegant som et fjelltroll, da hun er fryktelig klossete og distré. Hun er også temperamentsfull og blir fort sint, irritabel og frustrert, spesielt hvis det er noe hun ikke får til. Hun er usikker på seg selv og har dårlig selvtillit, som de fleste andre tenåringer, men hun er også en veldig egenrådig, bestemt og sta jente som misliker å ta feil. Lucy er i ett med naturen og man kan av og til lure på om hun faktisk kan snakke med dyrene hun elsker så høyt.  

UtseendeRediger

Lucy har fregner, blek hud, mørke lepper og naturlig røde kinn. Håret hennes er kobberrødt, bølgete og noe ukontrollerbart, med kortere partier foran. Øynene hennes er store og utrykksfulle, med noe mørke ringer under øynene. Lucy er langsynt og bruker lesebriller. 

Hun er tynn og spinkel, og rundt 160 cm høy, helt gjennomsnittelig for en jente på hennes alder. Hun dufter av appelsin, kanel, tranebær og vanilje. Lucy er ikke spesielt opptatt av sminke og mote, men hun har en egen personlige stil, uten tvil. Favorittfargene hennes er mørkeblått, mørkegrønt, rødt og lilla. Hun er glad i strikkeplagg (spesielt gensere med dyremotiv), cardiganer, ullsokker, utsvingede skjørt, skjerf, sjal og andre flagrende plagg, glitrende neglelakker, mørke leppestifter, tykke strømpebukser og sko. Oxfords, converse, snørestøvler, ballerinasko med sløyfer på, mørkeblå sko stappfulle av glitter... Hun bruker også ofte fargerike ytterklær, et mørkeblått sjal med stjernebilder på, og en vakker fløyelskappe med sølvlås på. Hun har alltid en mørkebrun satchelveske eller skinnsekk med seg, fylt med bøker og skolesaker.

Familie og bakgrunnRediger

Lucy er det eneste barnet av gompen Caitlin (neé Flanagan) og Connor Woodwright. Lucys besteforeldre, Agatha (neé Blishwick) og Niall Flanagan, ble drept av dødsetere og falt under den første trollmannskrigen. 

Agatha kommer fra en velstående engelsk fullblodsfamilie med dødsetersympatier, høye tanker om blodstatus - og med en lang tradisjon med å bli sortert i Smygard. Hun ble sortert i Griffing, gikk ut fra skolen med strålende karakterer og begynte med svartespaner-utdanningen. I magidepartementet møtte hun Niall Flanagan, en halvblods trollmann. De giftet seg, og Agatha ble støtt ut fra familien og stemplet som en blodsviker. Flanagan-familien er kjent som oppfinnere og har produsert en rekke eksentriske personligheter, og Niall var intet unntak. Han ble sortert i Ravnklo som resten av familien og jobbet i senere tid som Unevnelig i Mysterieavdelingen. De fikk to døtre sammen, ble medlem i Føniksordenen og møtte sin død mot slutten av den første trollmannskrigen, da Lucy var fem år gammel. 

Familien gikk i skjul og Lucy vokste opp som en gomp. Men hun følte seg annerledes enn de andre barna på gompeskolen, som om det var noe galt med henne: Hun kunne få katter ned fra trær bare ved å ønske det og vekke planter til live ved å ta på dem. Da hun satte fyr på håret til en gutt som var ekkel med henne satte moren seg ned med Lucy og fortalte henne hvorfor. Hun fikk bøker og leksjoner om trylleformler og magiske vesener mot at hun skjulte evnene sine fra gompene.

Faren hennes er professor ved det lokale universitetet, og moren hennes er veterinær for magiske dyr. Familien bor i et koselig hus med plass til tre, og de har en komfortabel økonomi, men det er ikke plass til mye luksus. Lucys farmor og farfar vet ingenting om barnebarnets magi, det eneste de vet er at hun går på en kostskole langt unna.  

Den magiske verden og skolegangRediger

Stav.jpg

Lucys stav

Tryllestaven hennes består av rogn og dragehjertestreng, er 11 tommer lang, fleksibel og dekorert med keltiske knuter. Rogn er et beskyttende stavtre som passer for godhjertede og klartenkte personer, og har aldri i Ollivanders minne blitt brukt til svartekunster. 

Lucy er en svært talentfull heks med toppkarakterer i mange fag. Favorittfagene hennes er urtologi, stell av magiske vesener og eliksirer. Hun misliker magihistorie. Hun strøk i flyving i første klasse, og nærmer seg ikke sopelimer frivillig etter en traumatisk krasjlanding. Hun valgte oldruner og stell av magiske vesener som valgfag.  

Fra 6.klasse tar hun urtologi, stell av magiske vesener, eliksirer, forsvar mot svartekunster og transfigurasjon som Ø.G.L.E-fag.  

Hun er fast bestemt på å bli magizoologist/naturalist når hun blir voksen. Skytsvergen hennes blir en rødrev når hun lærer vergeformelen. Amortentia lukter for henne som gamle bøker, jord, nykløyvd ved og kanel.

AnnetRediger

  • Lucy er veldig musikalsk og har spilt harpe fra hun var liten. Hun har også begynt å spille fiolin det siste året. 
  • Katten hennes Moira er halvt katapard. Familien eier også høvdingugla Lyra.
  • Liker skogsturer og natur, regnvær, skjønnlitteratur og gompebøker.
  • Elsker søtsaker og har et enormt søtsug.  
  • Fjern slektning av Svaart/Black-familien, gjennom oldemor Misapinoa Blishwick (neé Svaart/Black) 

Tilfeldig wiki